Ο Έλον Μασκ ξεπέρασε τον Μπιλ Γκέιτς σε προσωπική περιουσία και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη. 

 

Η προσωπική περιουσία του Νοτιοαφρικανού μηχανικού και εφευρέτη ανέρχεται πλέον στα 128 δισεκατομμύρια δολάρια καθώς η αξία της Tesla σκαρφάλωσε σήμερα στα 509 δισεκατομμύρια δολάρια, ενόψει της εισαγωγής της στον S&P 500 τον Δεκέμβριο.

 

Μέσα σε μία μόλις ημέρα, ο Μασκ έγινε πλουσιότερος κατά 7,24 δισεκατομμύρια δολάρια ξεπερνώντας τον συνιδρυτή της Microsoft που ξοδεύει άλλωστε πολλά από τα χρήματα του σε φιλανθρωπίες και ιδρύματα, με αποτέλεσμα να του έχουν απομείνει «μόλις» 127,7 δισεκατομμύρια δολάρια. 

 

Πέρυσι, και ενώ η αγορά των αυτοκινούμενων Tesla δεν ξεπερνούσε τα 45 δισεκατομμύρια δολάρια, ο Μασκ είχε προβλέψει πως η αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας του θα άγγιζε τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο παρελθόν είχε πει πως δεν θα καταδεχόταν να πάρει οποιοδήποτε μισθό από την Tesla πριν αγγίξει τα 100 δισεκατομμύρια.

 

Ο συνιδρυτής της διαστημικής εταιρείας SpaceX, είχε προσπεράσει σε διάστημα λίγων εβδομάδων τόσο τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook όσο και τον τον ιδιοκτήτη του ομίλου πολυτελών ειδών LVMH, Μπερνάρ Αρνό.  Πρώτος και μόνος στην «κορυφή» παραμένει ο Τζεφ Μπέζος της Amazon, με καθαρή περιουσία 182 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

 

Η ένταση με τον Γκέιτς

 

Φέτος Μασκ και Γκέιτς ενεπλάκησαν ουκ ολίγες φορές σε «διαφωνίες με χρονοκαθυστέρηση» για τεχνολογικά και επιστημονικά ζητήματα.

 

Μιλώντας σε πρόσφατο podcast των New York times, ο Μασκ επιτέθηκε στον Γκέιτς που τον Ιούλιο είχε επικρίνει τον Μασκ για την στάση του απέναντι στην πανδημία, σχολιάζοντας ότι ο CEO της Tesla καλά θα κάνει να εκφράζει άποψη μόνο για όσα γνωρίζει.

 

«Ο Έλον επιμένει να κάνει εξωφρενικά σχόλια. Δεν έχει εμπλακεί και πολύ με τα εμβόλια. Φτιάχνει ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι πύραυλοί του δουλεύουν καλά. Μπορεί να μιλά για αυτά τα πράγματα. Ελπίζω ότι δεν μπερδεύει αυτά τα πεδία με άλλα που δεν συμμετέχει και τόσο πολύ». Ο Μασκ απάντησε στις αρχές Οκτωβρίου με άκρως αιχμηρό ύφος: «Έι, ηλίθιε, εμείς φτιάχνουμε τα μηχανήματα των εμβολίων για την CureVac, την εταιρεία που επένδυσες».

 

Τον περασμένο Σεπτέμβριο μήνα ο Γκέιτς είχε εκφράσει τις αμφιβολίες του για την βιωσιμότητα των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλων αποστάσεων όπως τα φορτηγά, τα πλοία και τα αεροπλάνα και ο Μασκ έγραψε στο Twitter πως ο Γκέιτς «δεν έχει ιδέα». Σε συνέντευξη του, ο Γκέιτς δεν είχε λησμονήσει να δηλώσει δημοσίως πως αγόρασε μεν μια ηλεκτρική Porsche Taycan αλλά όχι κάποιο Tesla.

 

Η Goldman Sachs προβλέπει νέα άνοδο της αξίας της Tesla, καθώς στις 21 Δεκεμβρίου θα εισαχθεί στον S&P μέσα στην κορυφαία δεκάδα. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο 2% την Τρίτη ενώ από την αρχή της χρονιάς η εταιρεία καταγράφει «κατακόρυφη» αύξηση της τάξης του 730%. 

 

Η περιουσία του Μασκ δεν προέρχεται μόνο από το μεγάλο μερίδιό του στην Tesla αλλά και από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του, μεταξύ των οποίων και η κατασκευαστική του "The Boring Company" (μτφρ «Η Βαρετή Εταιρεία»).

 

Παρά την τεράστια περιουσία του πάντως, δεν ξοδεύει σε προσωπική πολυτέλεια όσο θα περίμεναν κάποιοι και όπως έχει πει δεν του αρέσει να κατέχει πράγματα ή να έχει το δικό του σπίτι. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος που πούλησε δύο από τις επαύλεις του στην Καλιφόρνια. 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr