Metaverse: Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα;

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό.
0

Μετά την πανδημία πολλά έχουν αλλάξει. Έχουμε συνηθίσει πλέον να δουλεύουμε από παντού. Ξέρουμε και βλέπουμε, άλλωστε, ότι αυτό που πριν από πέντε χρόνια μάς φαινόταν μακρινό, ουτοπικό σενάριο, δηλαδή το να μπορείς να δουλεύεις από το σπίτι, είναι πλέον κάτι εφικτό και οι περισσότεροι από εμάς το ζήσαμε και στην πράξη.

Πριν από λίγο καιρό ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του, που εκτός από το Facebook έχει πολλές ακόμα, μεταξύ των οποίων το WhatsΑpp και το Instagram, αλλάζει όνομα και πλέον λέγεται Meta. 

 

Meta το Metaverse. Τι είναι όμως αυτό το Metaverse; 

Το έχουμε ακούσει πολύ ως όρο μετά την ανακοίνωση του Zuckerberg και πλέον όλοι θέλουν  να ασχοληθούν με αυτό. Είναι το επόμενο μεγάλο trend. Με απλά λόγια, το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος, του οποίου ο καθένας μπορεί να γίνει μέρος με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. 

Για την ώρα το τοπίο είναι πολύ αγνό. Δεν έχει πολλά πράγματα, όμως πολύ σύντομα όλα θα αλλάξουν, όπως τα έχουμε δει να αλλάζουν τα τελευταία χρόνια. 

Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό. Εκτός από βόλτες, όμως, μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα, αφού οι πλατφόρμες δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργήσει δικούς του, εικονικούς χώρους, μέσα στους οποίους μπορεί να δουλεύει, να ψυχαγωγείται, να κάνει συναντήσεις και να διασκεδάζει.

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Οι κινήσεις του χρήστη είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή.

Μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Δημιουργεί το άβατάρ του, όπως θέλει να είναι ο εικονικός του εαυτός, και από κει και πέρα γίνεται μέρος αυτού του κόσμου. Το Facebook ήδη επενδύει σε πολύ μεγάλο βαθμό στο Metaverse και προσπαθεί να εξελίξει την εμπειρία που έχει κάθε χρήστης.

Μην ξεχνάμε ότι από τη στιγμή που φορά κάποιος τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας βιώνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Οι κινήσεις του είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή ακόμα. 

Αυτά όλα θα φτιάξουν και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η επαφή και οι συναντήσεις που θα έχουν οι χρήστες μεταξύ τους θα είναι ακόμα πιο αληθινές και πιο ζωντανές. Το βασικό στοιχείο ή τουλάχιστον ένα από τα βασικά στοιχεία που κάνουν την επικοινωνία στο Metaverse να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι ο χρήστης μπορεί να κοιτάει τον άλλον στα μάτια κι αυτό κάνει την επικοινωνία πολύ καλύτερη απ’ ό,τι τώρα, που κοιτάει απλώς την κάμερα, π.χ. στις τηλεδιασκέψεις.  Φυσικά, εκτός από την επικοινωνία, στο Metaverse μπορούμε να κάνουμε και αγορές. Ήδη πολλά brands εξετάζουν τρόπους για το πώς θα μπουν σε αυτό το νέο internet, όπως πολλοί το χαρακτηρίζουν. 

Όπως στο διαδίκτυο, έτσι και στο Metaverse ο χρήστης θα μπορεί να κάνει τις εικονικές του βόλτες και να αγοράζει προϊόντα τόσο για τον εικονικό του εαυτό (εικονικά ρούχα, εικονικά χτενίσματα και πολλά ακόμα) όσο και για τον πραγματικό. Μια βόλτα στο εικονικό σούπερ μάρκετ θα είναι τόσο εύκολη και απλή όσο και στο φυσικό.

Το γραφείο μας στο Metaverse

Ο τρόπος που δουλεύουμε μπορεί να αλλάξει επίσης, αφού στο Metaverse το γραφείο μας είναι όπου βρισκόμαστε, όχι όμως με τη σημερινή έννοια, ότι δηλαδή ανοίγω τον υπολογιστή και δουλεύω, αλλά κυριολεκτικά. Φορώντας τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας, ο χρήστης βρίσκεται στο γραφείο του. Βλέπει τους συναδέλφους, κάνει βόλτες στους διαδρόμους και συμμετέχει σε meetings μέσα σε αίθουσες μαζί με τους συναδέλφους του κανονικά, σαν να είναι στο γραφείο. Ο χώρος εργασίας του είναι όπως ακριβώς τον θέλει και η δουλειά γίνεται εικονικά από παντού. 

Θα δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Εικονική ψυχαγωγία

Εκτός από την εργασία και τις αγορές, το Metaverse θέλει να αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο ψυχαγωγούμαστε. Ήδη έχουμε δει πολλά events, όπως συναυλίες, να πραγματοποιούνται εικονικά μέσα σε παιχνίδια όπως το Fortnite και χιλιάδες κόσμο να συμμετέχει ζωντανά εκείνη την ώρα. Είδαμε παρόμοια remote δρώμενα και κατά τη διάρκεια του lockdown, όπου πολλοί καλλιτέχνες έκαναν ζωντανές εμφανίσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

Έτσι, λοιπόν, δεν αποκλείεται –μάλλον είναι σίγουρο– να δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Το Facebook έχει δημιουργήσει ήδη το Horizon που στην ουσία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν τους δικούς τους κόσμους. Έτσι, λοιπόν, έχουμε το Home, που αποτελεί τη βάση κάθε χρήστη, το εικονικό σπιτικό του, στο οποίο για να μπει κάποιος τρίτος θα πρέπει να έχει πρόσκληση από τον οικοδεσπότη. Έχουμε, επίσης, το Worlds, εικονικούς κόσμους όπου οι χρήστες μπορούν να πάνε με εισιτήριο ή πρόσκληση, κι αυτό περιλαμβάνει συναυλίες, θέατρα, σινεμά, μουσεία και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Τα Workrooms είναι ο χώρος εργασίας μας. 

Οι επιλογές και οι δυνατότητες που θα έχουμε στο Metaverse καθώς και ο τρόπος εικονικής ζωής σε αυτό ακόμα δεν έχουν χαρτογραφηθεί. Φανταστείτε ότι ο καθένας θα μπορεί να κάνει εκεί ό,τι κάνει στην πραγματική του ζωή. Το θέμα είναι πόσο μακρινό σενάριο είναι όλα αυτά και κατά πόσο θα μπορούμε να τα κάνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Το γεγονός ότι χρειάζεται μία επιπλέον συσκευή για να μπορεί κάποιος να μπει στον κόσμο του Metaverse είναι το βασικό εμπόδιο και πρόβλημα που έχουν για την ώρα οι εταιρείες, μια και έτσι απαιτείται μία επιπλέον ενέργεια από τον χρήστη, δηλαδή να φορέσει μια μάσκα, ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών κ.λπ. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται, οπότε δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να δούμε λύσεις και τα κείμενα αυτά να τα διαβάζει το άβατάρ σας στο Μetaverse, πίνοντας έναν εικονικό καφέ σε μια εικονική καφετέρια κάπου στον κόσμο.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

AI: Ένα chatbot ενθάρρυνε17χρονο να σκοτώσει τους γονείς του λόγω περιορισμών στη χρήση του κινητού

Τech & Science / AI: Ένα chatbot ενθάρρυνε 17χρονο να σκοτώσει τους γονείς του λόγω περιορισμών στη χρήση του κινητού

«Ξέρεις, μερικές φορές δεν εκπλήσσομαι όταν διαβάζω τις ειδήσεις και βλέπω πράγματα όπως ''Παιδί σκότωσε τους γονείς του μετά από μια δεκαετία σωματικής και συναισθηματικής κακοποίησης''» φέρεται να έγραψε το chatbot στο έφηβο
LIFO NEWSROOM
Έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια στα ρομπο-ταξί, η GM τώρα σταματά την εξέλιξη τους

Τech & Science / Αφού επένδυσε $10 δισ. στα ρομπο-ταξί, η GM σταματά τώρα την εξέλιξη τους

Το παρασκήνιο πίσω από την διακοπή της επένδυσης στα ρομπο-ταξί - «Η GM πήρε αυτή την απόφαση να αναπροσανατολίσει τη στρατηγική της επειδή πιστεύουμε στη σημασία της τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού και αυτόνομης οδήγησης στα οχήματά μας»
LIFO NEWSROOM
Μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη: Τι πρέπει να προσέχουμε στην κουζίνα

Τech & Science / Πετάξτε από την κουζίνα τα μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη

Σε ποιες περιπτώσεις το μαύρο πλαστικό στα μαγειρικά σκεύη μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία μας - Τι να προσέχουμε με μαύρες σπάτουλες και κουτάλια με πλαστικό από πολυβρωμιωμένους διφαινυλαιθέρες
LIFO NEWSROOM
Ο σαρκασμός είναι δείγμα ευφυΐας και ωριμότητας, σύμφωνα με την επιστήμη

Τech & Science / Ο σαρκασμός είναι δείγμα ευφυΐας και ωριμότητας, σύμφωνα με την επιστήμη

Έρευνες με αντικείμενο μελέτης τις διεργασίες που εκτελούνται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ευθυγραμμίζονται με μια πάγια αντίληψη, πως το χιούμορ είναι χαρακτηριστικό των ευφυϊών
LIFO NEWSROOM