«Σχεδιασμένο από κλόουν»: Οι εργαζόμενοι της Boeing χλευάζουν το 737 MAX - Βαθαίνει η κρίση

«Σχεδιασμένο από κλόουν»: Οι εργαζόμενοι της Boeing χλευάζουν το 737 MAX - Βαθαίνει η κρίση Facebook Twitter
Εκατοντάδες εσωτερικά μηνύματα που υποτιμούν και χλευάζουν την Boeing έδωσε στη δημοσιότητα η αμερικανική εταιρεία - EPA
1

Η διοίκηση της Boeing έδωσε στη δημοσιότητα χθες Πέμπτη εκατοντάδες εσωτερικά μηνύματα στελεχών της που περιέχουν εξαιρετικά ωμά σχόλια για τη διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης του 737 MAX και τον ρόλο των εποπτικών φορέων σε αυτή.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά από τα οποία περιέχει την κρίση πως το αεροσκάφος «σχεδιάστηκε από κλόουν» που «με τη σειρά τους επιβλέπονται από μαϊμούδες» — όπου «κλόουν» οι αρχιτέκτονες αυτού του τύπου αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων και όπου «μαϊμούδες» η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (Federal Aviation Administration, FAA).

Τα μηνύματα αποκαλύπτουν επίσης απόπειρες να αποφευχθεί ο αυστηρότερος έλεγχος του 737 MAX, ενώ οι συντάκτες τους χλευάζουν ανελέητα το αεροπλάνο, την εταιρεία, την FAA και ξένους εποπτικούς φορείς.

Σε ένα από τα μηνύματα, το οποίο στάλθηκε την 8η Φεβρουαρίου 2018, ενώ αεροσκάφη του τύπου βρίσκονταν πλέον στον αέρα, οκτώ μήνες πριν γίνει το πρώτο από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που εντέλει οδήγησαν στην καθήλωση όλου του στόλου στο έδαφος, ένας εργαζόμενος της Μπόινγκ ρωτάει έναν δεύτερο: «Θα επιβίβαζες την οικογένειά σου σ' ένα MAX (...); Διότι εγώ δεν θα το έκανα». Για να λάβει τη μονολεκτική απάντηση: «Όχι».

Κάποια από τα μηνύματα αποκαλύπτουν ιδίως τις προσπάθειες και τις πιέσεις που άσκησε η Μπόινγκ για να αποφύγει κάθε ενδεχόμενο να απαιτηθεί επανεκπαίδευση των πιλότων σε προσομοιωτές πτήσεων και η πιστοποίησή τους εκ νέου — πρόκειται για πανάκριβη και χρονοβόρα διαδικασία — ως προϋπόθεση για την απόκτηση του 737 MAX.

Η κατασκευάστρια άλλαξε γραμμή μόλις αυτή την εβδομάδα, ανακοινώνοντας πως προτείνει οι πιλότοι να εκπαιδευθούν σε προσομοιωτές και να πιστοποιηθούν εκ νέου πριν ξαναρχίσουν οι πτήσεις των 737 MAX. Πρόκειται για στροφή 180° σε σχέση με τη στάση που τηρούσε μέχρι τώρα, ότι δηλαδή αρκούσε μια εκπαίδευση σε υπολογιστή, διότι ο νέος τύπος ήταν παρόμοιος με το 737 NG.

Η δημοσιοποίηση των μηνυμάτων αυτών, τα οποία αποκαλύπτουν ότι στην εταιρεία ήταν κυρίαρχη η κουλτούρα των επιθετικών περικοπών κόστους και ότι η περιφρόνηση προς την FAA ήταν γενικευμένη, αναμένεται να βαθύνει ακόμη περισσότερο την κρίση στην Μπόινγκ, που δυσκολεύεται να πείσει τους εποπτικούς φορείς να επιτρέψουν να ξαναρχίσουν οι πτήσεις του αεροπλάνου πάνω στο οποίο έχει βασίσει το μέλλον της και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.

Όλα τα 737 MAX παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος από τον Μάρτιο, όταν έγινε το δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη ένα αεροσκάφος της Ethiopian Airlines, πέντε μήνες μετά από εκείνο — υπό πανομοιότυπες συνθήκες — της Lion Air. Τα δύο δυστυχήματα στοίχισαν τη ζωή σε συνολικά 346 ανθρώπους. Η FAA πάντως ανέφερε ότι τα μηνύματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα δεν εγείρουν νέες ανησυχίες για την ασφάλεια του αεροπλάνου, αν και «ο τόνος και η γλώσσα που περιέχεται σ' αυτά απογοητεύουν». Η διεύθυνση της Μπόινγκ υπερθεμάτισε: τα μηνύματα αυτά «δεν αντανακλούν την εταιρεία που είμαστε και χρειάζεται να είμαστε και είναι εντελώς απαράδεκτα», ανέφερε.

Τα μηνύματα, που δημοσιοποιήθηκαν για λόγους «διαφάνειας», ίσως προκαλέσουν νέα ξεσπάσματα οργής από πλευράς μελών του αμερικανικού Κογκρέσου. Θα αυξήσουν εξάλλου την πίεση στον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Μπόινγκ Ντέιβιντ Καλχούν, που καλείται να αναμορφώσει εκ βάθρων τη νοοτροπία των εργαζομένων στην εταιρεία-κολοσσό της αεροναυπηγικής αφού αναλάβει τα ηνία της τη Δευτέρα.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων Πίτερ ΝτεΦάζιο, που ερεύνησε την υπόθεση των 737 MAX, έκρινε ότι τα μηνύματα αυτά δημιουργούν μια «βαθιά ενοχλητική εικόνα» για το πού ήταν διατεθειμένα να φθάσουν τα στελέχη της Μπόινγκ προκειμένου να «αποφεύγουν τον αυστηρότερο έλεγχο από τους εποπτικούς φορείς, τα πληρώματα και το επιβατικό κοινό, ακόμη και την ώρα που οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της ηχούσαν συναγερμό εντός εταιρείας».

Διεθνή
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΜΕΡΤΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΧΤΕΝΙΣΜΑ ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Διεθνή / Χιλιάδες ευρώ για χτένισμα, μακιγιάζ και φωτογράφους δαπανά ο Φρίντριχ Μερτς

Όλα τα υπουργεία στη Γερμανία έχουν δαπανήσει 58.738 ευρώ για μακιγιέρ και κομμωτές - Η απάντηση του πρωθυπουργικού γραφείου του Φρίντριχ Μερτς στην ακροδεξιά «Εναλλακτική για τη Γερμανία»
LIFO NEWSROOM
ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑΤΟ

Διεθνή / Η Ευρώπη ετοιμάζεται για ένα από τα πιο περίπλοκα σχέδια στρατιωτικής μετακίνησης στην ιστορία της

Η Ευρώπη επιχειρεί να διορθώσει μια κρίσιμη αδυναμία: τη μεταφορά στρατευμάτων και βαρέος εξοπλισμού από τα δυτικά λιμάνια στα ανατολικά σύνορα του ΝΑΤΟ
LIFO NEWSROOM
Στον Λευκό Οίκο ο Κριστιάνο Ρονάλντο την ημέρα της κρίσιμης συνάντησης Τραμπ – Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν

Διεθνή / Στον Λευκό Οίκο ο Κριστιάνο Ρονάλντο την ημέρα της κρίσιμης συνάντησης Τραμπ – Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν

Η παρουσία του συνδέεται με μια σημαντική διπλωματική στιγμή, καθώς ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν επιστρέφει στις ΗΠΑ για πρώτη φορά μετά τη δολοφονία του δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι
LIFO NEWSROOM
CLOUDFLARE ΒΛΑΒΗ

Διεθνή / Cloudflare: Η εταιρεία επικαλείται «ασυνήθιστη υψηλή κίνηση» για το παγκόσμιο μπλακ άουτ

Ειδικοί, μιλώντας για τη βλάβη στην Cloudflare, σημειώνουν ότι όταν ένας μόνο «κομβικός» πάροχος έχει πρόβλημα, το αποτέλεσμα μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές διακοπές σε δεκάδες υπηρεσίες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Μας τρολάρουν άγρια και περιμένουν να χάψουμε τις βλακείες τους.Οι αμερικάνοι υπάλληλοι δεν τολμάνε να σχολιάσουν ούτε το χρώμα της γραβάτας του προισταμένου τους. Και τώρα μας "αποκαλύπτουν" μυνήματα για κλόουν και μαιμούδες (προσβάλλοντας μάλιστα τις μαιμούδες). Οχι, τα μυνήμτα δεν τα αποκαλύπτει κάποιος μυστικός πράκτορας, αλλά ο ίδιος ο εργοδότης - χωρίς να έχει καμία εξωτερική πίεση ή υποχρέωση.Κανονικά θα έπρεπε να ακολουθήσει κύμα απολύσεων (το οποίο φυσικά ΔΕΝ συμβαίνει). Πως είναι δυνατόν να κουρελιάζεις την φήμη του εργοδότη σου δημόσια και να σε αφήνουν στην θέση σου;Δηλαδή δεν φτάνει που ένας παγκόσμιος κολοσσός δήθεν δεν μπορεί να λύσει ένα τεχνικό πρόβλημα εδώ και μήνες (με τα λεφτά της Boeing φτιάχνεις μέσα σε 1 μήνα 5 τεχνικά τμήματα από το μηδέν - αν υποθέσουμε ότι το πρόβλημα είναι τεχνικό).Τώρα βγάζει η ίδια η εταιρεία μυνήματα στην φόρα που την δυσφημούν - όταν ξέρουμε πόσα ξοδεύουν σε image makers.Είπαμε, fake news, αλλά όχι κι έτσι.