Πώς η δωρεάν είσοδος στα μουσεία εξοικονομεί τελικά χρήματα

Πώς η δωρεάν είσοδος στα μουσεία εξοικονομεί τελικά χρήματα Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Η μεγέθυνση (ή επέκταση) δεν είναι πάντα η καλύτερη στρατηγική για τα μουσεία τέχνης, ενώ η δωρεάν είσοδος ενδέχεται να είναι πιο οικονομικά βιώσιμη από τα εισιτήρια. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα νέας έκθεσης του ανεξάρτητου ερευνητικού πρότζεκτ Remuseum, το οποίο διοργανώνεται από το Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Crystal Bridges στο Άρκανσο και αποσκοπεί στον αναστοχασμό της λειτουργίας των μουσειακών οργανισμών.

Η έκθεση βασίστηκε σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από 153 μουσεία τέχνης στις ΗΠΑ, αναλύοντας δηλώσεις αποστολής, προϋπολογισμούς και αριθμούς επισκεπτών. Παρότι το δείγμα είναι μικρό σε σχέση με τα περισσότερα από 35.000 μουσεία που λειτουργούν στη χώρα, τα συμπεράσματα είναι αποκαλυπτικά.

Πόσο κοστίζει ένας επισκέπτης;

Η ανάλυση κατέδειξε ότι ο μέσος λειτουργικός «κόστος ανά επισκέπτη» ανέρχεται στα 101 δολάρια (μέση τιμή), ενώ η διάμεση τιμή φτάνει τα 82 δολάρια, υπολογισμένα από τον ετήσιο προϋπολογισμό δια του αριθμού των επισκεπτών. Ο Στίβεν Ράιλι, διευθυντής του Remuseum, τόνισε πως δεν πρόκειται για προτροπή περιορισμού επενδύσεων, αλλά για ένα εργαλείο με σκοπό την ορθολογική κατανομή των πόρων προς το κοινό.

Η έκθεση καταρρίπτει τον διαδεδομένο μύθο ότι το μέγεθος ενισχύει τη δημόσια αποστολή ενός μουσείου. Τα μουσεία με προϋπολογισμούς κάτω των 12 εκατομμυρίων δολαρίων ξοδεύουν κατά μέσο όρο 73 δολάρια ανά επισκέπτη, ενώ τα μεγαλύτερα ξεπερνούν τα 130 δολάρια, κυρίως λόγω αυξημένων σταθερών δαπανών χωρίς ανάλογη αύξηση στην επισκεψιμότητα.

Σύμφωνα με τον Ράιλι, σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις που κερδίζουν από τις «οικονομίες κλίμακας», τα μουσεία υποφέρουν από «αντι-οικονομίες κλίμακας» καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητα της λειτουργίας τους.

Δωρεάν είσοδος: Λύση και όχι πρόβλημα

Ανατρεπτικό εύρημα της μελέτης είναι ότι τα μουσεία με δωρεάν είσοδο είχαν συχνά χαμηλότερο κόστος ανά επισκέπτη. Σε μικρές πόλεις, το κόστος ήταν 55 δολάρια, έναντι 77 δολαρίων σε μουσεία που χρέωναν εισιτήριο. Σε μεγάλες πόλεις, το αντίστοιχο κόστος ήταν 99 δολάρια έναντι 128 δολαρίων.

Δεδομένου ότι τα εισιτήρια συνεισφέρουν λιγότερο από 5% στα έσοδα των μουσείων, η Remuseum υποστηρίζει πως η δωρεάν είσοδος όχι μόνο διευρύνει το κοινό, αλλά μπορεί να προσελκύσει και νέες μορφές φιλανθρωπικής στήριξης, εστιασμένες στην κοινωνική απήχηση και τη συμπερίληψη.

Ένα κρίσιμο ερώτημα που θέτει η έκθεση είναι το πώς μπορεί να διατηρηθεί ή να αυξηθεί η συνδρομή-μέλους σε ένα μουσείο που δεν χρεώνει είσοδο. Ο Ράιλι αναφέρει ως θετικό παράδειγμα τα δημόσια ραδιοφωνικά δίκτυα, τα οποία παρότι προσφέρουν δωρεάν περιεχόμενο, καταφέρνουν να εξασφαλίζουν εθελοντική στήριξη.

«Αν μπορούσαμε να διπλασιάσουμε την επισκεψιμότητα, θα απαντούσαμε στην πράξη σε όλα τα ερωτήματα περί σημασίας και κοινωνικής αποδοχής των μουσείων», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Με πληροφορίες από The Art Newspaper


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM