Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη

Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter
1

ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗ

Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter

Ανάφη. Αν οι Depeche Mode σκέφτονταν ένα μέρος όταν έγραφαν το "Enjoy the Silence" είναι αυτό. Όποια ώρα και να βγεις, επικρατεί ησυχία. Όχι νεκρική. Γαλήνια. Αυτή που σε γοητεύει ακόμα και όταν δεν επιζητάς να τα βρεις με τον εαυτό σου.


Κάθε παραλία και μια δοκιμασία. Η κατάβαση δύσκολη ενίοτε επικίνδυνη. Αλλά, όπως έλεγε κι ένας μεγάλος ποιητής, το ταξίδι δεν είναι αυτό που έχει σημασία; Ίσως αυτή είναι η Ιθάκη του Αιγαίου. Ακολουθείς ένα μονοπάτι χωρίς να γνωρίζεις τι θα συναντήσεις. Μέσα σου όμως κάτι σου λέει ότι στο τέλος θα δικαιωθείς. Αυτό ακριβώς το συναίσθημα νιώθεις όταν κατακτάς την κορυφή στη Μονή της Παναγιάς της Καλαμιώτισσας. Επί μια ώρα ανεβαίνεις τον τρομακτικότερο -κατά το Γάλλο περιηγητή του 18 αιώνα Τουρνεφόρ– μονόλιθο του κόσμου με πυξίδα το άγνωστο. Η βαριά σου ανάσα διακόπτεται από τα γεράκια που παραμονεύουν πάνω σου. Όταν όμως ανέβεις, η θέα που αντικρίζεις είναι μαγευτική. Τόσο η βορινή όσο κι η νότια πλευρά του νησιού απλώνονται μπροστά σου περικλείοντας το βράχο που ανεφάνη (από το ρήμα αυτό προήλθε το όνομα του νησιού) όταν ο Απόλλωνας έριξε ένα βέλος για να βρουν καταφύγιο οι Αργοναύτες στην επιστροφή τους από την Κολχίδα.

Αν δε σταματήσει κάποιο αυτοκίνητο σε οτοστόπ, τότε θα το πάρει με τα πόδια. Άλλωστε αυτό είναι το νησί των πεζοπόρων και των περιηγητών.


Στις αμμουδιές βρίσκουν καταφύγιο δεκάδες σκηνές σχηματίζοντας ένα αρμονικό κοινόβιο. Παρατηρείς τον κόσμο μέσα ή έξω από αυτές κι έχεις την εντύπωση ότι το βράδυ, υπό το φως της φωτιάς, θα επιδοθεί σε μια σαμανική τελετουργία. Όσο για τον κόσμο που βρίσκεται στη χώρα, αν δε το συνεπάρει το παρεΐστικο κλίμα στις λιγοστές ταβέρνες του νησιού, αράζει στην πλατεία απολαμβάνοντας το μποτεγιόν. Αργότερα, μπορεί να κατέβει στις Μάντρες, ακολουθώντας το φως πάνω από το Κλεισίδι, και να χορέψει μέχρι το πρωί. Το πώς ουδόλως το απασχολεί. Αν δε σταματήσει κάποιο αυτοκίνητο σε οτοστόπ, τότε θα το πάρει με τα πόδια. Άλλωστε αυτό είναι το νησί των πεζοπόρων και των περιηγητών.

Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter
Στις αμμουδιές βρίσκουν καταφύγιο δεκάδες σκηνές σχηματίζοντας ένα αρμονικό κοινόβιο.


Τον 19ο αιώνα εργάτες από την Ανάφη έφθασαν στην Αθήνα να χτίσουν τα ανάκτορα του βασιλιά Όθωνα. Επέλεξαν να χτίσουν τα σπίτια τους κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης (εκεί που είναι η σημερινή συνοικία 'Αναφιώτικα'). Η ειρωνεία είναι ότι σε αντίθεση με τα κυκλαδίτικα γαλανόλευκα σπίτια με θόλους που είχαν στην Ανάφη, τα σπίτια τους στην Αθήνα έμοιαζαν πιο πολύ με παράγκες, αφού η εργασία τους ολημερίς στα ανάκτορα δεν τους άφηνε χρόνο να ασχοληθούν με τα δικά τους. Υπάρχει ένας αστικός μύθος που λέει ότι ο Jim Morrison κατέφυγε σε μία από αυτές τις παράγκες τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Ίσως η αύρα που απέπνεε αυτή η γειτονιά τον βοηθούσε να απομακρυνθεί από τα ναρκωτικά και τα φώτα της δημοσιότητας.


Η ώρα έχει περάσει. Λίγο πριν κλείσεις το laptop, παρατηρείς τη φωτογραφία στην επιφάνεια εργασίας. Βλέπεις τα κύματα της θάλασσας να χάνονται την ώρα που ανεμίζουν κόκκινα μαλλιά. Είναι πλέον σίγουρο. Το καλοκαίρι έχει τελειώσει...

Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter
Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter
Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter
Ο χρόνος σταμάτησε στην Ανάφη Facebook Twitter



*Ο Γιώργος Καρακασίδης είναι παραγωγός του www.desertradio.gr

 

 

1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο τόπος μου, ο Κάμπος της Χίου

Γειτονιές της Ελλάδας / H ζωή μου στον Κάμπο της Χίου, εκεί που οι λαλάδες κοκκινίζουν τη γη

Η Μάρω Χατζελένη περιγράφει την καθημερινότητά της στον τόπο που μεγάλωσε και επέστρεψε, σε ένα μέρος όπου αρχοντικά, περιβόλια και στέρνες με πηγάδια συνυπάρχουν μαγικά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Adrère Amellal: Μια μέρα στο ξενοδοχείο που φωτίζεται με κεριά στην όαση της Σίβα

Ταξίδια / Adrère Amellal: Μια μέρα στο ξενοδοχείο που φωτίζεται με κεριά στην όαση της Σίβα

Σε έναν αλλόκοτο υπερμεγέθη όγκο που ορθώνεται στην έρημο θυμίζοντας σεληνιακό τοπίο λειτουργεί ένα οικολογικό και απόλυτα μίνιμαλ αισθητικής ξενοδοχείο χωρίς ίντερνετ, ούτε τηλέφωνο, ούτε καν ερ-κοντίσιον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο τόπος μου, η Καλοσκοπή

Γειτονιές της Ελλάδας / Mπορεί να ξαναζωντανέψει ένα χωριό είκοσι ατόμων στο βουνό της Γκιώνας;

Μια ομάδα κατοίκων φιλοδοξεί να αναζωογονήσει ένα ορεινό χωριό με άπλετο πράσινο, με άφθονα τρεχούμενα νερά και πηγές, την Καλοσκοπή Φωκίδας που βρίσκεται μόλις δυόμιση ώρες μακριά από την Αθήνα. Και δείχνει να τα καταφέρνει!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο τόπος μου, οι Λειψοί

Γειτονιές της Ελλάδας / Η ζωή μου στους ακριτικούς Λειψούς, εκεί που σταματά ο χρόνος

Ο Κωνσταντίνος Μπουράκης μας μιλά για τη ζωή στο νησί που κερδίζει την υπογεννητικότητα και αποτελεί έναν από τους πιο ποιοτικούς οικολογικούς προορισμούς της Ελλάδας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο τόπος μου, η Βίνιανη

Γειτονιές της Ελλάδας / Βίνιανη: Πώς ένας καθηγητής προσπαθεί να ξαναδώσει ζωή σ' ένα χωριό στα Άγραφα

Μια συζήτηση με τον Νίκο Μπελαβίλα, καθηγητή Πολεοδομίας και Ιστορίας της Πόλης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό για το ιστορικό χωριό Βίνιανη των Αγράφων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Αναζητώντας τα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου

Radio Lifo / Το οδοιπορικό μου στα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου

Ο Χρήστος Τζούτης, εκδότης του ταξιδιωτικού περιοδικού «Lamda 3», περιγράφει στη Μερόπη Κοκκίνη το οδοιπορικό που έκανε στα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου και δίνει χρήσιμες συμβουλές σε όσους θελήσουν να τα επισκεφθούν.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Ο τόπος μου, ο δρόμος

Ταξίδια / Ο τόπος μου, ο δρόμος

Με μέσο τις φωτογραφικές και βιντεογραφικές παραγωγές, ο Στέφανος Γώγος και η Μαρία Πασσαριβάκη του SteMajourneys χαρτογραφούν την Ελλάδα και τους μικρούς προορισμούς και συστήνουν βιωματικές περιηγήσεις σε Έλληνες και ξένους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Οι μόνες 2 περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να ισχύει ο τίτλος -και το περιεχόμενο- του άρθρου είναι είτε να αναφέρεται στην περίοδο Οκτώβριος - Ιούνιος εκάστου έτους, ή στο 1978.Σε κάθε άλλη περίπτωση η Ανάφη είναι γεμάτη κόσμο, φασαριόζικη και ποζεράδικη.