Παρόλο που η αλληλεπίδραση της μόδας με το hip-hop και τη ραπ πρωτοξεκίνησε στη δεκαετία του 1980, τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία έχει αναπτύξει πολύ πιο στενές σχέσεις με την κοινότητα του hip-hop συγκριτικά με κάθε άλλη φορά.

 

Σαν αποτέλεσμα, οι ράπερς έχουν μετατραπεί κατά κάποιον τρόπο σε πολύ ισχυρούς «πρεσβευτές» πολλών brands, ασκώντας τεράστια επιρροή στις επιλογές των καταναλωτών.

 

Ο Frank Ocean και ο Kendrick Lamar έχουν συμμετάσχει και γενικά στηρίξει πολλές φορές τις διαφημιστικές καμπάνιες του Calvin Klein. Ο Travis Scott  δούλεψε με τους Alexander Wang και Helmut Lang, ενώ ο A$AP Rocky συνεργάστηκε με τον J.W. Anderson για μια capsule συλλογή και εμφανίστηκε σε διάφορες καμπάνιες του Dior Homme.

 

Nike boyzzz Vapor max day pulling up on 6.1 #vapormax #kissmyairs @Nikerunning @nikesportswear

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη flame (@travisscott) στις

 

Ο Pharrell έχει περπατήσει στο catwalk για αρκετά σόου του Métiers d'Art του οίκου Chanel και είναι τώρα συνιδιοκτήτης της G-Star Raw μαζί με το δικό label Billionaire Boys Club, ενώ τα Yeezy του Kanye West έχουν γίνει ένα από τα πιο περιζήτητα brands υποδημάτων παγκοσμίως.

 

August 10. #TennisHU inspired by @stansmithonline for @adidasoriginals.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pharrell Williams (@pharrell) στις


Ο Drake συνεργάστηκε με τον οίκο Louis Vuitton στο πλαίσιο της αντρικής συλλογής Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2017 ενώ μετά το βιντεοκλίπ «Hotline Bling», που κυκλοφόρησε το 2015 και σήμερα μετρά περισσότερα από 1.2 δισεκατομμύρια views στο YouTube, εκτόξευσε κατά 105% τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο για το κόκκινο φουσκωτό μπουφάν Moncler το οποίο φορούσε.

 

 

 

Για να διαπιστώσει ποιοι ράπερς έχουν σήμερα την μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα, το Business of Fashion (BoF) μελέτησε εξώφυλλα, καμπάνιες και συνεργασίες και επέλεξε τους 10 πιο επιδραστικούς. Για το σκοπό χρησιμοποίησε επίσης στοιχεία της πλατφόρμας αναζήτησης Lyst ώστε να αξιολογήσει καλύτερα την επιρροή τους στους καταναλωτές, λαμβάνοντας υπόψη ποια προϊόντα και ποια brands αναζητούν και επιλέγουν οι καταναλωτές με αφορμή τα μουσικά βιντεοκλίπ των συγκεκριμένων ράπερς.

 

Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Kanye West και μετά ακολουθεί η Nicki Minaj. Ο Pharrell, ένας από τους ισχυρότερες «αντιπροσώπους» της αντρικής σειράς Chanel, μεγάλος συνεργάτης της Adidas και πλέον συνιδιοκτήτης της G-Star Raw, είναι τρίτος στη λίστα. 

 

Yeezy Season 1 ??

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kanye West (@kanyewestt_official) στις


Η αλήθεια είναι πως οι γυναίκες ράπερς έχουν εξίσου ισχυρό εκτόπισμα στα μίντια, κυρίως μέσω της δραστηριότητάς τους στα social media. Οι αναρτήσεις της Nicki Minaj στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε συνδυασμό με τους 83 εκατομμύρια followers (διπλάσιοι από τους 37 εκατομμύρια followers του Drake και οκτώ φορές περισσότεροι από τους 10 εκατομμύρια του Pharrell) έχουν αποφέρει έσοδα άνω των 14 εκατομμυρίων δολαρίων σε brands όπως Chanel, Gucci και Versace, σύμφωνα με το Tribe Dynamics. Βέβαια, η ίδια δεν έχει καταφέρει ακόμη να απογειώσει το ίδιο την δική της σειρά ρούχων, καθώς η K Mart καταγράφει τεράστια πτώση στις πωλήσεις. 

 

Pants by #AlexanderMcQueen bag by #Chanel Shoe by #Gucci inches by ONIKA TANYA MARAJ. YW ?

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Barbie® (@nickiminaj) στις


Η Cardi B βρίσκεται στην τέταρτη θέση της λίστας με τους πιο επιδραστικούς ράπερς, παρόλο που μέχρι στιγμής δεν έχει καμία συνεργασία ή καμπάνια με κάποιο brand. Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να έχει φτάσει την αξία της στα 4.5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ μετά την κυκλοφορία του τραγουδιού της «Bodak Yellow» τον περασμένο Ιούνιο έφερε αύξηση 217% στις αναζητήσεις για τις περιβόητες γόβες Christian Louboutin, τις οποίες αναφέρει με τον στίχο «red bottoms, bloody shoes».