Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci Facebook Twitter
φωτ.: Getty
0

"Ξέρεις το στυλ μου και αγαπώ τον Christian Dior."

Αν έχετε ακούσει αυτούς τους στίχους σε κάποιο πάρτι πρόσφατα, δεν είστε οι μόνοι. Το ανεβαστικό τραγούδι "Dior" έχει γίνει το απόλυτο καλοκαιρινό άθλημα, κατακτώντας τις κορυφές των charts στη Μεγάλη Βρετανία και αποκτώντας δημοτικότητα στις ΗΠΑ.

Η στιγμή δεν θα μπορούσε να είναι πιο ιδανική για τον οίκο μόδας. Ο Μπερναρ Αρνό, CEO της LVMH, έχει ξεκινήσει μια αποστολή για την αναγέννηση του Christian Dior, ενώ ο επικεφαλής σχεδιαστής Jonathan Anderson αρχίζει να αποκαλύπτει τη νέα του δημιουργική κατεύθυνση.

Αλλά τι σημαίνουν αυτές οι στιγμές της ποπ κουλτούρας για τις εταιρείες; Η ανάλυση του Bloomberg Opinion για τα τραγούδια του Billboard Hot 100 δείχνει ότι η μουσική προσφέρει έναν πολύτιμο τρόπο χαρτογράφησης των τύχες της βιομηχανίας πολυτελών προϊόντων. Είναι ένα χρήσιμο συμπλήρωμα στις παραδοσιακές μετρήσεις της φήμης των brands, όπως οι αναζητήσεις στο Google και οι συζητήσεις στα social media.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι αναφορές σε επώνυμες μάρκες εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της ακμής της βιομηχανίας πολυτελών προϊόντων από τα τέλη του 2020 μέχρι τις αρχές του 2023, ενισχύοντας την πολιτιστική θέση οίκων όπως οι Louis Vuitton και Gucci. Από τότε, οι αναφορές έχουν μειωθεί, επισημαίνοντας την κρίση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία, με τις πωλήσεις να καταγράφουν πτώση σε ολόκληρο τον τομέα και πολλές νέες γενιές να απομακρύνονται από την επίδειξη του πλούτου.

Οι hip-hop και R&B καλλιτέχνες είναι εκείνοι που κυρίως αναφέρουν πολυτελή brand στα τραγούδια τους. Αυτές οι αναφορές δεν μπορούν να ενσωματωθούν σε οικονομικές προβλέψεις ή μοντέλα πωλήσεων, αλλά μπορούν να αποτυπώσουν το πολιτισμικό zeitgeist της εποχής.

Ο λόγος που η hip-hop μουσική έχει γίνει τόσο συνώνυμη με τη «χρυσή» εποχή του πολυτελούς lifestyle, είναι ότι η κοινότητα του ραπ ανέκαθεν επιθυμούσε να αποκτήσει τα καλύτερα αγαθά, ενώ πολλές ευρωπαϊκές μάρκες ήταν αρχικά απρόθυμες να αγκαλιάσουν τη streetwear κουλτούρα. Αυτό άλλαξε πριν από περίπου μια δεκαετία, όταν η LVMH διόρισε τον Virgil Abloh, ιδρυτή της δημοφιλούς μάρκας Off-White, ως δημιουργικό διευθυντή για τη Louis Vuitton.

Ανάμεσα στο 2017 και το 2022, οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων αυξήθηκαν κατά περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια, με την αμερικανική αγορά να καθοδηγείται από νεότερους καταναλωτές που ήταν ευκατάστατοι αλλά όχι υπερβολικά πλούσιοι. Την ίδια στιγμή, η μουσική hip-hop και R&B γινόταν όλο και πιο mainstream, επηρεάζοντας σημαντικά τα charts.

Ωστόσο, με την αύξηση του πληθωρισμού και των επιτοκίων μετά την πανδημία, πολλοί από τους νέους πελάτες πολυτελών προϊόντων βρέθηκαν αντιμέτωποι με οικονομικές πιέσεις. Η έντονη «μεγαλόπρεπη» αισθητική του παρελθόντος έγινε πιο συγκρατημένη και η «ήσυχη πολυτέλεια» αντικατέστησε τις χρυσές αλυσίδες και τα έντονα λογότυπα. Οι νέοι πελάτες στράφηκαν σε πιο διακριτικά προϊόντα, ενώ η streetwear απέκτησε λιγότερη δημοτικότητα.

Αυτό εξηγεί γιατί τα επικοινωνιακά στρατηγικά σχέδια των εταιρειών, όπως η LVMH, εστιάζουν πλέον περισσότερο στον αθλητισμό. Για παράδειγμα, ο ποδοσφαιριστής Kylian Mbappé έγινε το πρόσωπο της πρώτης συλλογής του Jonathan Anderson για τη Dior, αντί για έναν μουσικό όπως ο A$AP Rocky, με τον οποίο είχε συνεργαστεί ο οίκος στο παρελθόν.

Η μουσική και οι αναφορές σε πολυτελή brands παραμένουν ένα ισχυρό εργαλείο για τις εταιρείες, και παρά τις πρόσφατες προκλήσεις, οι μάρκες που κατάφεραν να συνδεθούν με το μουσικό γίγνεσθαι είναι σε θέση να ανακάμψουν και να ενισχύσουν τη σύνδεσή τους με τους νέους καταναλωτές.

Με πληροφορίες από Bloomberg

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα στέλνουν να σκοτωθούν»: Κολομβιανοί μισθοφόροι εκπαιδεύουν παιδιά στον πόλεμο του Σουδάν

Διεθνή / «Τα στέλνουν να σκοτωθούν»: Κολομβιανοί μισθοφόροι εκπαιδεύουν παιδιά στον πόλεμο του Σουδάν

Πρώην στρατιώτες που στρατολογήθηκαν από ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας περιγράφουν πώς εκπαίδευαν ανήλικους μαχητές υπό την αιγίδα παραστρατιωτικών δυνάμεων
LIFO NEWSROOM
Υπό πίεση το Βέλγιο: Η Δύση ζητά τη χρήση ρωσικών περιουσιακών στοιχείων για την Ουκρανία

Διεθνή / Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη ζητούν να ανοίξουν τα ρωσικά κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας

Το Βέλγιο δέχεται αυξανόμενη πίεση από ΗΠΑ και Ευρωπαίους συμμάχους να επιτρέψει τη χρήση παγωμένων ρωσικών περιουσιακών στοιχείων για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας, καθώς ο πόλεμος και οι ανάγκες ανοικοδόμησης εντείνονται
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ θέλει να αναμορφώσει τις πωλήσεις φαρμάκων - Εταιρεία που συνδέεται με τον γιο του επωφελείται

Διεθνή / Ο Τραμπ θέλει να αναμορφώσει τις πωλήσεις φαρμάκων - Εταιρεία που συνδέεται με τον γιο του επωφελείται

Κορυφαίες φαρμακευτικές εταιρείες θα συναντηθούν με τον Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ και αξιωματούχους της κυβέρνησης Τραμπ για να συζητήσουν τη μελλοντική αγορά φαρμάκων, με τη BlinkRx να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο
LIFO NEWSROOM
Η νέα Δεξιά της Βρετανίας: 7 πολιτικές «copy-paste» από το MAGA του Τραμπ

Διεθνή / Η νέα Δεξιά της Βρετανίας: Επτά πολιτικές «copy-paste» από το MAGA του Τραμπ

Οι Βρετανοί Συντηρητικοί αντιγράφουν τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ, από τις μαζικές απελάσεις μέχρι την απόρριψη διεθνών συμφωνιών. Η Κέμι Μπάντενοκ φέρνει το “Make America Great Again” στο Ηνωμένο Βασίλειο, προκαλώντας πολιτικό σεισμό ενόψει εκλογών
LIFO NEWSROOM
Κάριν Ίμεργκουτ: Η δικαστής του Όρεγκον που σταμάτησε τον Τραμπ και τον στρατό του

Διεθνή / Κάριν Ίμεργκουτ: Η δικαστής του Όρεγκον που σταμάτησε τον Τραμπ και τον στρατό του

Η δικαστής Κάριν Ίμεργκουτ, διορισμένη από τον Ντόναλντ Τραμπ, μπλόκαρε δύο φορές τα σχέδιά του για στρατιωτική επέμβαση στο Πόρτλαντ. Ποια είναι η γυναίκα που βρέθηκε απέναντι σε δύο προέδρους και γιατί η ιστορία της συγκλονίζει ξανά την Ουάσινγκτον
LIFO NEWSROOM