Ψηφίστηκε από τη Βουλή ο κώδικας νομοθεσίας για την προστασία αρχαιοτήτων

Ψηφίστηκε από τη Βουλή ο κώδικας νομοθεσίας για την προστασία αρχαιοτήτων Facebook Twitter
Πηγή φωτό EUROKINISSI
0

Ψηφίστηκε από τη Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς». 

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν η Νέα Δημοκρατία και το Κίνημα Αλλαγής, ενώ το καταψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25.

Η συζήτηση στη Βουλή ξεκίνησε με τη νομοτεχνική βελτίωση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, για το άρθρο 66, για το οποίο είχε ασκήσει κριτική η αντιπολίτευση κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Η υπουργός ανέγνωσε επιστολή της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης με την οποία διευκρινίζεται ότι κατά την επεξεργασία από αυτή του σχεδίου Κώδικα «ουδόλως επιδιώχθηκε η μη ποινικοποίηση των ειδικότερων πλημμεληματικού χαρακτήρα παραβάσεων των άρθρων 15 παράγραφος 5, 15Α και 16 του εν λόγω σχεδίου Κώδικα και πολύ περισσότερο της κακουργηματικού χαρακτήρα ιδιοποίησης αρχαίων (κλοπής, υπεξαίρεσης κ.λπ.)». 

«Το λάδι από τις ελιές της 'Αλτεως της Αρχαίας Ολυμπίας είναι πολιτιστικό αγαθό»

Απαντώντας στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κυριακή Μάλαμα, για τη «σοκαριστική δήλωση» του πρωθυπουργού ότι θα βγάλει «στο σφυρί» τις ελιές του αρχαιολογικού χώρου για να πουλάει λάδια σε τιμές ευκαιρίας, η υπουργός Πολιτισμού υπογράμμισε: 

«Όταν το συγκεκριμένο λάδι προέρχεται από τις ελιές της 'Αλτεως της Ολυμπίας δεν είναι διατροφικό και γαστρονομικό προϊόν, αλλά είναι πολιτιστικό αγαθό. Μέσα σε ειδική εμφιάλωση κοσμεί ούτως ή άλλως τα πωλητήρια του Οργανισμού, πουλιέται και αγοράζεται και είναι διαφήμιση για την ίδια την Ολυμπία και τους Ολυμπιακούς αγώνες. Αν κανείς είναι τόσο κοντόφθαλμος και αυτό δεν το αντιλαμβάνεται, βεβαίως συμπεριφέρεται όπως συμπεριφέρεται». 

Απαντώντας σε επικρίσεις ότι η κυβέρνηση διεκδικεί μόνο τα Γλυπτά του Παρθενώνα και όχι άλλες αρχαιότητες, η κ. Μενδώνη απάντησε πως ό,τι είναι παράνομο με βάση τη συνθήκη της Unesco και τη Unidroit, διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού «το ζητάει και το αποδεικνύει και επιστρέφεται στην Ελλάδα», ενώ συμπλήρωσε ότι επαναπατρισμοί είναι «δεκάδες εκατοντάδες». 

Επίσης, αναφερόμενη στη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Μπόρις Τζόνσον δήλωσε ότι ο πρωθυπουργός «επαναλαμβάνει και θέτει -ο μόνος πρωθυπουργός τόσο ξεκάθαρα και στο υψηλότατο δυνατό επίπεδο- ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι κλεμμένα, το μνημείο είναι “χάσκον”, απαιτεί την επανένωσή τους και σε καμία περίπτωση η χώρα μας δεν μπορεί να αναγνωρίσει νομή, κατοχή και κυριότητα στο Βρετανικό Μουσείο ή στην Αγγλία». 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

προτομή της Νεφερτίτης Αίγυπτος Βερολίνο

Πολιτισμός / Βερολίνο: Η Νεφερτίτη είναι «αμετακίνητη» παρά τις εκκλήσεις της Αιγύπτου

Παρότι κατά καιρούς διατυπώνονται δημόσιες εκκλήσεις για επαναπατρισμό, το ίδρυμα που κατέχει το έργο υποστηρίζει ότι η προτομή είναι τόσο εύθραυστη ώστε να θεωρείται «αμετακίνητη»
LIFO NEWSROOM
Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 19:00 - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Πολιτισμός / Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα στις 29 Νοεμβρίου - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Συναυλίες, παραστάσεις, DJ sets, προβολές ταινιών, παγοδρόμιο - και πολλά ακόμη - θα περιλαμβάνονται στον φετινό χριστουγεννιάτικο κόσμο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
LIFO NEWSROOM
Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος του «Wicked», το τρίτο «Now You See Me» και η ταινία που έδωσε στον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ το μεγάλο βραβείο της Μπερλινάλε ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM