Είναι τα Cybertrucks της Tesla ασφαλή; Η ΕΕ δεν είναι σίγουρη

Είναι τα Cybertrucks ασφαλή; Η Ευρωπαίκή Ένωση δεν είναι σίγουρη. Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA, αρχείου
0

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον περισσότερο από το Cybertruck της Tesla, όμως ανησυχίες για την ασφάλεια των πεζών μπορεί να οδηγήσουν στην απαγόρευσή του από τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Συγκεκριμένα, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο το Cybetruck συμβαδίζει με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς που απαγορεύουν τις αιχμηρές γωνίες στο αμάξωμα και βάζουν όρια ταχύτητας για τα οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 3,5 τόνους. Σύμφωνα με την ίδια την Tesla, το ιδιόμορφο ημιφορτηγό έχει βάρος που αγγίζει τους τέσσερις τόνους, δύο φορές όσο ένα Ford Focus.

Καθώς ήδη μερικά Cybertrucks έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μερικές οργανώσεις που μεριμνούν για την ωδική ασφάλεια υπογραμμίζουν τον κίνδυνο που δημιουργούν τα πελώρια οχήματα.

«Τα υπερμεγέθη ημιφορτηγά που εισάγονται συστηματικά πλέον φέρνουν τον κίνδυνο στους δρόμους μας», αναφέρει στην επιστολή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οργάνωση Transport & Environment. Αντίστοιχο γράμμα στάλθηκε και τις τσεχικές αρμόδιες αρχές, καθώς ένα Cybertruck που φαίνεται να μην πληρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην χώρα. 

Τα τελευταία χρόνια, οι Ευρωπαίοι οδηγοί φαίνεται να ακολουθούν τις τάσεις στις ΗΠΑ. Όσοι αγοράζουν μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα, προτιμούν τα μεγαλύτερα οχήματα SUV,  όμως οι κανονισμοί της ΕΕ απαγορεύουν τις εισαγωγές των πιο επικίνδυνων μοντέλων.

Παρ' όλα αυτά, δεκάδες χιλιάδες οχήματα εντυπωσιακών διαστάσεων έχουν φτάσει στην γηραιά ήπειρο χρησιμοποιώντας ένα «παραθυράκι» του νόμου. Σε χώρες τις ΕΕ, τα εισαγόμενα οχήματα μπορούν να λάβουν άδεια κυκλοφορίας μέσω μίας διαδικασίας «ατομικής έγκρισης οχήματος». Έτσι, κάποια αυτοκίνητα μπορούν να αποφύγουν τους αυστηρούς ελέγχους τους οποίους θα περνούσαν υπό κανονικές συνθήκες.

Μάλιστα, σε κάποια κράτη μέλη οι αρμόδιες αρχές έχουν την δικαιοδοσία να παρεκκλίνουν σε μικρό βαθμό από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Ως αποτέλεσμα των διαφορετικών διόδων μέσω των οποίων ένα όχημα μπορεί να λάβει άδεια κυκλοφορίας, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο τα Cybertrucks κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους νόμιμα ή απλά μπήκαν από το «παραθυράκι» του νόμου.

Τσεχία: Τροποποιήσεις σε Cybertruck για να ζυγίζει λιγότερο

Τον Ιούλιο, ένα Cybertuck έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην Τσεχία, με το βάρος του να σημειώνεται στους 3,025 τόνους. Διάφορες τροποποιήσεις είχαν γίνει στο όχημα ώστε να μην θεωρηθεί υπέρβαρο από τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όμως μάλλον αυτές δεν ήταν αρκετές. Διότι αν στο ίδιο όχημα μετέβαιναν 4 επιβάτες που ζυγίζουν ελάχιστα περισσότερο από τον μέσο Ευρωπαίο άνδρα, τότε θα ζύγιζε περισσότερο από 3,5 τόνους και άρα θα ήταν παράνομο.

Από την πλευρά του, το τσεχικό υπουργείο Μεταφορών απαντάει ότι όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία N1-όπως το Cybertruck-συμβαδίζουν με τις αναλογίες βάρους που η ΕΕ είχε εισάγει το 2018. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει όταν το αυτοκίνητο μεταφέρει τέσσερις επιβάτες.

Ακόμη, η ίδια αρχή πρόσθεσε ότι η άδεια που χορηγήθηκε στο όχημα έχει «εθνική εμβέλεια και ισχύει μόνο στην Τσεχική Δημοκρατία». Εδώ να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Cybertruck, που χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς, έχει ήδη ταξιδέψει εκτός συνόρων και σε άλλη χώρα της ΕΕ, την Σλοβακία.

Τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα πιο πιθανό να χτυπήσουν θανάσιμα τους πεζούς

Είναι γεγονός ότι τα μεγάλα και βαριά οχήματα είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε θάνατο σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό. Όπως φάνηκε και από μία μελέτη από τον Μάρτιο, σύμφωνα με την οποία μία αύξηση 10 εκατοστών στο ύψος της εμπρόσθιας όψης ενός αυτοκινήτου αυξάνει κατά 22% τον κίνδυνο να χτυπήσει θανάσιμα έναν πεζό. 

Στην επιστολή τους προς την Κομισιόν, ομάδες που μεριμνούν για την οδική ασφάλεια αναφέρουν ότι το Cybertruck είναι «διαμετρικά αντίθετο» με το πνεύμα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Κατά την άποψη τους, το ύψος του Cybertruck βάζει σε κίνδυνο τους περαστικούς και ειδικότερα τα μικρά παιδιά, ενώ αμφισβητούν την ικανότητα του οχήματος να απορροφήσει χτυπήματα σε περίπτωση ατυχήματος.

Βέβαια, ακόμη και στις ΗΠΑ όπου οι νομοθέτες δεν είναι το ίδιο αυστηροί, τα ημιφορτηγά της Τεσλα έχουν αντιμετωπίσει πληθώρα προβλημάτων. Πρόσφατα η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει 27.000 μοντέλα λόγω ενός προβλήματος με την κάμερα. Ήταν η πέμπτη φορά που η εταιρεία του Έλον Μασκ είχε αναγκαστεί να πάρε αντίστοιχο μέτρο. 

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γάζα: «Σκοτώναμε αμάχους αυθαίρετα, ανάλογα με τον διοικητή» λέει ισραηλινός στρατιώτης

Διεθνή / Γάζα: «Σκοτώναμε αμάχους αυθαίρετα, ανάλογα με τον διοικητή» λέει ισραηλινός στρατιώτης

«Είναι σαν την Άγρια Δύση. Κάποιοι διοικητές μπορούν πραγματικά να αποφασίσουν να διαπράξουν εγκλήματα πολέμου και κακές πράξεις χωρίς να αντιμετωπίσουν συνέπειες»
LIFO NEWSROOM
Νέα γεωπολιτική αναμέτρηση στον νότιο Ατλαντικό: Ο μυστικός στρατιωτικός διάλογος Βρετανίας - Αργεντινής

Διεθνή / Νέο γεωπολιτικό μέτωπο στον Νότιο Ατλαντικό: ΗΠΑ, Βρετανία και Αργεντινή απέναντι σε Κίνα και Ρωσία

Οι ΗΠΑ ανησυχούν για την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας και της Ρωσίας στον Νότιο Ατλαντικό. Η Βρετανία και η Αργεντινή επανεκκινούν αμυντικές συνομιλίες, ενώ ο πρόεδρος Μιλέι επιδιώκει στρατιωτικό εκσυγχρονισμό. Δείτε τις γεωστρατηγικές εξελίξεις
LIFO NEWSROOM
Συναυλία-ντροπή στο Ζάγκρεμπ: Φιλοναζιστικοί χαιρετισμοί από τον Μάρκο Πέρκοβιτς και χιλιάδες θεατές

Διεθνή / Συναυλία-ντροπή στο Ζάγκρεμπ: Φιλοναζιστικοί χαιρετισμοί από τον Μάρκο Πέρκοβιτς και χιλιάδες θεατές

Περισσότεροι από 500.000 θεατές στην πιο πολυσυζητημένη συναυλία στην ιστορία της Κροατίας – Καταγγελίες για φασιστικά σύμβολα, συνθήματα και προκλητική ανοχή από τις αρχές
LIFO NEWSROOM
Δασμοί Τραμπ: Προς συμφωνία ΗΠΑ–ΕΕ για το εμπόριο πριν την προθεσμία της 9ης Ιουλίου

Διεθνή / Δασμοί Τραμπ: Προς συμφωνία ΗΠΑ–ΕΕ για το εμπόριο πριν την προθεσμία της 9ης Ιουλίου

Με τις ΗΠΑ να απειλούν με δασμούς έως 50%, Ε.Ε. και ΗΠΑ διαπραγματεύονται μία προσωρινή εμπορική συμφωνία πριν την προθεσμία της 9ης Ιουλίου. Δείτε τις εξελίξεις και τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία
LIFO NEWSROOM
Καταστρέφουν οι τουρίστες την Ευρώπη; Γιατί οι ντόπιοι αποκηρύσσουν τον υπερτουρισμό;

Διεθνή / Καταστρέφουν οι τουρίστες την Ευρώπη; Γιατί οι ντόπιοι αποκηρύσσουν τον υπερτουρισμό;

Ποιες περιοχές αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον υπερτουρισμό και πώς εξηγείται το φαινόμενο; Πώς (και αν) επιχειρούν να το αντιμετωπίσουν οι κυβερνήσεις και πώς οι τοπικές κοινωνίες;
LIFO NEWSROOM
Σοφία Χάτσινς: Νέες πληροφορίες για τον θάνατο της 29χρονης μάνατζερ και στενής φίλης της Κέιτλιν Τζένερ

Διεθνή / Σοφία Χάτσινς: Νέες πληροφορίες για τον θάνατο της 29χρονης μάνατζερ και στενής φίλης της Κέιτλιν Τζένερ

Η 29χρονη φέρεται να προσπάθησε να πραγματοποιήσει προσπέραση ενώ κινούνταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, πριν καταλήξει σε έναν γκρεμό ύψους περίπου 107 μέτρων
LIFO NEWSROOM
Άσυλο σε πολίτες της Συρίας: Η Ελλάδα η δεύτερη χώρα της ΕΕ που εκδίδει αρνητικές αποφάσεις

Διεθνή / Άσυλο σε πολίτες της Συρίας: Η Ελλάδα η δεύτερη χώρα της ΕΕ που εκδίδει αρνητικές αποφάσεις

Πρόθεση των ελληνικών αρχών είναι να επανεξετάσει το χορηγηθέν καθεστώς «πρόσφυγα» σε Σύρους πολίτες και να ανακαλεί για όσα από αυτά έχουν εκλείψει οι λόγοι χορήγησής τους
LIFO NEWSROOM