Είναι τα Cybertrucks της Tesla ασφαλή; Η ΕΕ δεν είναι σίγουρη

Είναι τα Cybertrucks ασφαλή; Η Ευρωπαίκή Ένωση δεν είναι σίγουρη. Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA, αρχείου
0

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον περισσότερο από το Cybertruck της Tesla, όμως ανησυχίες για την ασφάλεια των πεζών μπορεί να οδηγήσουν στην απαγόρευσή του από τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Συγκεκριμένα, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο το Cybetruck συμβαδίζει με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς που απαγορεύουν τις αιχμηρές γωνίες στο αμάξωμα και βάζουν όρια ταχύτητας για τα οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 3,5 τόνους. Σύμφωνα με την ίδια την Tesla, το ιδιόμορφο ημιφορτηγό έχει βάρος που αγγίζει τους τέσσερις τόνους, δύο φορές όσο ένα Ford Focus.

Καθώς ήδη μερικά Cybertrucks έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μερικές οργανώσεις που μεριμνούν για την ωδική ασφάλεια υπογραμμίζουν τον κίνδυνο που δημιουργούν τα πελώρια οχήματα.

«Τα υπερμεγέθη ημιφορτηγά που εισάγονται συστηματικά πλέον φέρνουν τον κίνδυνο στους δρόμους μας», αναφέρει στην επιστολή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οργάνωση Transport & Environment. Αντίστοιχο γράμμα στάλθηκε και τις τσεχικές αρμόδιες αρχές, καθώς ένα Cybertruck που φαίνεται να μην πληρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην χώρα. 

Τα τελευταία χρόνια, οι Ευρωπαίοι οδηγοί φαίνεται να ακολουθούν τις τάσεις στις ΗΠΑ. Όσοι αγοράζουν μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα, προτιμούν τα μεγαλύτερα οχήματα SUV,  όμως οι κανονισμοί της ΕΕ απαγορεύουν τις εισαγωγές των πιο επικίνδυνων μοντέλων.

Παρ' όλα αυτά, δεκάδες χιλιάδες οχήματα εντυπωσιακών διαστάσεων έχουν φτάσει στην γηραιά ήπειρο χρησιμοποιώντας ένα «παραθυράκι» του νόμου. Σε χώρες τις ΕΕ, τα εισαγόμενα οχήματα μπορούν να λάβουν άδεια κυκλοφορίας μέσω μίας διαδικασίας «ατομικής έγκρισης οχήματος». Έτσι, κάποια αυτοκίνητα μπορούν να αποφύγουν τους αυστηρούς ελέγχους τους οποίους θα περνούσαν υπό κανονικές συνθήκες.

Μάλιστα, σε κάποια κράτη μέλη οι αρμόδιες αρχές έχουν την δικαιοδοσία να παρεκκλίνουν σε μικρό βαθμό από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Ως αποτέλεσμα των διαφορετικών διόδων μέσω των οποίων ένα όχημα μπορεί να λάβει άδεια κυκλοφορίας, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο τα Cybertrucks κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους νόμιμα ή απλά μπήκαν από το «παραθυράκι» του νόμου.

Τσεχία: Τροποποιήσεις σε Cybertruck για να ζυγίζει λιγότερο

Τον Ιούλιο, ένα Cybertuck έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην Τσεχία, με το βάρος του να σημειώνεται στους 3,025 τόνους. Διάφορες τροποποιήσεις είχαν γίνει στο όχημα ώστε να μην θεωρηθεί υπέρβαρο από τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όμως μάλλον αυτές δεν ήταν αρκετές. Διότι αν στο ίδιο όχημα μετέβαιναν 4 επιβάτες που ζυγίζουν ελάχιστα περισσότερο από τον μέσο Ευρωπαίο άνδρα, τότε θα ζύγιζε περισσότερο από 3,5 τόνους και άρα θα ήταν παράνομο.

Από την πλευρά του, το τσεχικό υπουργείο Μεταφορών απαντάει ότι όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία N1-όπως το Cybertruck-συμβαδίζουν με τις αναλογίες βάρους που η ΕΕ είχε εισάγει το 2018. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει όταν το αυτοκίνητο μεταφέρει τέσσερις επιβάτες.

Ακόμη, η ίδια αρχή πρόσθεσε ότι η άδεια που χορηγήθηκε στο όχημα έχει «εθνική εμβέλεια και ισχύει μόνο στην Τσεχική Δημοκρατία». Εδώ να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Cybertruck, που χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς, έχει ήδη ταξιδέψει εκτός συνόρων και σε άλλη χώρα της ΕΕ, την Σλοβακία.

Τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα πιο πιθανό να χτυπήσουν θανάσιμα τους πεζούς

Είναι γεγονός ότι τα μεγάλα και βαριά οχήματα είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε θάνατο σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό. Όπως φάνηκε και από μία μελέτη από τον Μάρτιο, σύμφωνα με την οποία μία αύξηση 10 εκατοστών στο ύψος της εμπρόσθιας όψης ενός αυτοκινήτου αυξάνει κατά 22% τον κίνδυνο να χτυπήσει θανάσιμα έναν πεζό. 

Στην επιστολή τους προς την Κομισιόν, ομάδες που μεριμνούν για την οδική ασφάλεια αναφέρουν ότι το Cybertruck είναι «διαμετρικά αντίθετο» με το πνεύμα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Κατά την άποψη τους, το ύψος του Cybertruck βάζει σε κίνδυνο τους περαστικούς και ειδικότερα τα μικρά παιδιά, ενώ αμφισβητούν την ικανότητα του οχήματος να απορροφήσει χτυπήματα σε περίπτωση ατυχήματος.

Βέβαια, ακόμη και στις ΗΠΑ όπου οι νομοθέτες δεν είναι το ίδιο αυστηροί, τα ημιφορτηγά της Τεσλα έχουν αντιμετωπίσει πληθώρα προβλημάτων. Πρόσφατα η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει 27.000 μοντέλα λόγω ενός προβλήματος με την κάμερα. Ήταν η πέμπτη φορά που η εταιρεία του Έλον Μασκ είχε αναγκαστεί να πάρε αντίστοιχο μέτρο. 

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Τραμπ θέλει να φτιάξει ξανά αμερικανική στρατιωτική βάση στο Αφγανιστάν

Διεθνή / Ο Τραμπ θέλει να πάρει πίσω την αμερικανική στρατιωτική βάση στο Αφγανιστάν

Η βάση είναι στα χέρια των Ταλιμπάν, με τους οποίους ο Αμερικανός πρόεδρος δεν έχει επίσημες διπλωματικές σχέσεις, αλλά έχουν υπάρξει συνομιλίες για ανταλλαγή ομήρων και κρατουμένων
LIFO NEWSROOM
Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς

Διεθνή / Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς τηλέφωνο και ίντερνετ καθώς ο ισραηλινός στρατός προελαύνει - «Είναι κακός οιωνός»

Η Παλαιστινιακή Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι οι υπηρεσίες της διακόπηκαν «λόγω της συνεχιζόμενης επίθεσης και της στοχοποίησης των κύριων διαδρομών του δικτύου»
LIFO NEWSROOM
Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των New York Times για 15 δισ. δολάρια κρύβει κάτι σοβαρό

Διεθνή / Πώς ο Τραμπ, εμμονικά και ξεδιάντροπα, προσπαθεί να κατεδαφίσει τα κορυφαία media

Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των «New York Times» για 15 δισ. δολάρια κρύβει μια άρρωστη εμμονή του με τα media. Θέλει να κατεδαφίσει ακόμη έναν ζωτικής σημασίας θεσμό και να αποδυναμώσει τη νομική προστασία των μέσων ενημέρωσης.
THE LIFO TEAM
Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Διεθνή / Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Οι δηλώσεις έγιναν ενώ οι ισραηλινές δυνάμεις συνέχισαν για δεύτερη ημέρα τις επιχειρήσεις στη Γάζα, με τον τοπικό απολογισμό να ξεπερνά τους 100 νεκρούς μέσα σε μία ημέρα μόνο στην πόλη της Γάζας
LIFO NEWSROOM
«Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Άγνωστο το μέλλον για τα βαριά τραυματισμένα παιδιά της Γάζας

Διεθνή / «Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Το άγνωστο μέλλον των βαριά τραυματισμένων παιδιών της Γάζας

Δεκάδες τραυματισμένα παιδιά από τη Γάζα βρίσκονται εγκλωβισμένα στην Αίγυπτο και «επικίνδυνα» μακριά από τη θεραπεία τους, μετά την αιφνίδια απαγόρευση του Τραμπ για την είσοδο Παλαιστινίων στις ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM