Το Netflix έχει προβλήματα και αλλάζει στρατηγική

Το Netflix έχει προβλήματα και αλλάζει στρατηγική Facebook Twitter
0

Στην είδηση ότι το Netflix για πρώτη φορά στην ιστορία του έχασε συνδρομητές, οι ιθύνοντες της πλατφόρμας ήταν καθησυχαστικοί, χρεώνοντάς το στη λήξη της πανδημίας. Τα νούμερα, φυσικά, αφορούσαν στο πρώτο τρίμηνο του 2022, οπότε για ποια «λήξη» μιλάμε, πολύς κόσμος ήταν ακόμα επιφυλακτικός. 

Το βασικό τους πρόβλημα είναι ότι πλέον έχουν σοβαρό ανταγωνισμό. Πλατφόρμες όπως το HBO-Max και το Disney Plus με βαρβάτους κινηματογραφικούς καταλόγους και σειρές πρώτης γραμμής , που ο κατάλογος του Netflix δυσκολεύεται να συναγωνιστεί σε ποιότητα, εξαπλώνονται σε ολοένα και περισσότερες χώρες, βάζοντας τους υποψήφιους καταναλωτές σε διλλήματα τα οποία οι τελευταίοι, παρά το brand που έχει χτίσει ο streaming κολοσσός, σύντομα θα απαντούν με χαρακτηριστική ευκολία και μάλλον όχι προς όφελός του.

Η πρώτη φουρνιά επεισοδίων της τέταρτης σεζόν του «Stranger Things» θα ανέβει στην πλατφόρμα στις 27 Μαΐου και η δεύτερη την 1η Ιουλίου, τόσες μέρες μετά δηλαδή, ώστε για να παρακολουθήσει κάποιος ολόκληρη την τέταρτη σεζόν, να πρέπει να παραμείνει συνδρομητής για δύο μήνες τουλάχιστον. Τέτοιες πρακτικές, που περισσότερο σε κουτοπόνηρη, παρά σε σοβαρή επιχειρηματικότητα παραπέμπουν, συνήθως γυρίζουν μπούμερανγκ, ειδικά αν εφαρμοστούν καταχρηστικά.

Οι απολύσεις που ανακοινώθηκαν πρόσφατα είναι ενδεικτικές του μίνι πανικού που επικρατεί στην εταιρεία. Για πρώτη φορά μαθαίνουμε, επίσης, και για ακυρώσεις παραγωγών που είχαν ήδη προχωρήσει, όπως πχ. μιας σειράς animation της Άβα Ντι Βερνέ, με την οποία το Netflix είχε μέχρι πρότινος αγαστή σχέση. Ακούγονται διάφορες αλλαγές που ετοιμάζονται, όπως η παροχή  μιας φτηνότερης συνδρομής με διαφημίσεις, η οποία, όμως, απλά θα κατεβάσει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα το ήδη παράλογα αυξημένο κόστος της συνδρομής – και λέμε παράλογα, επειδή αυξήθηκε όταν μεγάλα στούντιο λανσάρισαν τις νέες πλατφόρμες τους. Επίσης, το λογισμικό που θα απαγορεύει το μοίρασμα κωδικών βρίσκεται προ των πυλών, αν και αρκετοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι μια τέτοια κίνηση αντί να αυξήσει τους συνδρομητές, ενδέχεται να τους μειώσει ακόμα περισσότερο.

Μια άλλη λύση που σκαρφίστηκαν στην πλατφόρμα προκειμένου να κρατήσουν νέους και παλιούς συνδρομητές παραπάνω, είναι να «σπάνε» τις δημοφιλέστερες σειρές τους στα δύο. Πάρτε για παράδειγμα την τέταρτη σεζόν του «Stranger Things». Η πρώτη φουρνιά επεισοδίων θα ανέβει στην πλατφόρμα στις 27 Μαΐου και η δεύτερη την 1η Ιουλίου, τόσες μέρες μετά δηλαδή, ώστε για να παρακολουθήσει κάποιος ολόκληρη την τέταρτη σεζόν, να πρέπει να παραμείνει συνδρομητής για δύο μήνες τουλάχιστον. Τέτοιες πρακτικές, που περισσότερο σε κουτοπόνηρη, παρά σε σοβαρή επιχειρηματικότητα παραπέμπουν, συνήθως γυρίζουν μπούμερανγκ, ειδικά αν εφαρμοστούν καταχρηστικά.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ακόμα μεγαλύτερη μείωση συνδρομητών στο δεύτερο τρίμηνο του ’22. Αν στο πρώτο τρίμηνο έχασαν περίπου διακόσιους χιλιάδες συνδρομητές, στο δεύτερο οι πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έναν αριθμό κοντά στα 2 εκατομμύρια – μιλάμε δηλαδή για δεκαπλασιασμό απωλειών. Με δεδομένο ότι το Netflix εδώ και χρόνια λειτουργεί με παθητικό, σύντομα θα έχει μεγαλύτερη ανάγκη εισόδων, οπότε ετοιμάζεται να πέσει και το τελευταίο οχυρό. Οι φήμες θέλουν το «Knives Out 2», το sequel του εισπρακτικά επιτυχημένου whodunit του Ράιαν Τζόνσον με τον Ντάνιελ Κρεγκ στον ρόλο του Μπενουά Μπλανκ, να βγαίνει αποκλειστικά στις κινηματογραφικές αίθουσες για 45 μέρες και μετά να ανεβαίνει στην πλατφόρμα. 

Το συγκεκριμένο χρονολογικό παράθυρο αποκλειστικής προβολής στις αίθουσες είναι το ίδιο που ακολουθούν τα περισσότερα κινηματογραφικά στούντιο πια. Αν δούμε τελικά ακόμα και το Netflix, τον μέχρι πρότινος μεγαλύτερο πολέμιο της κινηματογραφικής αίθουσας – εσχάτως πήρε τη θέση του το Apple TV+- να διανείμει τις ταινίες του σε ευρύ κύκλωμα και αποκλειστικά στους κινηματογράφους  για ένα σεβαστό χρονικό διάστημα, αναγνωρίζοντας έτσι την εμπορική αλλά και την καλλιτεχνική σημασία της εμπειρίας της αίθουσας, θα τα έχουμε δει όλα. Θα είναι ένα μεγάλο βήμα πίσω στα μάτια των υπευθύνων του, αλλά ένα μεγάλο βήμα μπροστά για το σινεμά.  

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM