Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO Facebook Twitter
Το 2011, τριάντα χρόνια μετά από εκείνη τη νύχτα, η υπόθεση ξανάνοιξε από τις αρμόδιες αρχές εξαιτίας «νέων πληροφοριών».
0

Οι τραγικές όσο και σκοτεινές συνθήκες του θανάτου της Νάταλι Γουντ, εξακολουθούν να «επισκιάζουν το έργο της ζωής της και την ουσία της προσωπικότητάς της», όπως λέει στο νέο ντοκιμαντέρ του HBO με τίτλο "Natalie Wood: What Remains Behind", η κόρη της πρόωρα χαμένης σταρ, Νατάσα Γκρέγκσον Βάγκνερ, που ήταν έντεκα χρονών όταν η μητέρα της βρέθηκε πνιγμένη στα ανοιχτά του νησιού Καταλίνα στη Νότια Καλιφόρνια. Ήταν 29 Νοεμβρίου του 1981 και η Νάταλι Γουντ είχε κλείσει λίγους μήνες πριν τα 43 της χρόνια. Για κάποιο λόγο, αργά εκείνη την νύχτα, έπεσε στο παγωμένο νερό από το γιοτ στο οποίο επέβαινε μαζί με τον σύζυγό της Ρόμπερτ Βάγκνερ και τον ραγδαία ανερχόμενο τότε Κρίστοφερ Γουόκεν.

Η ταινία αποτελεί μια βουτιά στο πλούσιο αρχειακό υλικό που τέθηκε στη διάθεση των δημιουργών – υπό την επιμέλεια της Νατάσα Γκρέγκσον Βάγκνερ – και σε συνεντεύξεις με επιφανείς φίλους της μητέρας της όπως ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και η Μία Φάροου, συνθέτοντας ένα πορτραίτο της χαρισματικής ηθοποιού που στα 15 της είχε κερδίσει ήδη την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ για τον ρόλο της στον «Επαναστάτη χωρίς αιτία» πλάι στον Τζέιμς Ντιν.

Ένα χρόνο αργότερα η διατύπωση του πιστοποιητικού θανάτου θα άλλαζε. Σύμφωνα με τη νέα επίσημη εκδοχή ο θάνατός της δεν προήλθε από «τυχαίο πνιγμό» αλλά από «πνιγμό σε συνδυασμό με άλλους απροσδιόριστους παράγοντες».

Λίγα χρόνια αργότερα, θα παντρευόταν τον Ρόμπερτ Βάγκνερ – εκείνη ήταν 19 και εκείνος 24 – με τον οποίον έγιναν ένα από τα χρυσά ζευγάρια του Χόλιγουντ, τροφοδοτώντας συγχρόνως με την ταραχώδη σχέση τους τις σελίδες των σκανδαλοθηρικών εντύπων. Χώρισαν το 1962, ξαναπαντρεύτηκαν όμως μια δεκαετία αργότερα, μετά το διαζύγιο της Νάταλι Γουντ από τον Ρίτσαρντ Γκέργκσον, πατέρα της Νατάσα.

Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO Facebook Twitter
Στα 15 της είχε κερδίσει ήδη την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ για τον ρόλο της στον «Επαναστάτη χωρίς αιτία» πλάι στον Τζέιμς Ντιν.

Παρά το πλούσιο υλικό όμως αυτής της λαμπερής ρετροσπεκτίβας και την επιθυμία των δημιουργών της ταινίας να επικεντρωθεί η αφήγηση στη ζωή και στην κληρονομιά που «άφησε πίσω της» η Νάταλι Γουντ, όπως δηλώνει ο τίτλος του ντοκιμαντέρ, και όχι στις συνθήκες του θανάτου της, είναι δύσκολο να αγνοηθεί ο «ελέφαντας στο δωμάτιο». Ειδικά από τη στιγμή που όχι μόνο δεν κόπασε ποτέ το ενδιαφέρον για την εξιχνίαση αυτών των συνθηκών, αλλά κάθε τόσο αναζωπυρώνεται με νέες υπόνοιες περί εγκληματικής ενέργειας – είτε «εκ προμελέτης» είτε «εξ αμελείας».

Το 2011, τριάντα χρόνια μετά από εκείνη τη νύχτα, η υπόθεση ξανάνοιξε από τις αρμόδιες αρχές εξαιτίας «νέων πληροφοριών». Ένα χρόνο αργότερα η διατύπωση του πιστοποιητικού θανάτου θα άλλαζε. Σύμφωνα με τη νέα επίσημη εκδοχή ο θάνατός της δεν προήλθε από «τυχαίο πνιγμό» αλλά από «πνιγμό σε συνδυασμό με άλλους απροσδιόριστους παράγοντες».

Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO Facebook Twitter
Με τον Ρόμπερτ Βάγκνερ και τις κόρες τους Νατάσα και Κόρτνεϊ το 1978 στη Χαβάη.
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO Facebook Twitter
Με την κόρη της Ναράσα Γκέργκσον Βάγκνερ που είναι παραγωγός του ντοκιμαντέρ.

Η αδελφή της Νάταλι, Λάνα Γουντ, η οποία έχει αποξενωθεί από την οικογένεια και δεν θεωρήθηκε αρκετά αξιόπιστη για να συμπεριληφθεί στο ντοκιμαντέρ, έχει κάνει πολλές φορές λόγω για «δολοφονία», καλώντας συγχρόνως τον Ρόμπερτ Βάγκνερ να «πει επιτέλους την αλήθεια μια για πάντα». Πριν από δύο χρόνια επίσης, ένα ολόκληρο επεισόδιο της δημοσιογραφικής εκπομπής "48 Hours" του δικτύου CBS ήταν αφιερωμένο στην υπόθεση, ανοίγοντας νέο κύκλο εικασιών και κατηγοριών.

«Δεν ήταν ανάμεσα στις προθέσεις μας να εξελιχθεί η ταινία σε ερευνητικού τύπου ρεπορτάζ για την τραγωδία», δηλώνει στον Guardian o σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Laurent Bouzereau. «Δεν επιθυμούμε να μάθουμε "τι συνέβη" επειδή ξέρουμε τι συνέβη». Τόσο η Νατάσα Γκρέγκσον Βάγκνερ όσο και ο πατριός της εμμένουν στην αρχικό πόρισμα του αρμόδιου ιατροδικαστή που είχε εξετάσει το πτώμα και είχε αποφανθεί ότι επρόκειτο για «τραγικό ατύχημα», με την προσθήκη ότι το θύμα είχε καταναλώσει προηγουμένως ποσότητα αλκοόλ, όχι όμως υπερβολική.

Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO Facebook Twitter
Λίγο πριν το τραγικό και αναπάντεχο τέλος σε ηλικία 43 μόλις ετών.

Στα 90 του πλέον, ο Ρόμπερτ Βάγκνερ εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ και καλείται να δώσει για άλλη μια φορά την δική του εκδοχή των γεγονότων για μια περίοδο που το ζεύγος αντιμετώπιζε άλλη μια κρίση στη σχέση τους καθώς εκείνη επιχειρούσε να ισορροπήσει ανάμεσα στη δουλειά, στο σταριλίκι και στη μητρότητα. Λέει ότι θυμάται έναν μεθυσμένο καυγά ανάμεσα στη Νάταλι και τον Κρίστοφερ Γουόκεν - συμπρωταγωνιστή της τότε στην ταινία "Brainstorm"- εκείνη τη νύχτα, τονίζει όμως ότι η φιλονικία τους δεν κλιμακώθηκε (αποκαλεί μάλιστα τον Γουόκεν «εξηγημένο και σωστό άτομο»). Λέει επίσης ότι κάποια στιγμή που επέστρεψε στην κουκέτα για να κοιμηθεί, εκείνη έλειπε.

Τόσο ο ίδιος όσο και η Νατάσα εκφράζουν την πεποίθησή τους στην ίδια εκδοχή για τα γεγονότα που προηγήθηκαν του πνιγμού της Νάταλι Γουντ. Υποθέτουν ότι πήγε να κοιμηθεί αλλά, ευαίσθητη καθώς ήταν στους θορύβους, ενοχλήθηκε από τον ήχο που έκανε η φουσκωτή βάρκα καθώς χτυπούσε από τον αέρα στα πλαϊνά του σκάφους και σηκώθηκε να πάει να σφίξει τα σχοινιά της. Στην προσπάθειά της αυτή όμως, πιθανότατα γλίστρησε, χτύπησε κάπου το κεφάλι της, έχασε την ισορροπία της και βρέθηκε χωρίς αισθήσεις στα σκοτεινά νερά.

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Circus of Books: To σχεδόν τρυφερό ντοκιμαντέρ του Netflix για το θρυλικό γκέι πορνομάγαζο του L.A.

TV Series / Circus of Books: To σχεδόν τρυφερό ντοκιμαντέρ του Netflix για το θρυλικό γκέι πορνομάγαζο του L.A.

Το απολαυστικό ντοκιμαντέρ του Netflix ακολουθεί την παράλληλη ιστορία ενός ιστορικού γκέι βιβλιοπωλείου και πορνομάγαζου στην Καλιφόρνια, και των ιδιοκτητών του, ενός ανδρόγυνου συντηρητικών Εβραίων που ουδεμία σχέση είχαν με όσα πουλούσαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Nancy Olson και η 70ή επέτειος της «Λεωφόρου της Δύσης»

Οθόνες / Η Nancy Olson και η 70ή επέτειος της «Λεωφόρου της Δύσης»

Στα 91 της χρόνια, η μοναδική εν ζωή ηθοποιός από το αξέχαστο καστ της «Λεωφόρου της Δύσης» μοιράζεται σκέψεις και αναμνήσεις από το αριστούργημα που ακόμη τη στοιχειώνει, και που φέτος κλείνει 70 χρόνια από την πρώτη του προβολή.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δέκα κοντινά πλάνα της Τζούλι Κρίστι που έκλεισε τα 80

Δ. Πολιτάκης / Δέκα κοντινά πλάνα της Τζούλι Κρίστι που έκλεισε τα 80

Ήταν το ιδανικό έμβλημα της νέας ελευθεριότητας των ‘60s, το χρυσό κορίτσι με το αστραφτερό πρόσωπο και την προσμονή στο βλέμμα. Έφτασε όμως να εκπροσωπεί πολλά περισσότερα από αυτή την εικόνα στην μακρόχρονη καριέρα της, κυρίως όμως μια μόνιμη επιθυμία συναισθηματικής υπέρβασης.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Οθόνες / Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Μέσα από ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι των ‘70s, η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» μας κάνει, αν όχι να συμπαθήσουμε, να κατανοήσουμε τον Καρλ Λάγκερφελντ, παρακολουθώντας τον στα άσημα χρόνια του στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ανούκ Εμέ (1932-2024): Η βασίλισσα του ματαιωμένου έρωτα

Απώλειες / Ανούκ Εμέ (1932-2024): Η βασίλισσα του ματαιωμένου έρωτα

Έχοντας ως διαβατήριο την απίστευτη ομορφιά και την αθόρυβη μελαγχολία της, η απέριττη και αισθαντική ηθοποιός που πέθανε σήμερα στα 92 της, δεν διεκδίκησε ποτέ τον θρόνο της στο γαλλικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα μυαλά που κουβαλάς

Οθόνες / Inside Out 2: Η Pixar δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη

Τα συναισθήματα, που αποτελούν τον βασικό άξονα αυτής της ριζοσπαστικής δραματικής κομεντί, αποτυπώνονται τόσο καθαρά και δημιουργικά, που συχνά ξεχνάς πως παρακολουθείς μια περιπέτεια στο κέντρο του εγκεφάλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Οθόνες / «Δεν έχω δικαίωμα να σπάσω την αλυσίδα»: Η πιο διάσημη Παλαιστίνια ηθοποιός δεν ξεχνά

Η Χιάμ Αμπάς, γνωστή εσχάτως και από τον ρόλο της στο «Succession», μιλάει για την παλαιστινιακή εμπειρία και το ντοκιμαντέρ «Bye Bye Tiberias» που σκηνοθέτησε η κόρη της και ακολουθεί την πορεία της οικογένειάς της στην εξορία από τη Νάκμπα του 1948 μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
«Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι μόλις προστέθηκε στο Netflix

Οθόνες / «Godzilla Minus One»: Ένα ατόφια επικό διαμάντι προσγειώθηκε στο Netflix

Φτιαγμένο για να βιωθεί στη μεγάλη οθόνη, από την οποία δυστυχώς έκανε μόνο ένα ολιγοήμερο πέρασμα, το «Godzilla Minus One» είναι ένα από τα καλύτερα monster movies που γυρίστηκαν ποτέ και, ταυτόχρονα, μια γνήσια αντιπολεμική ταινία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Συνέντευξη / Ευθύμης Φιλίππου: «Είμαστε και απάνθρωποι και σκληροί και μαλακοί και γλυκούληδες»

Ο συν-σεναριογράφος του «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου φέρνει τον καταδικό του κόσμο στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε μια παράσταση που βασίζεται στις επινοημένες λέξεις.
M. HULOT