O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter
1

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter
Ο Θανάσης Κρίκης

Ο Θανάσης Κρίκης γεννήθηκε στην Καστοριά και στις αρχές του 90 έγινε πολίτης της Νέας Υόρκης για να σπουδάσει στο Parsons School of Design. Τελείωσε τη Σχολή με πτυχίο στο σχέδιο μόδας και το illustration και συνέχισε σαν φοιτητής στο Κολέγιο St. Martins. Τελικά ασχολήθηκε με τη μόδα, αλλά προς μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση.

Οι πρώτες του δουλειές ξεκίνησαν στην Αμερική, αλλά από το 2005 και έπειτα ο χρόνος του μοιράζεται μεταξύ Ελλάδας και Λονδίνου. Θεωρείται από τους πλέον επιτυχημένους φωτογράφους μόδας και έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα διεθνή έντυπα σε αξιοζήλευτες παραγωγές.

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

Ο φακός της κάμεράς του έχει απαθανατίσει κορυφαία μοντέλα με δημιουργίες μεγάλων σχεδιαστών, αλλά και πορτρέτα όπως αυτό του Jean Paul Gaultier και της Αdele Exarchopoulos. Πριν από μερικές εβδομάδες φωτογράφισε την Rosie Tapner, ένα από τα πλέον ανερχόμενα μοντέλα, για το εξώφυλλο και τo εντιτόριαλ του Numero Russia. Toν Απρίλιο κυκλοφορεί και μια ακόμη διεθνούς ακτινοβολίας συνεργασία του με το Harper's Bazaar Brazil. O Θανάσης Κρίκης φωτογράφισε σε παγκόσμια αποκλειστικότητα το supermodel Daiane Conterato και την Φθινοπωρινή συλλογή του Valentino πριν ακόμη και από την αμερικανική Vogue.

Toυ ζητήσαμε ένα σχόλιο του για την ψηφιακή εποχή της φωτογραφίας, να μας εξομολογηθεί τις αδυναμίες του και φυσικά να μοιραστεί με το LIFO.gr τις αγαπημένες του φωτογραφίες από την αρχή της καριέρας του έως σήμερα.

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

"H πρώτη μου επαφή με τη φωτογραφία ήταν όταν σε μικρή ηλικία παρακολουθούσα περιοδικά. Έχω σπουδάσει σχεδιαστής μόδας στο Central Saint Martin’s του Λονδίνου άλλα δεν ασχολήθηκα και πολύ. Ίσως γιατί πρωτίστως μου άρεσε να κάνω εικόνες. Πραγματικά, στη σχολή το μόνο που με ενδιέφερε ήταν να κάνω ωραία illustrations. Tο ρούχο εξυπηρετούσε την εικόνα. Έγινα στιλίστας και μέσα από κει πήρα σταδιακά τη μηχανή στο χέρι."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Κάθε ιστορία που φωτογραφίζω είναι σημαντική για μένα. Η μόδα είναι ο καθρέφτης της ιστορίας και με πληροί το γεγονός ότι παίζω ένα σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Τεράστια προσωπική ικανοποίηση ήταν όταν ξεκίνησα τις πρώτες μου συνεργασίες στο εξωτερικό και η εξέλιξη της δουλειάς μου."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότερο νοσταλγώ το φιλμ. Νοιώθω όμως ότι στον ορυμαγδό της ινσταγκραμο - ηλεκτρονικής ευδαιμονίας αναδεικνύεται το πραγματικό ταλέντο."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Στην Αθήνα σήμερα δεν μου αρέσουν και πολλά σημεία γιατί απεχθάνομαι το γκραφίτι. Αγαπώ ωστόσο τη Πλάκα, τη δυνατότητα που έχεις σ΄αυτό το τόπο να απολαμβάνεις το ωραίο σου φαγητό σε υπαίθριους χώρους σχεδόν όλο το χρόνο, και πανω από όλα, τα καλοκαίρια στο μικρο αγαπημένο μου Καστελλοριζο."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Ένα αγαπημένο μου θέμα για φωτογράφιση πέρα από τη μόδα, είναι να απαθανατίζω ανθρώπους επαγγελματίες ή βιοπαλαιστές με τα ρούχα της καθημερινότητας τους. Οχι snapshots! Πόζες, ύφος κανονικά..."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

"Απεχθάνομαι τα snapshots, όλοι αυτό κάνουν σήμερα, έλεος πια.

Θέλω αυτό που έκανε ο August Sander, τώρα."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter


"Θα πέθαινα να φωτογράφιζα τη βασίλισσα Ελισάβετ τη 2η και δε θα ήθελα με
τίποτα να φωτογραφίσω τη Naomi Cambell."

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter
Νatalia Vodianova

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

O Θανάσης Κρίκης σιχαίνεται τα snapshots και νοσταλγεί το φιλμ Facebook Twitter

 

 

 

 

____________

Όλο το φωτογραφικό υλικό παραχωρήθηκε από τον Θανάση Κρίκη για χρήση και προβολή αποκλειστικά στο LIFO.gr

Περισσότερες φωτογραφικές δουλειές του στο thanassiskrikis.com

 

Μόδα & Στυλ
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
"Στην Αθήνα σήμερα δεν μου αρέσουν και πολλά σημεία γιατί απεχθάνομαι το γκραφίτι"έτσι φίλε μου καλέ, συνάδελφε Θανάση, αγαπημένοι δρόμοι, από το σπίτι στο Παγκράτι, στη Πλάκα, ένα διαρκές σίχαμα σε όλους τους τοίχους, μια ασχήμια να επιβάλλεται στην πόλη και να σε κάνει να θες να φύγεις ή να κοιτάς μόνο ψηλά στον ουρανό, εκεί που δε φτάνει ο θυμός και η οργή, το απαίδευτο χέρι που λερώνει τη ματιά μας καθημερινά.