Οργή των Ουκρανών προς τη FIFA για τον χάρτη που «βάπτισε» ρωσική την Κριμαία

Οργή των Ουκρανών προς τη FIFA για τον χάρτη που «βάπτισε» την Κριμαία Ρωσική Facebook Twitter
Φωτογραφία: Getty Images
0

Ένας χάρτης που παρουσιάστηκε κατά την κλήρωση για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου του 2026 επικρίθηκε από την Ουκρανία ως «απαράδεκτο λάθος», αφού φάνηκε να ορίζει την Κριμαία ως μέρος της Ρωσικής επικράτειας.

Το γράφημα, που αφορά τις χώρες που δεν μπορούν να κληρωθούν να παίξουν μεταξύ τους για γεωπολιτικούς λόγους, ανέδειξε την Ουκρανία, αλλά δε συμπεριέλαβε τη χερσόνησο της Κριμαίας που αναγνωρίζεται διεθνώς ότι αποτελεί τμήμα της.

Η Κριμαία τελεί υπό ρωσική κατοχή από το 2014 και ελάχιστες χώρες αναγνωρίζουν τη χερσόνησο ως ρωσικό έδαφος.

Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Heorhiy Tykhy δήλωσε ότι το έθνος αναμένει «μια δημόσια συγγνώμη».

Η ουκρανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία έστειλε επίσης επιστολή στον γενικό γραμματέα της FIFA, Mathias Grafström και στον γενικό γραμματέα της UEFA, Θεόδωρο Θεοδωρίδη, για το θέμα.

«Σας απευθύνουμε έκκληση να εκφράσουμε τη βαθιά μας ανησυχία για τον χάρτη [που προβλήθηκε] στις 13 Δεκεμβρίου 2024», αναφέρει η επιστολή.

«Λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από επίσημες αποφάσεις και ψηφίσματα που έχουν εκδοθεί από το Συμβούλιο της FIFA και την εκτελεστική επιτροπή της UEFA από το 2014... τονίζουμε ότι η σημερινή εκδοχή της χαρτογραφικής εικόνας της Ουκρανίας... είναι εντελώς απαράδεκτη και μοιάζει με μια ασυνεπή θέση της FIFA και της UEFA».

Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026 θα ξεκινήσει στις 11 Ιουνίου του ίδιου έτους στην Πόλη του Μεξικού και θα ολοκληρωθεί στις 19 Ιουλίου στο Νιου Τζέρσεϊ.

Το διευρυμένο τουρνουά των 48 ομάδων θα διαρκέσει 39 ημέρες, περισσότερες από κάθε άλλο Παγκόσμιο Κύπελλο.

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM