New York Times: Για πρώτη φορά στην ιστορία τους, η ηλεκτρονική έκδοση ξεπέρασε σε έσοδα την έντυπη

New York Times: Για πρώτη φορά στην ιστορία τους, η ηλεκτρονική έκδοση ξεπέρασε σε έσοδα την έντυπη Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Σαν σήμερα πριν από δέκα χρόνια οι New York Times άρχισαν να ζητούν χρήματα από τους χρήστες της διαδικτυακής έκδοσης της εφημερίδας. Φέτος το φθινόπωρο ο τζίρος της ψηφιακής έκδοσης ξεπέρασε εκείνον της έντυπης.


Το τελευταίο διάστημα δύο θέματα έφεραν στους New York Times περισσότερους αναγνώστες: ο πρόεδρος Τραμπ και η πανδημία. Όμως αύξηση των αναγνωστών δεν οφείλεται σε περισσότερες πωλήσεις φύλλων αλλά στην «εκτόξευση» των ψηφιακών συνδρομών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της δημοφιλούς αμερικανικής εφημερίδας ο τζίρος των ψηφιακών της προϊόντων ξεπέρασε εκείνον της έντυπης το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2020.

Σαν σήμερα πριν από δέκα χρόνια, στις 24 Νοεμβρίου 2010, η εφημερίδα ανακοίνωνε ότι όσοι θέλουν να τη διαβάσουν στο διαδίκτυο θα πρέπει εφεξής να πληρώνουν. Ο μηχανισμός πληρωμών για τις ψηφιακές υπηρεσίες των NY Times, το λεγόμενο paywall, τέθηκε σε εφαρμογή μερικούς μήνες αργότερα. Από τότε και μέχρι σήμερα ο τζίρος ψηφιακών προϊόντων πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.


Στο απόγειο του αμερικανικού προεκλογικού αγώνα πριν από μερικές εβδομάδες οι New York Times δημοσιοποίησαν στοιχεία για την εμπορική πορεία της εφημερίδας. Οι συνδρομές έφθασαν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου τα 6,9 εκατομμύρια, από τις οποίες περισσότερες από 6 εκατομμύρια αφορούσαν τη διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας. Το 2015 οι ψηφιακές συνδρομές ήταν μόλις 1,3 εκατομμύρια.

Όταν όμως εξελέγη πρόεδρος των ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ η γνωστότερη στο εξωτερικό αμερικανική εφημερίδα προσέφερε στους αναγνώστες της σειρά viral άρθρων, αλλά και αποκαλύψεων για τον εκκεντρικό επιχειρηματία με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι αριθμοί των χρηστών για τη επί πληρωμή πρόσβαση στο ψηφιακό της περιεχόμενο.


Ζήτηση για συνταγές και σταυρόλεξα λόγω πανδημίας

Εκτός από τις ειδήσεις το ψηφιακό περιεχόμενο γίνεται ολοένα και σημαντικότερο για τους New York Times. Ενδεικτικό ότι 1,4 εκατομμύρια χρήστες προμηθεύθηκαν συνδρομές για επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες της εφημερίδας, όπως συνταγές μαγειρικής και σταυρόλεξα. Εν καιρώ πανδημίας τόσο οι συνταγές, όσο και τα σταυρόλεξα απέκτησαν για τους αναγνώστες μεγάλη σημασία. Στον ορίζοντα ωστόσο διαφαίνεται τόσο ένα τέλος της πανδημίας, όσο και της παραμονής του Ντόναλντ Τραμπ στο Λευκό Οίκο. Τι θα κάνει μετά η εφημερίδα;


Ανοιχτό παραμένει αν οι New York Times πετύχουν τον φιλόδοξο στόχο τους των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών μέχρι το 2025 χωρίς την ύπαρξη κορυφαίου ενδιαφέροντος ζητημάτων όπως του Τραμπ ή της πανδημίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η όποια εμπορική επιτυχία της εφημερίδας περνά πλέον από τη διαδικτυακή της εκδοχή. Οι 800.000 ακριβές συνδρομές της έντυπης έκδοσης με πολλές και διαφορετικές εκδόσεις, καθώς και τα έσοδα από διαφημίσεις βρίσκονται πλέον σταθερά σε υποχώρηση.


Παρατηρώντας το τζίρο της αμερικανικής εφημερίδας γίνεται εμφανής ο καθοριστικός ρόλος της ψηφιοποίησης. Από το ψηφιακό περιεχόμενο προήλθαν το 2006 περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο τζίρος αυτός περιορίστηκε ωστόσο μέχρι το 2012 περίπου στα 1,59 δις. Στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε και από τότε βρίσκεται σε ανοδική τροχιά φθάνοντας το 2019 τα 1,81 δισεκατομμύρια δολάρια.


Podcast με πάνω από 2.000.000 ακροατές

Τους τελευταίους μήνες υπήρξε μια σημαντική τροπή στη πορεία του τζίρου των New York Times. Η έντυπη έκδοση απέφερε στην εφημερίδα την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 145,7 εκατομμύρια δολάρια, 3,8% λιγότερα από ότι το 2019. Την ίδια στιγμή όμως τα έσοδα από τη διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας και άλλα ψηφιακά προϊόντα αυξήθηκαν κατά 34% στα 155,3 εκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια ο τζίρος της διαδικτυακής εκδοχής των New York Times ξεπερνά πλέον τα έσοδα από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας.


Τα αυξημένα έσοδα από τα ψηφιακά προϊόντα καλούνται τώρα να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τις διαφημίσεις και την έντυπη έκδοση. Για να επιτευχθεί ωστόσο αυτός ο στόχος οι αναγνώστες του διαδικτύου θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά. Στη μάχη αυτή οι υπεύθυνοι της εφημερίδας ρίχνουν και το Podcast των New York Times.

Από το 2017 η εφημερίδα προσφέρει διαδικτυακά στους αναγνώστες μια καθημερινή εκπομπή διάρκειας 20 με 30 λεπτών με τίτλο "The Daily" στην οποία παρουσιάζεται ένα σημαντικό πολιτικό ή οικονομικό θέμα. Το όλο εγχείρημα είναι ιδιαίτερο επιτυχημένο, μιας και οι ακροατές του Podcast ξεπερνούν πλέον τα 2 εκατομμύρια.


Την ίδια στιγμή θεωρείται δεδομένο το μέλλον της έντυπης έκδοσης των New York Times, η οποία περιμένει κάθε πρωί τους συνδρομητές της στις εισόδους γραφείων και σπιτιών. Τον Αύγουστο ο πρώην επικεφαλής της εφημερίδας Μαρκ Τόμσον δήλωνε σε συνέντευξη με την εταιρία συμβούλων ΜcKinsey: «Η έντυπη έκδοση των New York Times θα καταφέρει να επιβιώσει μέχρι και τη δεκαετία του '30 του 21ου αιώνα».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΜΕΡΤΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΧΤΕΝΙΣΜΑ ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Διεθνή / Χιλιάδες ευρώ για χτένισμα, μακιγιάζ και φωτογράφους δαπανά ο Φρίντριχ Μερτς

Όλα τα υπουργεία στη Γερμανία έχουν δαπανήσει 58.738 ευρώ για μακιγιέρ και κομμωτές - Η απάντηση του πρωθυπουργικού γραφείου του Φρίντριχ Μερτς στην ακροδεξιά «Εναλλακτική για τη Γερμανία»
LIFO NEWSROOM
ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑΤΟ

Διεθνή / Η Ευρώπη ετοιμάζεται για ένα από τα πιο περίπλοκα σχέδια στρατιωτικής μετακίνησης στην ιστορία της

Η Ευρώπη επιχειρεί να διορθώσει μια κρίσιμη αδυναμία: τη μεταφορά στρατευμάτων και βαρέος εξοπλισμού από τα δυτικά λιμάνια στα ανατολικά σύνορα του ΝΑΤΟ
LIFO NEWSROOM
Στον Λευκό Οίκο ο Κριστιάνο Ρονάλντο την ημέρα της κρίσιμης συνάντησης Τραμπ – Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν

Διεθνή / Στον Λευκό Οίκο ο Κριστιάνο Ρονάλντο την ημέρα της κρίσιμης συνάντησης Τραμπ – Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν

Η παρουσία του συνδέεται με μια σημαντική διπλωματική στιγμή, καθώς ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν επιστρέφει στις ΗΠΑ για πρώτη φορά μετά τη δολοφονία του δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι
LIFO NEWSROOM
CLOUDFLARE ΒΛΑΒΗ

Διεθνή / Cloudflare: Η εταιρεία επικαλείται «ασυνήθιστη υψηλή κίνηση» για το παγκόσμιο μπλακ άουτ

Ειδικοί, μιλώντας για τη βλάβη στην Cloudflare, σημειώνουν ότι όταν ένας μόνο «κομβικός» πάροχος έχει πρόβλημα, το αποτέλεσμα μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές διακοπές σε δεκάδες υπηρεσίες
LIFO NEWSROOM