Θέατρο Προσκήνιο: Με Τσέχοφ και Εντουάρ Λουί η νέα θεατρική σεζόν

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Καραντζάς. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Το Θέατρο Προσκήνιο μπαίνει αισίως στην τρίτη χρονιά του και συνεχίζει να αναρωτιέται για τη θεατρική λειτουργία, την εξέλιξη της αφήγησης, τη διεύρυνση των σκηνικών μέσων.

Σε μια εποχή ευαίσθητη για τις τέχνες και πολύ ρευστή για την ανθρωπότητα, η μόνη απάντηση είναι ακόμα πιο ριζοσπαστική έρευνα, ακόμα πιο αιχμηρή γλώσσα, ακόμα πιο μεγάλη εμβάθυνση σε ιδέες, ακόμα πιο κριτική ματιά.

Συνεχίζοντας τις ανοιχτές προσκλήσεις/συνεργασίες, το θέατρο Προσκήνιο ξεκινάει τη σεζόν με την παράσταση «Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» του Εντουάρ Λουί από την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων. Μια συναρπαστική σκηνική αφήγηση του αυτοβιογραφικού έργου του συγγραφέα, από τον σκηνοθέτη Χρήστο Θεοδωρίδη και τη χορογράφο Ξένια Θεμελή, με τους Γιώργο Κισσανδράκη και Ντένη Μακρή.

Μετά τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεών της, η παράσταση εντάσσεται στον προγραμματισμό του θεάτρου (και αποτελεί τη δεύτερη πρόσκληση του Προσκηνίου σε δημιουργούς, μετά τον Ακύλλα Καραζήση και την παράσταση "Ο Παγοπώλης έρχεται" του Ευγένιου Ο' Νιλ).

Πέρα από μια προσωπική εξομολόγηση του συγγραφέα προς τον πατέρα του, το έργο του σημαντικού Εντουάρ Λουί, αποτελεί μια προσπάθεια κατανόησης των κοινωνικών παραγόντων και πολιτικών αποφάσεων που διαμορφώνουν και αλλάζουν τις ζωές των ανθρώπων εκείνων, για τους οποίους «ορισμένες ζωές, ορισμένες εμπειρίες, ορισμένα όνειρα» είναι απροσπέλαστα.

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Η Νατάσα Εξηνταβελώνη θα συνεργαστεί για πρώτη φορά με το Θέατρο Προσκήνιο. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Στη συνέχεια του προγραμματισμού, «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχοφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.

Με παλιούς γνώριμους από την περσινή ενασχόληση με τον Τσέχοφ (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου) και νέους προσκεκλημένους (Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης, Νατάσα Εξηνταβελώνη), η έρευνα γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού συνεχίζεται. Η σκηνοθεσία αντιμετωπίζει όλο το έργο σαν μια παράσταση του Τρέπλιεφ, ανοίγει τη σκηνική δράση σε όλους τους χώρους του θεάτρου και αναρωτιέται, σε ένα νεκροταφείο θεάτρου πώς και αν θα γεννηθεί ένα «νέο» θέατρο. 

Δυο φαινομενικά ανοίκεια μεταξύ τους δραματουργικά υλικά, με πολλά κοινά στην ουσία τους. Και οι δύο παραστάσεις διερευνούν τα όρια της σκηνικής πράξης, ψάχνουν νέες μορφές και λειτουργούν σαν ένα πείραμα γύρω από την θεατρική τέχνη και τις φόρμες της.

Και τα δύο αυτά έργα (το ένα γραμμένο στη Γαλλία του 2018 από τον Εντουάρ Λουί, το άλλο στη Ρωσία του 1895 από τον Άντον Τσέχοφ) αποτελούν ενός είδους συναγερμού για την ανθρωπότητα που βουλιάζει. Και οι δύο συγγραφείς θέτουν στο επίκεντρο τους τον άνθρωπο, που προσπαθεί να βρει πώς εντάσσεται σε μια κοινωνία εχθρική και βαλτωμένη στο παρελθόν, σε μια κοινωνία με πολιτικές που σκοτώνουν τη ζωή. 

Το Θέατρο Προσκήνιο συνεχίζει να λειτουργεί χάρη στην εταιρεία «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ - Μάριος Τάγαρης, Γιαννούζος Δεμέστιχας» (Παραγωγοί του Θεάτρου Προσκήνιο), στην Όλγα Παυλάτου (Υπεύθυνη Επικοινωνίας), στην Κατερίνα Λιάτσου (Διεύθυνση Παραγωγής), στην Ευδοξία Ανδρουλιδάκη (Υπεύθυνη Θεάτρου), και στην Γκέλυ Καλαμπάκα (Υπεύθυνη Οπτικής Ταυτότητας & Επιμελήτρια Προγραμμάτων). 

«Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» του Εντουάρ Λουί

Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Τετάρτη 19:00 | Πέμπτη 20:00 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 & 21:00 | Κυριακή 19:00

Παίζουν: Γιώργος Κισσανδράκης, Διονύσης (Ντένης) Μακρής
Μετάφραση: Στέλα Ζουμπουλάκη
Σκηνοθεσία: Χρήστος Θεοδωρίδης
Δραματουργία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου – Χρήστος Θεοδωρίδης
Χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Σκηνικά - Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Φωτογραφίες - Video: Αναστασία Γιαννάκη

«Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ

Πρεμιέρα 12 Δεκεμβρίου
Τετάρτη 19:00 | Πέμπτη 20:00 | Παρασκευή 21:00 | Σάββατο 18:00 & 21:15 | Κυριακή 19:00

Παίζουν: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Μανώλης Μαυροματάκης, Δρόσος Σκώτης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Μαρία Φιλίνη
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Κινησιολόγος: Τάσος Καραχάλιος
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτης Γκιζώτης

η αναζήτηση του θεάτρου / η αναζήτηση του ανθρώπου Facebook Twitter
Ο Δρόσος Σκώτης. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Προπώληση viva.gr

Για περισσότερα νέα και πληροφορίες επισκεφθείτε τις σελίδες του Θεάτρου Προσκήνιο στο Instagram και στο Facebook, καθώς και στην ιστοσελίδα www.theatroproskinio.gr.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM