Οι New York Times έφεραν στη δημοσιότητα βαλς του Σοπέν που ανακαλύφθηκε μετά από 200 χρόνια

Ακούστε ένα βαλς του Σοπέν που ανακαλύφθηκε μετά από σχεδόν 200 χρόνια στην αφάνεια Facebook Twitter
Το πρωτότυπο χειρόγραφο της μουσικής σύνθεσης «Μπαλάντα σε σολ ελάσσονα» του Πολωνού συνθέτη Φρεντερίκ Σοπέν/Φωτογραφία: EPA, αρχείου
0

Ένα άγνωστο βαλς του Σοπέν, γραμμένο πριν από σχεδόν 200 χρόνια, ανακαλύφθηκε στο θησαυροφυλάκιο του μουσείου και βιβλιοθήκης Morgan στη Νέα Υόρκη.

Όπως αποκάλυψαν οι New York Times, η ενορχήστρωση βρέθηκε από έναν υπάλληλο του μουσείου, που προς μεγάλη του έκπληξη κατέληξε να κρατά στα χέρια του μία παρτιτούρα που έφερε το όνομα του Φρεντερίκ Σοπέν.

«Σκέφτηκα, 'Τι συμβαίνει εδώ; Τι μπορεί να είναι αυτό; Δεν αναγνώριζα τη μουσική», δήλωσε στην ιστορική εφημερίδα ο Ρόμπινσον ΜακΛέλαντ, ο άνθρωπος που «ξέθαψε» την παρτιτούρα.

Αρχικά, πήγε σπίτι του και έπαιξε τη μουσική στο δικό του πιάνο, καθώς δεν ήταν σίγουρος ότι το κομμάτι ήταν πράγματι του Σοπέν. Έπειτα, ήρθε σε επαφή με έναν ακαδημαϊκό στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, ο οποίος είναι ειδικός στον Πολωνό συνθέτη, που κατέληξε ότι η σύνθεση είναι γνήσια, αφού εξέτασε το μελάνι και το χαρτί στο οποίο ήταν γραμμένη.

Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι η γραφή της πένας ταίριαζε με αυτή του Σοπέν, όπως και τα σχέδια που ο ιστορικός συνθέτης συνήθιζε να αφήνει στις παρτιτούρες του.

Όπως εξήγησε ο ΜακΛέλαντ «έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο συμπέρασμά μας».

Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε την σύνθεση σε εκτέλεση του διάσημου πιανίστα, Λανγκ Λανγκ. 

Το συνταρακτικό εύρημα θα συζητηθεί εκτενώς στους κύκλους των φίλων της κλασικής μουσικής, όπου οι αναφορές για αριστουργήματα που ξαφνικά εμφανίζονται «από το πουθενά» συνήθως αντιμετωπίζονται με καχυποψία. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που αντίστοιχες «ανακαλύψεις» τελικά αποδείχθηκαν απομιμήσεις.

Ακούστε ένα βαλς του Σοπέν που ανακαλύφθηκε μετά από σχεδόν 200 χρόνια στην αφάνεια Facebook Twitter
Ένα από τα πιάνο του Φρεντερίκ Σοπέν στο μουσείο του συνθέτη στη Βαρσοβία/Φωτογραφία: EPA, αρχείου

Τα νεοανακαλυφθέντα έργα του Σοπέν, ο οποίος πέθανε το 1849 σε ηλικία 39 ετών, είναι σπάνια. Αν και ιδιαίτερα αγαπητός, ήταν λιγότερο παραγωγικός από άλλους συνθέτες, αφήνοντας πίσω του περίπου 250 έργα, τα περισσότερα γραμμένα για σόλο πιάνο.

Το μουσείο Morgan εκτιμά ότι η μέχρι πρότινος άγνωστη ενορχήστρωση χρονολογείται μεταξύ 1830 και 1835, όταν ο Σοπέν ήταν από 20 έως 25 ετών. Όσο για το περιεχόμενο της σύνθεσης, η μελωδία έχει ένα σκληρό ξεκίνημα και σύμφωνα με την περιγραφή του πιανίστα Λανγκ Λανγκ, περιέχει ένα «δραματικό σκοτάδι που μετατρέπεται σε κάτι θετικό».

O Φρεντερίκ Σοπέν είναι ενταφιασμένος στο Κοιμητήριο του Περ-Λασαίζ, στο Παρίσι,  όπως και ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Τζιμ Μόρισον, αλλά η καρδιά του βρίσκεται σε μια εκκλησία στη Βαρσοβία.

Με πληροφορίες από New York Times

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Διεθνή / «Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Ο διορισμός της Σουσίλα Κάρκι ήταν απαίτηση των φοιτητών που βγήκαν μαζικά στους δρόμους καταγγέλλοντας τη διαφθορά και την απαγόρευση των social media.
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει εκατοντάδες περιστέρια που είχαν κατακλύσει μία πολυκατοικία

Διεθνή / Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει περιστέρια γιατί είχαν κατακλύσει ολόκληρη πολυκατοικία

Η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από την οργή των ενοίκων της πολυκατοικίας, που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν ζούσαν μία «κόλαση» από τα φτερά και τα περιττώματα
LIFO NEWSROOM
«Άκουσα φωνές, έλεγχαν το μυαλό μου»: Τι είπε από τη φυλακή ο κατηγορούμενος για τη δολοφονία της Ιρίνα Ζαρούτσκα

Διεθνή / «Άκουσα φωνές, έλεγχαν το μυαλό μου»: Τι είπε από τη φυλακή ο κατηγορούμενος για τη δολοφονία της Ιρίνα Ζαρούτσκα

Ο 34χρονος, που έχει διαγνωστεί με σχιζοφρένεια, ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση είχε φυτέψει «υλικά» στον εγκέφαλό του και ότι αυτοί τον «έλεγχαν» τη στιγμή της επίθεσης
LIFO NEWSROOM
Γαλλία: Υποψίες για ρωσική ανάμειξη μετά την τοποθέτηση κεφαλιών γουρουνιών σε τζαμιά του Παρισιού

Διεθνή / Γαλλία: Υποψίες για ρωσική ανάμειξη μετά την τοποθέτηση κεφαλιών γουρουνιών σε τζαμιά του Παρισιού

Οι γαλλικές αρχές εκφράζουν ανησυχία ότι οι επιθέσεις αυτού του τύπου, αν και συμβολικές, αποσκοπούν στο να ενισχύσουν τις εσωτερικές εντάσεις και να διχάσουν την κοινή γνώμη
LIFO NEWSROOM