Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της Facebook Twitter
Η Αμπράμοβιτς δηλώνει πως το έργο τέχνης είναι ο ίδιος της ο εαυτός και πως η οικογένεια θα ήταν ένα εμπόδιο για την καριέρα της / Φωτό.: SOOC
43

Η καλλιτέχνης Marina Abramović αποκάλυψε ότι έχει κάνει τρεις αμβλώσεις κατά τη διάρκεια της ζωής της, επειδή τα παιδιά θα ήταν "μια καταστροφή για το έργο της".

Σε συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel δήλωσε ότι τα παιδιά είναι επιβραδυντικός παράγοντας για τις γυναίκες στον χώρο της τέχνης. « Έκανα τρεις αποβολές, γιατί ήμουν σίγουρη ότι τα παιδιά θα ήταν μια καταστροφή για τη δουλειά μου. Ένας άνθρωπος έχει περιορισμένη ενέργεια στο σώμα, και (αν έκανα παιδιά) θα έπρεπε να τη μοιράσω.», δήλωσε η Abramović στη συνέντευξη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.

«Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες δεν είναι τόσο επιτυχημένες όσο οι άνδρες στον κόσμο της τέχνης. Υπάρχει αφθονία ταλαντούχων γυναικών. Γιατί οι άνδρες αναλαμβάνουν τις σημαντικές θέσεις; Είναι απλό. Αγάπη, οικογένεια, παιδιά - μια γυναίκα δεν θέλει να θυσιάσει όλα αυτά.» πρόσθεσε. 

Η 69χρονη δημιουργός είναι διάσημη για την καριέρα της ως performance artist εδώ και σαράντα χρόνια Ένα από τα πρώτα έργα της το 1974, καλούσε το κοινό να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία αντικειμένων πάνω της, από ένα μποά φτερών με λουλούδια, μέχρι ένα γεμάτο πιστόλι και σε συνέντευξή της στον Guardian είχε πει ότι ήταν "έτοιμη να πεθάνει" κατά τη διάρκεια της παράστασης. «Η διαφορά ανάμεσα στο θέατρο και την απόδοση είναι ότι στο θέατρο το αίμα είναι κέτσαπ, και στην παράσταση είναι πραγματικό,» είπε τώρα στην Tagesspiegel για το έργο της.

 

«Φυσικά, ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου τον τέλειο άνθρωπο, που δεν θα θέλει να με αλλάξει. Και δεν είμαι υπέρ του γάμου. Αλλά το όνειρό μου είναι να μπορώ τα πρωινά της Κυριακής, να τρώω πρωινό και να διαβάζω εφημερίδες με κάποιον», είχε πει. Όμως, στη συνέντευξή της για την Tagesspiegel, είπε ότι ήταν «εντελώς ελεύθερη» επειδή δεν είχε σύζυγο ή οικογένεια. Η τέχνη της περιλαμβάνει ένα απαιτητικό πρόγραμμα ταξιδιών και δήλωσε πως σκεφτόταν ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει διαφορετικά.

 

«Είμαι ή ίδια το έργο τέχνης. Δεν μπορώ να στείλω έναν πίνακα ζωγραφικής, πρέπει να πάω εγώ... Τον τελευταίο χρόνο δεν έχω περάσει πάνω από 20 ημέρες στη Νέα Υόρκη. Στα αεροδρόμια είχα πάντα να σκεφτώ από πού έρχεται η βαλίτσα μου.» είπε.

Με πληροφορίες από Tagesspiegel/ Guardian

Πολιτισμός
43

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM