Νέες δορυφορικές εικόνες αποκαλύπτουν ότι η Βόρεια Κορέα έχει τοποθετήσει αυτό που φαίνεται να είναι αερόστατα γύρω από το νεότερο πολεμικό της πλοίο, το οποίο παραμένει μισοβυθισμένο και πλαγιασμένο μετά από αποτυχημένη καθέλκυση στις 21 Μαΐου.
Σύμφωνα με ειδικούς, τα αερόστατα μπορεί να χρησιμοποιούνται για να εμποδίσουν την περαιτέρω είσοδο νερού, να μειώσουν την πίεση στα κατεστραμμένα τμήματα του πλοίου ή να εμποδίσουν την επιτήρηση με drones.
Η αποτυχημένη καθέλκυση του αντιτορπιλικού
Το αντιτορπιλικό των 5.000 τόνων, που προοριζόταν να αποτελέσει σύμβολο της ναυτικής αναβάθμισης της χώρας, υπέστη σοβαρές ζημιές όταν δυσλειτουργία στο σύστημα καθέλκυσης προκάλεσε την πρόωρη πτώση της πρύμνης στο νερό. Το βάρος συνέθλιψε μέρος της γάστρας, ενώ η πλώρη παρέμεινε στον διάδρομο εκτόξευσης, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KCNA, το οποίο σπάνια αναφέρεται σε αποτυχίες.

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν, που ήταν παρών στην καθέλκυση στην πόλη Τσονγκτζίν, χαρακτήρισε την αποτυχία «εγκληματική πράξη» και διέταξε την άμεση αποκατάσταση του πλοίου πριν από τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κυβερνώντος κόμματος στα τέλη Ιουνίου. Ήδη έχουν τεθεί υπό κράτηση τέσσερα άτομα, μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής μηχανικός του ναυπηγείου.
Σύμφωνα με εικόνες από την εταιρεία Maxar Technologies, τουλάχιστον δώδεκα λευκά αντικείμενα που μοιάζουν με αερόστατα έχουν εμφανιστεί γύρω από το πλοίο από τις 23 Μαΐου. Η μορφή τους και τα πτερύγια στο πίσω μέρος υποδηλώνουν ότι μπορεί να πρόκειται για μικρές εκδόσεις αερόστατων τύπου aerostat, που θυμίζουν αερόπλοια και χρησιμοποιούν αέρια άντωσης για να επιπλέουν.
Τι εκτιμούν οι ειδικοί για την επισκευή του πλοίου
Αναλυτές εκτιμούν ότι η επιχείρηση διάσωσης είναι εξαιρετικά περίπλοκη, καθώς το πλοίο βρίσκεται μισό μέσα στο νερό και μισό στον διάδρομο εκτόξευσης. Αυτή η θέση προκαλεί έντονη πίεση στο σκάφος, αυξάνοντας τον κίνδυνο στρέβλωσης ή και θραύσης της καρίνας. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, το πλοίο θα θεωρείται μη επισκευάσιμο.
Κανονικά, η διαδικασία απαιτεί τη σταδιακή εισροή αέρα στα στεγανά του πλοίου και την ανύψωση από κάτω. Η χρήση αερόστατων ενδέχεται να μην είναι επαρκής ή να προκαλέσει επιπλέον φθορές.
Ορισμένοι ειδικοί, όπως ο αναλυτής Νικ Τσάιλντς του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών, θεωρούν πιθανό ότι η Πιονγιάνγκ ίσως αναγκαστεί να κόψει το πλοίο σε τμήματα ώστε να το απομακρύνει από τον διάδρομο. «Συχνά η μόνη λύση είναι να αποσυναρμολογήσεις ένα μέρος του σκάφους, να διασώσεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να αποφασίσεις αν αξίζει η ανακατασκευή ή αν θα οδηγηθεί για παλιοσίδερα», ανέφερε.
Παρά τις επίσημες δηλώσεις ότι οι ζημιές είναι ελεγχόμενες και πως το πλοίο θα επισκευαστεί μέσα σε 10 ημέρες, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει μήνες, ιδίως αν έχει εισχωρήσει θαλασσινό νερό σε κρίσιμα σημεία και έχουν σχηματιστεί αποθέσεις αλατιού στα μεταλλικά μέρη.
Με πληροφορίες από CNN