Σέρβοι ανθρακωρύχοι ανακάλυψαν, κατά λάθος, ρωμαϊκό πλοίο του 3ου ή 4ου αιώνα μ.Χ.

Σέρβοι ανθρακωρύχοι ανακάλυψαν, κατά λάθος, ρωμαϊκό πλοίο του 3ου ή 4ου μ.Χ. αιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Institute of Archaeology, Belgrade
0

Σέρβοι ανθρακωρύχοι ανακάλυψαν, κατά τύχη, μέρος ρωμαϊκού πλοίου του 3ου ή 4ου μ.Χ. αιώνα σε τεράστιο υπαίθριο λατομείο άνθρακα.

Εκσκαφέας στο ορυχείο Ντρμνο αποκάλυψε κάποια ξύλα στο έδαφος, τα οποία εξετάστηκαν επιμελώς και αποδείχθηκε πως πρόκειται για ρωμαϊκό πλοίο, το οποίο πιστεύεται ότι χρησιμοποιούνταν για τον ανεφοδιασμό κοντινής πόλης. 

Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια ανακάλυψη από το 2020, όταν είχε βρεθεί το «κουφάρι» ακόμη ενός πλοίου, το οποίο χρονολογήθηκε 1.300 ετών.

Στην περίπτωση της φετινής ανακάλυψης, δεν υπάρχει ακριβής χρονολόγηση αλλά πιστεύεται ότι ήταν λειτουργικό κάπου τον 3ο ή τον 4ο αιώνα μ.Χ. και ανήκε στον στόλο μίας ιδιαιτέρως ανεπτυγμένης ρωμαϊκής πόλης, 45.000 κατοίκων. Η πόλη διέθετε ιππόδρομο, οχυρά, παλάτι, ναούς, αμφιθέατρο, υδραγωγεία, λουτρά και εργαστήρια.

Ο επικεφαλής αρχαιολόγος Miomir Korac σημείωσε πως «μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό το πλοίο είναι ρωμαϊκό, αλλά δεν είμαστε σίγουροι για την ακριβή ηλικία του».

Μετά την εύρεσή του, άρχισαν εργασίες στο σημείο με την πρώτη να είναι να ψεκάσουν τα ξύλα με νερό και να τα καλύψουν με μουσαμά, για να προστατευθούν από τις υψηλές θερμοκρασίες. 

Σέρβοι ανθρακωρύχοι ανακάλυψαν, κατά λάθος, ρωμαϊκό πλοίο του 3ου ή 4ου μ.Χ. αιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Institute of Archaeology, Belgrade

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι τα δύο πλοία και τα τρία κανό, που έχουν αποκαλυφθεί μέχρι στιγμής στην περιοχή, είτε βυθίστηκαν είτε εγκαταλείφθηκαν στην όχθη του ποταμού.

Πρόθεση είναι τα ευρήματα να αρχίσουν να εκτίθενται, μαζί με χιλιάδες αντικείμενα που έχουν ανασκαφεί από το Βιμινάσιο κοντά στην πόλη Κόστολακ. 

Ο Mladen Jovicic, μέλος της ομάδας που εργάζεται στο νεοανακαλυφθέν πλοίο, δήλωσε ότι η μετακίνηση του 13 μέτρων κύτους του με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να σπάσει τίποτα, θα είναι δύσκολη υπόθεση.

«Μηχανικοί (...) θα προετοιμάσουν μια ειδική κατασκευή που θα ανυψωθεί με γερανό και (...) θα ακολουθήσει όλη η διαδικασία της σταδιακής συντήρησης» είπε. 

Οι ανασκαφές στο Βιμινάσιο συνεχίζονται από το 1882, αλλά οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι έχουν εξετάσει μόνο το 5% του χώρου, ο οποίος, όπως λένε, είναι 4.500 στέμμαρα - μεγαλύτερος, δηλαδή, από το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης- και ασυνήθιστος καθώς δεν είναι θαμμένος κάτω από τη σύγχρονη πόλη. 

Οι μέχρι τώρα ανακαλύψεις περιλαμβάνουν χρυσά πλακάκια, γλυπτά από νεφρίτη, ψηφιδωτά και τοιχογραφίες, όπλα και υπολείμματα τριών μαμούθ.

Με πληροφορίες από Reuters

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ