Η Google συμφώνησε να πληρώνει κάποια ΜΜΕ για ειδήσεις - «Συνομιλούμε και με άλλους»

Η Google συμφώνησε να πληρώνει κάποια ΜΜΕ για ειδήσεις - «Συνομιλούμε και με άλλους» Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

Σε συμφωνία με ΜΜΕ της Βραζιλίας, της Γερμανίας και της Αυστραλίας κατέληξε η Google και πλέον ο τεχνολογικός κολοσσός θα πληρώνει πλέον για περιεχόμενο. 

Όπως έκανε γνωστό η Alphabet Inc., μητρική της Google, κλείστηκαν συμφωνίες «με επιλεγμένους εκδότες ανά το κόσμο για την αδειοδότηση ειδησεογραφικού περιεχομένου», με την WSJ να κάνει λόγο για «μια σημαντική εξέλιξη στην μακρόχρονη σύγκρουση μεταξύ του τεχνολογικού γίγαντα και των εταιρειών πολυμέσων».

Η Google δήλωσε ότι στους αρχικούς συμμετέχοντες περιλαμβάνεται ο Γερμανικός Όμιλος Spiegel, εκδότης του Der Spiegel, η βραζιλιάνικη εταιρεία ΜΜΕ Diarios Associados, και η Solstice Media, εκδότης εφημερίδων στην Αυστραλία. Η εταιρεία ωστόσο δεν ανακοίνωσε συνεργασίες με εκδότες στις ΗΠΑ, όπου μεγάλοι παίκτες, συμπεριλαμβανομένης της News Corp, μητρικής της Wall Street Journal, έχουν ασκήσει πιέσεις στη Google για αποζημιώσεις. 

Εκ μέρους της Google, o Brad Bender, αντιπρόεδρος της εταιρείας, ανέφερε ότι ο τεχνολογικός κολοσσός συνομιλεί με ΜΜΕ σε «μισή ντουζίνα ακόμη» χώρες, αλλά δεν είπε σε ποιες. Σύμφωνα με τον Bender το πρόγραμμα αδειοδότησης αντιπροσωπεύει την διόγκωση στις επιχειρηματικές σχέσεις της Google με τον χώρο των ειδήσεων, οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν συμπεριλαμβάνουν περιορισμένες συμφωνίες σχετικά με την άδεια χρήσης ηχητικών και περιεχομένων καιρού και αθλητικών. Ο Bender δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για τις οικονομικές λεπτομέρειες των συμφωνιών λέγοντας ότι ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο περιεχομένου που παρέχει κάθε εκδότης στην Google.

Η Google αποζημιώνει τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για τη χρήση ήχου, βίντεο, εικόνων και ιστοριών που θα εμφανίζονται στην κύρια εφαρμογή για κινητά και κινητές συσκευές. Το περιεχόμενο με άδεια χρήσης θα ενσωματωθεί και στην εφαρμογή Ειδήσεις Google για κάθε κινητή συσκευή με την Google να ευελπιστεί πως θα γίνει διαθέσιμο σε άλλα προϊόντα της. Η Google στοχεύει να λανσάρει το προϊόν μέσα στη χρονιά.

Για χρόνια, οι δημοσιογράφοι επικρίνουν τις μεγάλες εταιρείες, όπως η Google και η Facebook, για τη συγκέντρωση και τη διανομή άρθρων στις πλατφόρμες τους χωρίς να πληρώνουν για τα κέρδη που τους αποφέρει η συλλογή των ειδήσεων. Ωστόσο το κλίμα φαίνεται σταδιακά να αλλάζει. Το Facebook έκλεισε πέρυσι συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με εκδότες ενώ η Apple παρουσίασε Apple News+, το οποίο με 9,99 δολάρια ανά μήνα παρέχει πρόσβαση σε άρθρα από εκατοντάδες περιοδικά, ανάμεσά τους τα Vogue, GQ και Sports Illustrated. 

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η WSJ, η Google κινήθηκε πιο αργά από τους ανταγωνιστές της. Τον Φεβρουάριο έγινε γνωστό, από την WSJ, πως η Google βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να πληρώσει και ενώ η εταιρεία υπόκειται σε αυξανόμενο έλεγχο από τις ρυθμιστικές Αρχές. Γαλλία και Αυστραλία πιέζουν την εταιρεία να αποζημιώσει τους εκδότες που παρέχουν περιεχόμενο το οποίο περιλαμβάνεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αξιωματούχοι της αυστραλιανής κυβέρνησης δήλωσαν τον Απρίλιο ότι θα απαιτούσαν από την Google να αρχίσει να πληρώνει. 

Στις ΗΠΑ, οι Αρχές είναι πιθανόν να κινηθούν ενάντια στην Google για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων. «Δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο σε έναν κόσμο όπου το διαδίκτυο δεν υπάρχει», ανέφερε ο Bender αναφέροντας πως η Google μαζί με άλλες εταιρείες, κυβερνήσεις και ομάδες της κοινωνίας των πολιτών θα αγωνιστεί για ένα καλύτερο μέλλον για τη δημοσιογραφία. 

Με πληροφορίες από Wall Street Journal

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Τα 25 πιο επιδραστικά εξώφυλλα όλων των εποχών

TV & Media / Τα 25 πιο επιδραστικά εξώφυλλα όλων των εποχών σύμφωνα με τους ΝΥΤ

Από τον Esquire μέχρι το Rolling Stone και από το Time ως το New Yorker: εξώφυλλα που έγραψαν ιστορία, με πρόσωπα-σύμβολα που καθόρισαν την εποχή τους, από τον Μοχάμεντ Άλι και τη Μαντόνα μέχρι τον Τζον Λένον και τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.
LIFO NEWSROOM
Πάου Μπρουνέτ: Ο 12χρονος σταρ του YouTube που εξηγεί στον κόσμο τον περίπλοκο σύμπαν του αυτισμού

TV & Media / Πάου Μπρουνέτ: Ο 12χρονος σταρ του YouTube που εξηγεί στον κόσμο τον περίπλοκο σύμπαν του αυτισμού

Η φήμη του ήταν ήδη σημαντική πριν μια συνέντευξη με τον διάσημο Ισπανό ποδοσφαιριστή Μαρκ Κουκουρέγια, ο γιος του οποίου είναι επίσης αυτιστικός, τον εκτοξεύσει σε άλλα επίπεδα δημοτικότητας
LIFO NEWSROOM