Το σκάνδαλο με τα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα με Boeing 737 Max χτύπησε τόσο τις παραδόσεις όσο και τις παραγγελίες νέων αεροσκαφών στην αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία. 

 

Συγκεκριμένα, η Boeing ανακοίνωσε ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών είναι οι χαμηλότερες εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες ενώ οι παραγγελίες νέων αεροσκαφών σημείωσαν χαμηλό ρεκόρ έντεκα ετών. Με αυτόν τον τρόπο η αμερικανική εταιρεία έχασε τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή αεροσκαφών στον κόσμο από την Airbus, την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της. Σημειώνεται ότι ο στόλος των Boeing 737 Max έχει καθηλωθεί στο έδαφος μετά από δύο αεροπορικά δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 άτομα. Η Boeing ανακοίνωσε ότι μετά τις ακυρώσεις, το 2019, κατασκεύασε μόλις 54 αεροσκάφη. Το 2018 η Boeing είχε φτιάξει 893. Παράλληλα οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 53%, σε 380 αεροσκάφη, ο χαμηλότερος από το 2007.

 

Σύμφωνα με το BBC η αεροναυπηγική εταιρεία έχασε τον προηγούμενο μήνα την αεροπορική που αποτελούσε «τον καλύτερο πελάτη της». Παράλληλα η Boieng αδυνατεί να παραδώσει τα 737 Max. Στον αντίποδα, η Airbus, παρέδωσε 863 αεροσκάφη το 2019, σημειώνοντας ρεκόρ, ενώ, από τον ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία παραγγέλθηκαν 768 αεροσκάφη. Η Boeing ωστόσο παρέδωσε 45 αεροσκάφη 787 Dreamliners τους τελευταίους μήνες του 2019. Το συγκεκριμένο μοντέλο βγήκε στην παραγωγή τους πρώτους μήνες του 2011.

 

Από την πλευρά του, ο νέος CEO της αμερικανικής εταιρείας, David Calhoun, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τη Δευτέρα, δήλωσε «αισιόδοξος για το μέλλον» λέγοντας στο προσωπικό ότι θα επικεντρωθεί πρωτίστως στην επιστροφή του Boeing 737 Max. Ο προκάτοχός του, Dennis Muilenburg, απολύθηκε τον προηγούμενο μήνα, ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην Boeing. Όπως μεταδίδει το BBC ο αεροναυπηγικός κολοσσός δέχεται πιέσεις εξαιτίας των φόβων για γενική επιβράδυνση της οικονομίας στη σκιά του εμπορικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα. 

 

 

Με πληροφορίες από BBC