Απεργία την Πρωτομαγιά

«Have a Good Trip» στο Netflix: Σπαρταριστές αφηγήσεις διάσημων από τα τριπάκια τους στην χώρα του LSD

«Have a Good Trip» στο Netflix: Σπαρταριστές αφηγήσεις διάσημων από τα τριπάκια τους στην χώρα του LSD Facebook Twitter
O Blake Anderson και ο Adam Devine στο ντοκιμαντέρ “Have a Good Trip: Adventures in Psychedelics”.
0


MIA ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ
γύριζε αυτό το σχεδόν ανέμελο ταξιδάκι αναψυχής στις αναμνήσεις διάσημων από τη χρήση LSD και άλλων ψυχεδελικών ουσιών (πεγιότ, «μαγικών» μανιταριών κ.ά.) ο σεναριογράφος και παραγωγός Ντόνικ Κάρι, γνωστός από το έργο του σε τηλεοπτικές παραγωγές όπως το "Late Night with David Letterman," οι "Simpsons" και το "Parks and Recreation". Γεγονός που εξηγεί την παρουσία στο ψυχαγωγικό αυτό (και ουδόλως αποτρεπτικό) ντοκιμαντέρ, επωνύμων που έχουν φύγει πλέον από τη ζωή, όπως ο Άντονι Μπουρντέν και η Κάρι Φίσερ οι οποίοι μας άφησαν το 2018 και το 2016 αντίστοιχα.

Μαζί τους, εμφανίζονται να αφηγούνται σπαρταριστές κυρίως αλλά και κάποιες τρομακτικές (χωρίς κακό τέλος πάντως) ιστορίες που τους συνέβησαν ενώ ήταν αγρίως τριπαρισμένοι, διάφοροι γνωστοί ηθοποιοί (κωμικοί κυρίως), μουσικοί και καλλιτέχνες ευρείας σχετικά γκάμας. Πολλές από τις αφηγήσεις παρουσιάζονται δραματοποιημένες με ή χωρίς την χρήση animation, ενώ η πρωτότυπη μουσική της ταινίας ανήκει στο γκρουπ των Yo La Tengo.

Η εμπειρία είναι πιο ευεργετική και πιο πλούσια στην εξοχή παρά στην πόλη, εκτός κι αν έχεις θέμα με το να σου μιλάνε ξαφνικά τα δέντρα στα καλά καθούμενα...

«Δεν είναι η απάντηση στα προβλήματα της ανθρωπότητας, μπορεί να είναι μια αρχή όμως», δηλώνει ο Sting για τις εμπειρίες του με τα βαριά ψυχοτροπικά, πριν ξεκινήσει να αφηγείται ένα "τριπ" το οποίο κορυφώνεται με τον ίδιο να βοηθά στο ξεγέννημα μιας αγελάδας σε μια γειτονική του φάρμα.

«Have a Good Trip» στο Netflix: Σπαρταριστές αφηγήσεις διάσημων από τα τριπάκια τους στην χώρα του LSD Facebook Twitter

Ο συχωρεμένος ο Άντονι Μπουρντέν αποκαλύπτει με τη σειρά του στην ταινία ότι είχε τριπάρει (κυριολεκτικά) στην ζωή του πάνω από 500 φορές και ότι οι εμπειρίες αυτές του χάρισαν μια διαφορετική αντίληψη του κόσμου που θα αξιολογούσε ως απολύτως θετική. Η αλήθεια είναι όμως ότι ο θεατής παρακολουθεί τον χαμένο παρουσιαστή, «σεφ» και συγγραφέα με ένα κόμπο στο στομάχι, γνωρίζοντας εκ των υστέρων τα θέματα που είχε με τα (πιο) σκληρά ναρκωτικά αλλά και το γεγονός της αυτοκτονίας του.

Το ίδιο συμβαίνει εν μέρει και με την Κάρι Φίσερ, η οποία βεβαίως είχε καταγράψει και στα βιβλία της την έντονη και μακροχρόνια σχέση της με τα ναρκωτικά, και στο "Have a Good Trip" δηλώνει ότι δεν είχε ποτέ κανένα κακό trip, αντιθέτως είχε ένα ατέλειωτο, μακρύ καλό trip. Αποκαλεί μάλιστα το σπίτι της (στα '70s και στα '80s) ως "acid home" ενώ λέει ότι διοργάνωνε ταξίδια σε συγκεκριμένα μέρη ανά τον κόσμο μόνο για να κάνει εκεί LSD, φορώντας μάλιστα και ασορτί με την περίσταση ρούχα.

Ξεκαθαρίζει επίσης ότι ποτέ δεν «είδε» κατά τη διάρκεια αυτών των ψυχεδελικών εμπειριών της, πράγματα που δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα, απλώς έβλεπε πράγματα που ήταν εκεί να «παρεκτρέπονται», όπως όταν είχε πιάσει μια πολύ ιδιαίτερη κουβέντα με ένα βελανίδι, ένα απόγευμα που είχε αράξει τριπαρισμένη στο γρασίδι του Σέντραλ Παρκ.

«Have a Good Trip» στο Netflix: Σπαρταριστές αφηγήσεις διάσημων από τα τριπάκια τους στην χώρα του LSD Facebook Twitter

Σύμφωνα με την Κάρι Φίσερ, οι δύο βασικές προϋποθέσεις για να αποφύγει κανείς ένα κακό τριπ, είναι το (mind) set και το setting, εννοώντας ότι πρέπει να είσαι σε καλή και ήρεμη διανοητική / ψυχολογική / συναισθηματική κατάσταση και το περιβάλλον / σκηνικό να είναι ασφαλές, φιλικό και οικείο, ασχέτως αν βρίσκεσαι στην πόλη ή στην εξοχή.

Αυτή είναι μία από τις «οδηγίες» που προκύπτουν από τις αφηγήσεις των συμμετεχόντων στην ταινία, και μάλλον η πιο χρήσιμη, καθώς οι περισσότερες από τις υπόλοιπες, συχνά εμφανίζονται αγρίως αντικρουόμενες:

— Μην οδηγείς τριπαρισμένος (κάποιοι διαφωνούν στην ταινία ακόμα και επ΄ αυτού)

— Μην κοιτάξεις ποτέ στον καθρέπτη (ή αν κοιτάξεις και νοιώσεις εντάξει μ' αυτό που βλέπεις, μείνε κολλημένος εκεί).

Η εμπειρία είναι πιο ευεργετική και πιο πλούσια στην εξοχή παρά στην πόλη («μια φορά έκανα LSD στη Νέα Υόρκη», ακούγεται να λέει ένας κωμικός στην ταινία, «και ήμουν βέβαιος ότι όλα τα ταξί είχαν ζωντανέψει με σκοπό να με βγάλουν από τη μέση»), εκτός κι αν έχεις θέμα με το να σου μιλάνε ξαφνικά τα δέντρα στα καλά καθούμενα...

 
TV & Media
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμεντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

TV & Media / «What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμαντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

Τον Νοέμβριο του 2010, μια παρέα  ανδρών μπήκε στο σπίτι των Παν στο Μάρκχαμ του Οντάριο. Σκότωσαν τη μητέρα της Τζένιφερ και πυροβόλησαν τον πατέρα της στο κεφάλι και στον ώμο
NEWSROOM
Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM