Νότια Κορέα: Η στιγμή που χτυπούν πουλιά το αεροσκάφος - Πέντε ερωτήματα για τη συντριβή

Νότια Κορέα: Η στιγμή που χτυπούν πουλιά το αεροσκάφος - Πέντε ερωτήματα για τη συντριβή Facebook Twitter
Η στιγμή που πουλιά χτυπούν το αεροσκάφος καταγράφηκε σε βίντεο
0

Δεκάδες είναι τα ερωτήματα που γεννώνται από το πρωτοφανές αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα: Το Boeing φαίνεται να κάνει touch down με την «κοιλιά», να γλιστρά με τεράστια ταχύτητα και τελικά, να προσκρούει σε τοίχο και να ανατινάζεται. 

Όπως παρατηρεί ο Ρίτσαρντ Κουέστ, πολύπειρος σχολιαστής του CNN, τα ερωτήματα που γεννιούνται από τα βίντεο του αεροσκάφους είναι πολύ περισσότερα από τις απαντήσεις που ενδεχομένως παίρνουμε.

Πότε ακριβώς χτύπησαν τα πουλιά το αεροσκάφος; Πόσο μεγάλη ήταν η βλάβη που προκλήθηκε; Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε το σύστημα προσγείωσης; Γιατί έκανε touch down τόσο καθυστερημένα; Γιατί είχε αναπτύξει τόσο μεγάλη ταχύτητα; 

Τα παραπάνω είναι πέντε βασικά από τα δεκάδες ερωτήματα που αναμένεται να απαντηθούν μόνο μετά από πολύμηνη έρευνα από τις αρχές. Ωστόσο μας κάνουν να κατανοούμε πως στο αεροσκάφος της Jeju Air δεν υπήρχε κανένας έλεγχος. 

Η στιγμή που φαίνεται πουλιά να χτυπούν το Boeing της Jeju Air

Το βίντεο της συντριβής δείχνει ότι δεν αναπτύχθηκε ο μηχανισμός προσγείωσης, δεν άνοιξαν καν οι τροχοί, παρατηρεί ο Κουέστ και επισημαίνει πως το αεροσκάφος αγγίζει το έδαφος με φαινομενικά πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα, πολύ μακριά στον διάδρομο προσγείωσης, δηλαδή πολύ αργά για να σταματήσει εγκαίρως. «Φαίνεται να μην υπάρχει κανένας έλεγχος», τονίζει ο ίδιος.

Στο CNN προβλήθηκε και βίντεο που φαίνεται να δείχνει το αεροσκάφος της Jeju Air τη στιγμή που το χτυπούν πουλιά. Καθώς το πλάνο δείχνει το αεροσκάφος από κάτω, είναι φανερό πως δεν έχουν ανοίξει οι θύρες για τους τροχούς του αεροσκάφους εκείνη τη στιγμή. 

Τι ακολούθησε όμως; Η σύγκρουση με τα πουλιά μπόκαρε όλο το σύστημα προσγείωσης; Γιατί οι πιλότοι δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ή γιατί δεν το έκαναν και το αεροσκάφος μοιάζει να πετά και να προσγειώνεται χωρίς κανείς να έχει τον παραμικρό έλεγχο; 

Τι γνωρίζουμε για την πτήση της Jeju Air - Explainer

Η πτήση της Jeju Air από την Μπανγκόκ με 181 επιβάτες και πλήρωμα συνετρίβη ενώ επιχειρούσε προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα το πρωί της Κυριακής.

Όλοι εκτός από δύο από τους επιβαίνοντες στην πτήση 7C2216 θεωρούνται νεκροί, σύμφωνα με τις αρχές. Δύο άτομα ανασύρθηκαν από το τμήμα της ουράς και νοσηλεύονται σε κοντινό νοσοκομείο. Από τους 175 επιβάτες της πτήσης, οι 173 ήταν υπήκοοι Κορέας και δύο ήταν υπήκοοι της Ταϊλάνδης, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Το Boeing 737-800 επιχείρησε μια προσγείωση με την «κοιλιά» περίπου στις 9.03 π.μ. τοπική ώρα, αφού το σύστημα προσγείωσής του φέρεται να απέτυχε να αναπτυχθεί. Το αεροσκάφος φαίνεται σε βίντεο να γλιστρά κατά μήκος του διαδρόμου προτού προσκρούσει στον περιμετρικό τοίχο του αεροδρομίου, σπάζοντας σε δύο κομμάτια στο μπροστινό μέρος και στο τμήμα της ουράς και να τυλίγεται στις φλόγες.

Μάρτυρες ανέφεραν ότι άκουσαν δυνατούς θορύβους, πριν το αεροσκάφος χτυπήσει στον τοίχο. Το τοπικό τηλεοπτικό δίκτυο MBC μετέδωσε πλάνα που φαίνεται να δείχνουν πουλιά να συγκρούονται με το αεροσκάφος, καθώς το αεροπλάνο κατέβαινε για προσγείωση. Αξιωματούχοι είπαν επίσης ότι οι καιρικές συνθήκες μπορεί να έπαιξαν ρόλο.

Πρόκειται για τη χειρότερη καταστροφή της αεροπορίας της Νότιας Κορέας και σηματοδοτεί το πρώτο μεγάλο περιστατικό δυστυχημάτων με αερομεταφορέα χαμηλού κόστους στην ιστορία της χώρας.

Εκπρόσωπος της Boeing είπε στον Guardian: «Είμαστε σε επαφή με την Jeju Air σχετικά με την πτήση 2216 και είμαστε έτοιμοι να τους υποστηρίξουμε. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους μας και οι σκέψεις μας παραμένουν με τους επιβάτες και το πλήρωμα».

Οι ειδικοί είπαν ότι η αεροπορική βιομηχανία της Νότιας Κορέας έχει ιστορικό ασφάλειας και αυτό ήταν το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα της Jeju Air, ενός από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας, από τότε που ιδρύθηκε, το 2005.

Ο Christian Beckert, ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, είπε ότι το βίντεο της συντριβής του αεροσκάφους υποδηλώνει ότι εκτός από τα όπισθεν, τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν ενεργοποιήθηκαν, δημιουργώντας «μεγάλο πρόβλημα» και γρήγορη προσγείωση.

Ο Μπέκερτ είπε ότι ένα χτύπημα πουλιού είναι απίθανο να προκάλεσε ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμη ανυψωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κάτω, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.

«Είναι πραγματικά πολύ σπάνιο και πολύ ασυνήθιστο να μην χαμηλώνουμε την ταχύτητα, επειδή υπάρχουν ανεξάρτητα συστήματα όπου μπορούμε να κατεβάσουμε την ταχύτητα με άλλους τρόπους», είπε.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας και θα εμπλέξει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο.

Οι ειδικοί λένε ότι τα αεροπορικά ατυχήματα προκαλούνται συνήθως από έναν συνδυασμό παραγόντων και ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες για να εξακριβωθεί η σειρά των γεγονότων.

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε στις 11:30 π.μ. (02:30 GMT), περίπου δυόμισι ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο στις 2:24 μ.μ., δήλωσαν Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι.

Ο Αυστραλός σύμβουλος αεροπορίας Trevor Jensen είπε ότι οι πυροσβεστικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης θα έπρεπε κανονικά να ήταν έτοιμες για έκτακτη προσγείωση, «άρα αυτό φαίνεται να είναι απρογραμμάτιστο».

Με πληροφορίες από CNN, Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Ισραήλ: Πλοία του στολίσκου για τη Γάζα αναχαιτίστηκαν – Η Γκρέτα Τούνμπεργκ «ασφαλής και υγιής»

Διεθνή / Ισραήλ: Πλοία του στολίσκου για τη Γάζα αναχαιτίστηκαν – Η Γκρέτα Τούνμπεργκ «ασφαλής και υγιής»

Το Ισραήλ έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο στο οποίο εμφανίζεται η Γκρέτα Τούνμπεργκ, επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται μεταξύ των επιβαινόντων στο αναχαιτισμένο πλοίο Alma
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Η Λίσα Κουκ παραμένει στη Fed - Το θέμα της απόλυσής της θα εξεταστεί τον Ιανουάριο

Διεθνή / ΗΠΑ: Η Λίσα Κουκ παραμένει στη Fed - Το θέμα της απόλυσής της θα εξεταστεί τον Ιανουάριο

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι έχει το δικαίωμα να παύσει άμεσα την Κουκ από τη θέση της διοικήτριας της Fed, κατηγορώντας την ότι είχε καταθέσει παραπλανητικά στοιχεία σε τράπεζες όταν ζήτησε στεγαστικό δάνειο
LIFO NEWSROOM
«Μικρή Ντόχα»: Οι Αλ-Θάνι κατέχουν πια περισσότερα ακίνητα στο Λονδίνο από τον βασιλιά Κάρολο

Διεθνή / «Μικρή Ντόχα»: Οι Αλ-Θάνι κατέχουν πια περισσότερα ακίνητα στο Λονδίνο από τον βασιλιά Κάρολο

Η οικογένεια Αλ-Θάνι έχει συγκεντρώσει τεράστια αυτοκρατορία ακινήτων στο Λονδίνο ξεπερνώντας σε ιδιοκτησία το ατομικό απόθεμα του βασιλιά - Τελευταίες νομικές εξελίξεις και δημόσια συζήτηση φέρνουν το ζήτημα στο προσκήνιο
LIFO NEWSROOM
«Παρενόχληση από το ισραηλινό ναυτικό» καταγγέλλει ο στολίσκος για τη Γάζα

Διεθνή / Γάζα: «Παρενόχληση από το ισραηλινό ναυτικό» καταγγέλλει ο στολίσκος Global Sumud Flotilla

Το ναυτικό του Ισραήλ προετοιμάζεται να αναχαιτίσει περισσότερα από 50 σκάφη της αποστολής, σύμφωνα με το ισραηλινό δημόσιο δίκτυο Kan Στα σενάρια περιλαμβάνονται η ρυμούλκηση στο λιμάνι Άσντοντ ή η βύθιση ορισμένων σκαφών στη θάλασσα.
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ: Με προεδρικό διάταγμα εγγυάται την ασφάλεια του Κατάρ μετά τις ισραηλινές επιδρομές

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: Με προεδρικό διάταγμα εγγυάται την ασφάλεια του Κατάρ μετά τις ισραηλινές επιδρομές

Το διάταγμα ορίζει ότι η Ουάσινγκτον θα θεωρεί κάθε ένοπλη επίθεση κατά του εδάφους, της κυριαρχίας ή των κρίσιμων υποδομών του Κατάρ ως απειλή κατά της ειρήνης και της ασφάλειας των ίδιων των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Πάπας Λέων για τις αμβλώσεις: «Δεν είναι υπέρ της ζωής όποιος στηρίζει θανατική ποινή»

Διεθνή / Πάπας Λέων για τις αμβλώσεις: «Δεν είναι υπέρ της ζωής όποιος στηρίζει τη θανατική ποινή»

«Κάποιος που δηλώνει ότι είναι κατά των αμβλώσεων αλλά αποδέχεται την απάνθρωπη μεταχείριση μεταναστών στις ΗΠΑ, δεν ξέρω αν μπορεί να χαρακτηριστεί υπέρ της ζωής», πρόσθεσε
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση στην Αρκτική: Στρατιώτες εκπαιδεύονται πλέον σε βάλτους, λάσπες και έντομα

Διεθνή / Κλιματική κρίση στην Αρκτική: Στρατιώτες εκπαιδεύονται πλέον σε βάλτους, λάσπες και έντομα

Η Αρκτική αποδεικνύεται απρόβλεπτο πεδίο μάχης. Στρατιώτες του ΝΑΤΟ εκπαιδεύονται στη Σουηδία όχι μόνο για το ψύχος, αλλά και για τη λάσπη, τα κουνούπια και τις πλημμύρες που κάνουν τον ζεστό καιρό ακόμη πιο επικίνδυνο
LIFO NEWSROOM
Τραμπ κοντά σε συμφωνία 500 εκατ. δολαρίων με το Χάρβαρντ για σχολές επαγγελματικής κατάρτισης

Διεθνή / Τραμπ κοντά σε συμφωνία 500 εκατ. δολαρίων με το Χάρβαρντ για σχολές επαγγελματικής κατάρτισης

Ο Τραμπ ανακοίνωσε ότι είναι κοντά σε συμφωνία 500 εκατ. δολαρίων με το Χάρβαρντ για την υποστήριξη σχολών επαγγελματικής κατάρτισης και την εκπαίδευση σε τεχνητή νοημοσύνη, ενώ η αντιπαράθεση με την κυβέρνηση συνεχίζεται για ομοσπονδιακά κονδύλια και διεθνείς φοιτητές
LIFO NEWSROOM
Σεισμός στις Φιλιππίνες: Χιλιάδες άστεγοι, δεκάδες νεκροί και φόβοι για νέες καταρρεύσεις

Διεθνή / Σεισμός στις Φιλιππίνες: Χιλιάδες άστεγοι, δεκάδες νεκροί και φόβοι για νέες καταρρεύσεις

Ένας ισχυρός σεισμός 6,9 Ρίχτερ συγκλόνισε το νησί Σεμπού στις Φιλιππίνες, αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 69 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες - Καταρρεύσεις κτιρίων, χάος στα νοσοκομεία και χιλιάδες άστεγοι επιτείνουν την τραγωδία, λίγες μόνο μέρες μετά από δύο τυφώνες που σάρωσαν τη χώρα
LIFO NEWSROOM
Boeing προγραμματίζει νέο αεροσκάφος για να αντικαταστήσει το 737 MAX

Διεθνή / Η Boeing προγραμματίζει νέο αεροσκάφος για να αντικαταστήσει το 737 MAX

Η Boeing σχεδιάζει νέο αεροσκάφος για να αντικαταστήσει το 737 MAX, με κινητήρα Rolls-Royce και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου - Η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις από την Airbus και επικεντρώνεται στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών και των κανονιστικών αρχών
LIFO NEWSROOM