Οι New York Times ξεσκεπάζουν την αυτοκρατορία της ψεύτικης φήμης - Ιδού το εργοστάσιο των followers

Οι New York Times ξεσκεπάζουν την αυτοκρατορία της ψεύτικης φήμης - Ιδού το εργοστάσιο των followers Facebook Twitter
3

Ο σταρ του American Idol, Clay Aiken, συγκέντρωσε περισσότερα από 5.000 retweets σε μια καταγγελία που έκανε το 2015 σχετικά με τη Volvo.

Κάποιοι αναρωτήθηκαν αν όντως τόσο πολλοί άνθρωποι συμπαραστάθηκαν στον Clay και έδειξαν ενδιαφέρον για το πώς ο σταρ των ριάλιτι είχε επιφυλάξεις για να πάρει το καινούργιο του αυτοκίνητο.

Όχι, είναι η απάντηση. Για την ακρίβεια πλήρωσε για να συγκεντρώσει ενδιαφέρον- και δεν είναι ο μόνος.

Το Σάββατο, οι New York Times δημοσίευσαν μια πολυσέλιδη έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητες αγοράς και πώλησης ψεύτικων οπαδών και bots στα social media.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε μια αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Devumi, η οποία σύμφωνα με τους Times έχει κερδίσει εκατομμύρια δολάρια αγοράζοντας και πουλώντας λογαριασμούς στο Twitter.

Τα όσα αποκαλύφθηκαν έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης Eric Schneiderman, ο οποίος δήλωσε ότι ξεκινά έρευνα.

Η Devumi εδρεύει στο Μανχάταν αλλά τελεί υπό την ηγεσία ενός 27χρονου από το West Palm Beach. Διαθέτει τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια αυτοματοποιημένους λογαριασμούς, τους οποίους πωλεί ξανά και ξανά και παρέχει στους πελάτες της πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες Twitter. Μερικοί από τους λογαριασμούς είναι αντίγραφα πραγματικών λογαριασμών. Άλλοι είναι απλά παραπλανητικοί.

Οι υπηρεσίες της Devumi είναι αρκετά δημοφιλείς. Οι ΝYT Times δημοσιεύουν έναν κατάλογο ονομάτων που αγόρασαν από την Devumi. Η λίστα είναι μακρά και περιλαμβάνει αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικούς και υποτιθέμενους influencers. O ηθοποιός John Leguizamo, ο αθλητής Ray Lewis, ο παρυσιαστής Akbar Gbaja-Biamila και μερικά μοντέλα κατονομάζονται ως πελάτες με χιλιάδες αγορασμένους λογαριασμούς.

Δεν είναι μυστικό ότι το Twitter, το Facebook, το Google και άλλες πλατφόρμες είναι επιρρεπείς σε ψεύτικους λογαριασμούς. Το Facebook έχει υπολογίσει ότι διαθέτει έως και 60 εκατομμύρια αυτοματοποιημένους λογαριασμούς και μία μελέτη διαπίστωσε ότι έως και 15% των λογαριασμών Twitter είναι bots.

Ενώ το Twitter και άλλες πλατφόρμες απαγορεύουν την αγορά followers, η Devumi και δεκάδες άλλοι ιστότοποι τους πωλούν ανοιχτά.

Ο Γενικός Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης Eric Schneiderman, ο οποίος θα ξεκινήσει την έρευνα, ανέφερε πως «το Διαδίκτυο πρέπει να είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργαλεία για τη δημοκρατία - αλλά όλο και περισσότερο μετατρέπεται σε μια αδιαφανή, ανοικτή παιδική χαρά».

Μια από τις αποκαλύψεις των ΝΥ Times που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση είναι το πόσο εύκολο είναι να δουλέψει η Devumi η οποία αγοράζει ψεύτικους λογαριασμούς από μια ποικιλία κατασκευαστών bot σε ολόκληρο τον κόσμο.  Εκεί συνθέτουν ψεύτικους λογαριασμούς, αρκετοί εκ των οποίων είναι αντίγραφα πραγματικών λογαριασμών που έχουν αλλάξει ή έχουν απενεργοποιηθεί.

Στη συνέχεια, τους εμπορεύεται σε πιθανούς πελάτες που επιθυμούν να αυξήσουν τη δημοφιλία τους πληρώνοντας ελάχιστα καθώς οι τιμές ξεκινούν από ένα σεντ ανά λογαριασμό.

Οι πρώτοι λογαριασμοί που προσφέρουν είναι λογαριασμοί υψηλής ποιότητας, αλλά μετά, γίνεται φανερό με ελάχιστη προσοχή ότι είναι ψεύτικοι. Τα bots υψηλής ποιότητας παραδίδονται συνήθως στους πελάτες πρώτα, ανέφερε η έκθεση της Times, ενώ ακολουθούν εκατομμύρια φθηνότερης, χαμηλής ποιότητας bots.

«Όταν κανείς βλέπει πολλούς followers και μεγάλη δραστηριότητα στα retweets υποθέτει ότι αυτό το πρόσωπο είναι σημαντικό, ή αυτό το tweet ήταν καλό», δήλωσε στους Times ένας αναλυτής ο οποίος λέει πως έτσι δίνεται μεγάλη δύναμη στους πελάτες της εταιρίας που τους προμηθεύει με ψεύτικους λογαριασμούς.

Σύμφωνα ωστόσο με το ρεπορτάζ φαίνεται ότι το ίδιο το Twitter μπορεί να έχει ένα είδος "κινήτρου" για να επιτρέψει την διασπορά και τον πολλαπλασιασμό των bots, διότι μπορεί να το κάνουν να φαίνεται πιο ισχυρό και επιδραστικό από ό, τι πραγματικά είναι.

Ο ιδρυτής του Devumi, German Calas, δήλωσε στους Times ότι η εταιρεία του δεν πωλεί ψεύτικους οπαδούς και δεν έχει γνώση περί κλεμμένων λογαριασμών. 

Mε πληροφορίες από New York Times/ Vox.com

Τech & Science
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Τech & Science / TikTok: Η επιστήμη πίσω από τον αλγόριθμο που μας κρατά κολλημένους

Μια νέα μελέτη δείχνει πώς το TikTok δημιουργεί εθιστικές συνήθειες στους χρήστες, αυξάνοντας τον χρόνο παρακολούθησης, την συχνότητα ανοίγματος της εφαρμογής και την ταχύτητα scrolling, με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή
LIFO NEWSROOM
«Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Τech & Science / «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ»: Ανακαλύφθηκε νέο είδος ιχθυόσαυρου στη Βρετανία

Ένα εντυπωσιακό απολίθωμα ιχθυόσαυρου στην Ιουρασική Ακτή του Ντόρσετ αποδείχθηκε νέο είδος, το Xiphodracon goldencapensis ή «Ξιφόδρακος του Ντόρσετ», φωτίζοντας ένα χαμένο κεφάλαιο της εξέλιξης των θαλάσσιων ερπετών
LIFO NEWSROOM
Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Τech & Science / Η αλήθεια για το θρυλικό ναυάγιο του Endurance: Ο Σάκλετον ήξερε ότι το πλοίο του ήταν ακατάλληλο

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι το ιστορικό πλοίο Endurance του Έρνεστ Σάκλετον βυθίστηκε όχι εξαιτίας των πάγων, αλλά λόγω σχεδιαστικών αδυναμιών που ο ίδιος ο εξερευνητής γνώριζε
LIFO NEWSROOM
Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
VIOLOGIKA OPLA VIOTROMOKRATIA TEHNITI NOIMOSINI

Τech & Science / Βιοτρομοκρατία: Ερευνητές προειδοποιούν για επικίνδυνες παραλλαγές πρωτεϊνών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνητές προειδοποιούν για αυξανόμενες απειλές βιοτρομοκρατίας λόγω AI και συνθετικής βιολογίας, εντοπίζοντας κρίσιμη ευπάθεια σε λογισμικό βιοασφάλειας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Επιτέλους, κάποιος άρχισε να ασχολείται διερευνητικά. Με δεδομένο ότι είναι τόσο πολύ προσοδοφόρος η βιομηχανία αυτή, είναι σίγουρο πως αυτή είναι μόνο μία από τις εκατοντάδες εταιρείες, αν όχι η ελάχιστη κορυφή του παγόβουνου. Για να μη μιλήσουμε για τις ίδιες τις εταιρείες των κοινωνικών δικτύων που ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να μην ξέρουν το πρόβλημα.Στα δικά μας, θα ήταν ενδιαφέρον να έψαχνε κανείς στο YouTube τα views των video clips σχετικά νέων τραγουδιών και μερικές φορές και νέων τραγουδιστών, που εκτοξεύονται αμέσως μετά το ανέβασμα σε δεκάδες εκατομμύρια (!).Φυσικά έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία να ξηλωθεί ο στρατός των μισθοτρόλλ των κομμάτων, αλλά με αυτό το ζήτημα δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.Το φαινόμενο μας αγγίζει ακόμα και αν δεν έχουμε λογαριασμό στο Twitter (ή στο Facebook κλπ), γιατί οι άλλοι κλάδοι της οικονομίας, αλλά και της δημοσιογραφίας και της πολιτικής στρεβλώνονται και παρασύρονται από τη νοθεία των αριθμών.Τα μόνα σχετικώς ανάλογα φαινόμενα που μπορώ να θυμηθώ από το άμεσο παρελθόν είναι η χειραγώγηση (ή και ξεδιάντροπη πλαστογράφηση) των αριθμών πωλήσεων βιβλίων και δίσκων μουσικής και η νοθεία των μετρήσεων τηλεθέασης. Πολύ σοβαρά φαινόμενα και αυτά, αλλά τώρα νομίζω ότι ο κίνδυνος έχει ανέβει λέβελ.
Τώρα το μάθαν αυτοί ή ξέμειναν από θέματα; Υπάρχουν freelancer websites που μπορείς ν' αγοράσεις followers, retweets, views, friends, likes κλπ με το kilo...εννοώ με τη χιλιάδα και σε εξευτελιστικές τιμές. Αυτά υπάρχουν από τότε που υπάρχει το ιντερνέτ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.