Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα, όπως άντρες που δεν κάνουν δουλειές του σπιτιού

Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα, όπως άντρες που δεν κάνουν δουλειές του σπιτιού Facebook Twitter
2

Ο οργανισμός ASA (Advertising Standards Authority) που επιβλέπει τις διαφημίσεις στη Βρετανία αποφάσισε να απαγορεύσει τις διαφημίσεις που διαιωνίζουν στερεότυπα, ανάμεσά τους κι αυτές που δείχνουν άντρες να αποτυγχάνουν σε απλές οικιακές δουλειές. 

Οι νέοι κανονισμοί αφορούν διαφημιστικά σποτ που αποδίδουν συγκεκριμένες δραστηριότητες σε ένα συγκεκριμένο φύλο και εκείνα που χλευάζουν ανθρώπους, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα στερεότυπα γύρω από τα δύο φύλα.

Στόχος του οργανισμού είναι να υπογραμμίσει το «ενδεχόμενο βλάβης ή προσβολής» που γεννούν τέτοιου είδους στερεότυπα, όταν αναπαράγονται στις διαφημίσεις. «Τα νέα στάνταρ δεν έχουν σκοπό να απαγορευτούν όλες οι μορφές στερεοτύπων γύρω από τα δύο φύλα και θα ήταν ακατάλληλο και μη ρεαλιστικό να εμποδίσουμε διαφημίσεις να προβάλλουν μια γυναίκα να καθαρίζει ή έναν άντρα να φτιάχνει κατασκευές. Αφορούν διαφημίσεις με "προβληματικά" στερεότυπα που θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσουν κακό», αναφέρει ο ASA. 

Σύμφωνα με τον οργανισμό, τα «προβληματικά στερεότυπα» περιλαμβάνουν:

- Διαφημίσεις που απεικονίζουν μέλη της οικογένειας να τα κάνουν άνω κάτω ενώ μια γυναίκα έχει την αποκλειστική ευθύνη στο να καθαρίσει.

- Διαφημίσεις που υπονοούν πως «μια συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ακατάλληλη για αγόρια επειδή είναι στερεοτυπικά συνδεδεμένη με κορίτσια, κι αντίστροφα.

- Διαφημίσεις με άντρες να «προσπαθούν και να αποτυγχάνουν» στο να βγάλουν εις πέρας «απλές εργασίες για γονείς ή του νοικοκυριού». 

Ο οργανισμός εντόπισε και κατονομάζει έξι στερεότυπα φύλου, που προβάλλονται στις διαφημίσεις, ανάμεσά τους «επαγγέλματα ή θέσεις» και «χαρακτηριστικά ή συμπεριφορές» που συνδέονται με ένα συγκεκριμένο φύλο αλλά και το να χλευάζονται άνθρωποι επειδή έχουν «μη στερεοτυπική» συμπεριφορά ή εμφάνιση. Ως στερεοτυπικές αναγνωρίστηκαν επίσης και διαφημίσεις που περιέχουν σεξουαλικοποίηση και με αντικειμενοποίηση. 

«Παρόλο που η διαφήμιση είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ανισότητα ανάμεσα στα φύλα, οι αυστηρότεροι κανόνες γύρω από τον τομέα μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της κατάστασης τόσο για κάθε άτομο ξεχωριστά όσο και για την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολο», Guy Parker, γενικός διευθυντής της ASA. 

TV & Media
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άντι Σακς επέστρεψε και φοράει Rabanne: Όλα όσα ξέρουμε για το «The Devil Wears Prada 2»

TV & Media / Η Άντι Σακς επέστρεψε και φοράει Rabanne: Όλα όσα ξέρουμε για το «The Devil Wears Prada 2»

Με την Αν Χάθαγουεϊ να χορεύει στους δρόμους της Νέας Υόρκης, τη Μέριλ Στριπ να φορά ξανά τα γυαλιά της Μιράντα Πρίστλι και την Έμιλι Μπλαντ να επανέρχεται σε office siren διάθεση, η λατρεμένη ταινία μόδας επιστρέφει σχεδόν 20 χρόνια μετά
LIFO NEWSROOM
«A plague o' both your houses!» - Ο Τραμπ «κόβει» την εκπομπή του Κόλμπερτ και η Σάντρα Ο μίλησε εκ μέρους όλων

TV & Media / «Κατάρα και στους δυο σας!» Ο Τραμπ «κόβει» την εκπομπή του Κόλμπερτ και η Σάντρα Ο μίλησε εκ μέρους όλων

Το ξέσπασμα της ηθοποιού απέναντι στην Paramount και το CBS που αποφάσισαν να «κόψουν» την επιτυχημένη εκπομπή του Στίβεν Κόλμπερτ επειδή τα «έβαλε με τον Τραμπ»
LIFO NEWSROOM
Όζι Όζμπορν: Ο «νονός της heavy metal» και «πατέρας» του ριάλιτι

TV & Media / Όζι Όζμπορν: Ο «νονός της heavy metal» και «πατέρας» του ριάλιτι

Η σειρά «The Osbournes» έγινε τεράστια επιτυχία και έκανε πρωταγωνιστές τη σύζυγό του, Σάρον, και τα παιδιά τους, Τζακ και Κέλι , όμως έφερε στο προσκήνιο την ήπια εκδοχή του Όζι Όσμπορν και στην πορεία, άλλαξε τα ριάλιτι
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολυ καλη η πρωτοβουλια. Δυστυχως μεγαλο μερος των διαφημισεων στηριζεται σε αρνητικα στερεοτυπα, συχνα παρουσιαζεται ο γκαφατζης αντρας και η εξυπνη γυναικα του, και αλλα αναλογα. Μακαρι να γινει καυι αντιστοιχο και για τα κινουμενα σχεδια που προβαλουν πολλα παρομοια στερεοτυπα.
Θα ήθελα πολυ να δω περισσότερες διαφημίσεις με άνδρες να κάνουν δουλειές ή να χρησιμοποιούν το "τάδε απορρυπαντικό" με χαρά. Πολλοί δυστυχώς που μένουν μόνοι τους ντρέπονται να παραδεχτούν οτι τους αρέσουν τα σχετικά με το σπίτι ψώνια ή ακομα ντρέπονται να "χαζεψουν" στο μάρκετ τέτοια προϊόντα.