Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter
«Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας»
0

Ο τρόπος θέασης του 22ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (19-28/5) έχει προσαρμοστεί ψηφιακά και εναρμονίζεται με τις νέες συνθήκες. Θεατές απ' όλη την Ελλάδα θα μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά ντοκιμαντέρ του προγράμματος μέσα από την ιστοσελίδα του φεστιβάλ, www.filmfestival.gr, και τον σύνδεσμο TDF22 ONLINE. Αφού δημιουργήσουν έναν λογαριασμό, επιλέγοντας create account, και συμπληρώσουν το όνομα, το e-mail και έναν κωδικό δικής τους επιλογής, θα μπορούν να επιλέξουν το ντοκιμαντέρ που επιθυμούν και να το παρακολουθήσουν δωρεάν.

Από το εντυπωσιακό φετινό ρόστερ επιλέξαμε 10 ντοκιμαντέρ και μια ιδιαίτερη πρόταση, υπό τη μορφή τριών επίκαιρων events, στη θέση του παραδοσιακού κινηματογραφικού bonus.

Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας

Σόφι Ντρος

(Διεθνές Διαγωνιστικό Μεγάλου Μήκους)

Ένας πλούσιος και πληθωρικός Σκωτσέζος βαρόνος περνά τον καιρό του σε «πλοία της αγάπης», κάνοντας κρουαζιέρες πολυτελείας μαζί με ζευγαράκια, εύπορες οικογένειες, σκληρά εργαζόμενο προσωπικό και ηλικιωμένους συνταξιούχους. Σε αυτή την απέραντα γοητευτική για μερικούς, αφόρητα απωθητική για άλλους, μικροκοινότητα εν πλω, ο άνθρωπος που θα γινόταν βασιλιάς μένει γυμνός κι ας φοράει κάπα. Μια ιστορία για την ανάγκη μας για αναγνώριση, την ψευδαίσθηση μεγαλείου που λειτουργεί ως άμυνα, αλλά κυρίως για το πάθος να μοιραστούμε τις ιστορίες μας.

Το σινεμά καταπιάνεται με τα μυστήρια, είτε της μοίρας είτε της πίστης.

Ο προφήτης και οι εξωγήινοι

Γιοάβ Σαμίρ

(Διεθνές Διαγωνιστικό Μεγάλου Μήκους)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Οι αιρέσεις είναι συνυφασμένες με τη μεγαλομανία, την ανθρώπινη αφέλεια και τον επικίνδυνο, συχνά μοιραίο προσηλυτισμό. Μήπως όμως τα χαρακτηριστικά αυτά είναι κοινά και στις θρησκείες; Γιατί είναι ευκολότερο να γίνει πιστευτός ο θρύλος ενός προφήτη που αλλαξοπίστησε χάρη σε μια φλεγόμενη βάτο και όχι η μαρτυρία ενός ανθρώπου που ισχυρίζεται ότι έλαβε το χρίσμα από τους εξωγήινους; Αν τυχόν γυριζόταν ντοκιμαντέρ για τους πρώτους αγίους, τι είδους άβολες αλήθειες θα έφερνε στο φως; Ένα οξυδερκές και χιουμοριστικό ντοκιμαντέρ που ξεδιπλώνει την ιστορία του Ραέλ, ιδρυτή και ηγέτη της μεγαλύτερης σέκτας πιστών των UFO, και στοχάζεται πάνω στις έννοιες της πίστης και της λύτρωσης.

Οι Άγνωστοι Αθηναίοι

Αγγελική Αντωνίου

(Διεθνές Διαγωνιστικό Μεγάλου Μήκους)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

To ντοκιμαντέρ παρακολουθεί επί πέντε χρόνια την καθημερινότητα και τον αγώνα επιβίωσης των αδέσποτων σκύλων στο κέντρο της Αθήνας, όπως και τους ανθρώπους που τα φροντίζουν. Ένας κρυμμένος κόσμος ξεδιπλώνεται μέσα από τις διαδρομές των άγνωστων Αθηναίων, αποκαλύπτοντας το απρόβλεπτο πρόσωπο και την καρδιά της Αθήνας σε διαρκή αλλαγή.

Ο Σπύρος και ο Γύρος του Θανάτου

Δημήτριος και Λίνο Καφίδας

(Διεθνές Διαγωνιστικό Newcomers)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Ο Σπύρος, μοτοσικλετιστής ακροβάτης στον Γύρο του Θανάτου, ζει μια νομαδική ζωή με την οικογένειά του, το τροχόσπιτό του και μερικούς ακροβάτες που συχνά τον εγκαταλείπουν. Ο πατέρας του ήταν αναβάτης-θρύλος μέσα στο βαρέλι, ο παππούς και ο θείος του ήταν επίσης από τους πρωτοπόρους – μια οικογενειακή παράδοση πενήντα χρόνων. Θα καταφέρει να σώσει ένα επάγγελμα που πεθαίνει; Θα είναι ο τελευταίος στη στροφή ή τα παιδιά του θα πάρουν με τη σειρά τους το τιμόνι; Το διεισδυτικό πορτρέτο ενός βετεράνου εραστή του ιλίγγου σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.

Όρνιθες (ή πώς να γίνεις πουλί)

Μπάμπης Μακρίδης

(Film Forward Διαγωνιστικό)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Μια ταινία του Μπάμπη Μακρίδη μεταξύ ψεύτικου και αληθινού, μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας. Για την πτήση και την πτώση, για την ανθρώπινη ανάγκη να πετάμε, για τον φόβο του ύψους, τον ίλιγγο, την ουτοπία, τους θεούς και τον άνθρωπο. Εμπνευσμένη από την αρχαία κωμωδία «Όρνιθες» του Αριστοφάνη και την ομώνυμη θεατρική παράσταση από τον Νίκο Καραθάνο και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Τυφλή Πίστη: Ο Γουίλιαμ Φρίντκιν μιλά για τον Εξορκιστή

Αλεξάντερ Ο. Φιλίπ

(Top Docs)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

«Το σινεμά καταπιάνεται με τα μυστήρια, είτε της μοίρας είτε της πίστης». Τάδε έφη Γουίλιαμ Φρίντκιν και ο θρυλικός «Εξορκιστής», η σημαντικότερη ταινία της καριέρας του, εμπίπτει σαφώς στη δεύτερη κατηγορία. Ένα εξομολογητικό οδοιπορικό στις μύχιες σκέψεις ενός βιρτουόζου του σινεμά, ο οποίος, με εκρηκτικό ταμπεραμέντο και αστείρευτη ενέργεια, ανοίγει την καρδιά του και μοιράζεται όλες τις εξωφρενικές ιστορίες και συμπτώσεις που έβαλαν το λιθαράκι τους στη βαριά κληρονομιά ενός αριστουργήματος. Ένα παιχνιδιάρικο ντοκιμαντέρ που δίνει το πράσινο φως σε έναν προικισμένο αφηγητή, ώστε να προσθέσει απροσδόκητες πινελιές στον σκοτεινό μύθο της ταινίας που πυροδοτεί άλματα πίστης εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Για όσους γνωρίζουμε τι συνέβη στη φάση των γυρισμάτων, η μαρτυρία του βραβευμένου με Όσκαρ Σκηνοθεσίας δημιουργού του «French Connection» παραμένει αποκαλυπτική. Για τους αμύητους, είναι μια ατόφια έκπληξη με σινεφίλ προεκτάσεις.


Κινώντας τα νήματα

Λόρεν Γκρίνφιλντ

(Top Docs)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Το φιλμ διερευνά τη δυσάρεστη παρακαταθήκη του καθεστώτος των Μάρκος στις Φιλιππίνες και καταγράφει τις πιέσεις που ασκεί σήμερα η διαβόητη χήρα Ιμέλντα προκειμένου να βοηθήσει τον γιο της, τον Φερδινάντο Μάρκος τον νεότερο, να εξασφαλίσει τη θέση του αντιπροέδρου. Για να πετύχει τον σκοπό της, η Ιμέλντα ξαναγράφει με θράσος το ιστορικό διαφθοράς που χαρακτηρίζει την οικογένειά της, αντικαθιστώντας το με ένα αφήγημα βασισμένο στην υπερβολική αγάπη μιας μητριαρχικής γυναίκας για την πατρίδα της. Σε μια εποχή που οι ψευδείς ειδήσεις επηρεάζουν τα αποτελέσματα εκλογικών αναμετρήσεων, η ιστορία επιστροφής της Ιμέλντα στα δημόσια πράγματα χρησιμεύει σαν ένα σκοτεινό παραμύθι.

Mystify: Μάικλ Χάτσενς

Ρίτσαρντ Λόουενσταϊν

(Ανοιχτοί Ορίζοντες)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Από τη μια, βγαλμένος από το καλούπι του ροκ σταρ, απροκάλυπτα ερωτικός, φρενήρης στη σκηνή, με ορδές θαυμαστών. Από την άλλη, εσωστρεφής και ανασφαλής, αποκαμωμένος από εσωτερικές συγκρούσεις. Ο τραγουδιστής των ΙΝΧS, Μάικλ Χάτσενς, που πέθανε στα 37, ακριβώς στο απόγειο της καριέρας του, ήταν γεμάτος αντιφάσεις. Το σπαρακτικό αυτό πορτρέτο αποκωδικοποιεί το αίνιγμα ενός καλλιτέχνη, ο οποίος ακροβατούσε ασταμάτητα στο σημείο όπου συνορεύουν οι θρίαμβοι της δημιουργίας και οι πανωλεθρίες της ζωής. Συγχρόνως, ένας διορατικός στοχασμός στο αυτοκαταστροφικό κοκτέιλ ταλέντου, ευαισθησίας και αχαλίνωτης φήμης: μια ιστορία παλιά όσο και ο άνθρωπος.

ΧΨ Τσέλσι

Τιμ Τράβερς Χόκινς

(Top Docs)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Το 2010 η αναλύτρια πληροφοριών Τσέλσι (τότε Μπράντλεϊ) Μάνινγκ καταδικάστηκε σε κάθειρξη τριάντα πέντε ετών για διαρροή απόρρητων εγγράφων στα WikiLeaks, τα οποία περιείχαν αποδείξεις τέλεσης εγκλημάτων πολέμου από τον αμερικανικό στρατό στο Ιράκ. Η Μάνινγκ, παρότι αυτοπροσδιοριζόταν πλέον ως γυναίκα, μεταφέρθηκε σε ανδρική φυλακή. Το 2017, μετά την απονομή χάριτος από τον Μπαράκ Ομπάμα, η Τσέλσι ήρθε αντιμέτωπη με νέες δοκιμασίες και προκλήσεις. Ένα οδοιπορικό επιβίωσης και αναζήτησης ταυτότητας που διατρέχει έναν τριπλό άξονα: πολιτική, αδηφαγία των μίντια, δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Μια ταλάντωση μεταξύ ελπίδας και καταχνιάς μέσα από τα μάτια μιας τραυματισμένης ψυχής που παλεύει να ξορκίσει το οδυνηρό παρελθόν.

Μαντάμ

Στεφάν Ριτχάουζερ

(Top Docs)

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online Facebook Twitter

Τη δεκαετία του 1920 η Καρολίν ελευθερώνεται από τα δεσμά ενός γάμου που της έχει επιβληθεί και ανοίγει τα φτερά της. Αψηφώντας τους άγραφους νόμους και τα στερεότυπα, διαγράφει μια επιτυχημένη επιχειρηματική καριέρα. Πολλά χρόνια αργότερα, ο κινηματογραφιστής εγγονός της Στεφάν αρνείται να συμβιβαστεί με τον προκαθορισμένο ρόλο του στο πλαίσιο μιας καλοβαλμένης αστικής οικογένειας στην Ελβετία. Παραδέχεται ανοιχτά την ομοφυλοφιλία του και ξεκινά μια προσωπική σταυροφορία ενάντια στην ομοφοβία και τον σεξισμό. Ένα οικογενειακό ημερολόγιο ρήξης με το κατεστημένο, που ανατρέχει σε θραύσματα από παλιές μνήμες και αμφισβητεί τα ταμπού του κοινωνικού φύλου και της σεξουαλικότητας.

+1 (για να ακριβολογούμε, 3 ενδιαφέρουσες online συζητήσεις θα διεξαχθούν στη διάρκεια του 22ου ΦΝΘ στο κανάλι του φεστιβάλ στο YouTube)


- Ο θρυλικός πολεμικός ανταποκριτής Ρόμπερτ Φισκ, πρωταγωνιστής του ντοκιμαντέρ «This is not a movie», συνομιλεί με τον σκηνοθέτη Γιουνγκ Τσανγκ, την Πέμπτη 21 Μαΐου, στις 21:00.


- Οι Γιάννης Μπουτάρης, πρόεδρος και ιδρυτής της Arcturos, Κωνσταντίνος Βουδούρης, καθηγητής Γεωλογίας στο ΑΠΘ, Βανέσα Αρχοντίδου, αλπινίστρια, Χρυσόστομος Σταμούλης, καθηγητής Θεολογίας στο ΑΠΘ, και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης συμμετέχουν στην πιο επίκαιρη συζήτηση για την ανθρωπόκαινο εποχή και τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον, την Κυριακή 24 Μαΐου, στις 20:00.


- Το φεστιβάλ μπαίνει στον κόσμο των memes μέσα από μια ανοιχτή συζήτηση με τον σκηνοθέτη Ματίας Φριτς, τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Γιάννη Ιωαννίδη, και τους The Real Ancient Memes, την Τετάρτη 27 Μαΐου, στις 20:00.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Όλες οι λεπτομέρειες για την online διοργάνωση

Culture / 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Όλες οι λεπτομέρειες για την online διοργάνωση

Ποια είναι τα φετινά ντοκιμαντέρ και αφιερώματα, τι περιλαμβάνουν οι live ανοιχτές συζητήσεις και με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την φετινή διαδικτυακή διοργάνωση.
THE LIFO TEAM
Μπάμπη Μακρίδη, γιατί θέλεις να γίνεις πουλί;

Οθόνες / Μπάμπη Μακρίδη, γιατί θέλεις να γίνεις πουλί;

Μια συζήτηση για τα πουλιά, τα τείχη, την ελευθερία και το μέλλον του σινεμά με τον σκηνοθέτη της ταινίας «Όρνιθες (ή πώς να γίνεις πουλί)» που ξεκίνησε ως making of ντοκιμαντέρ για την ομώνυμη παράσταση του Νίκου Καραθάνου, για να εξελιχθεί σε κάτι ολότελα διαφορετικό, και κάνει πρεμιέρα την Κυριακή στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Circus of Books: To σχεδόν τρυφερό ντοκιμαντέρ του Netflix για το θρυλικό γκέι πορνομάγαζο του L.A.

TV Series / Circus of Books: To σχεδόν τρυφερό ντοκιμαντέρ του Netflix για το θρυλικό γκέι πορνομάγαζο του L.A.

Το απολαυστικό ντοκιμαντέρ του Netflix ακολουθεί την παράλληλη ιστορία ενός ιστορικού γκέι βιβλιοπωλείου και πορνομάγαζου στην Καλιφόρνια, και των ιδιοκτητών του, ενός ανδρόγυνου συντηρητικών Εβραίων που ουδεμία σχέση είχαν με όσα πουλούσαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ