Πέθανε η εικαστικός Ελεωνόρα Αρχελάου σε ηλικία 84 ετών

Πέθανε η εικαστικός Ελεωνόρα Αρχελάου σε ηλικία 84 ετών Facebook Twitter
H Ελεωνόρα Αρχελάου
0

Πέθανε η εικαστικός Ελεωνόρα Αρχελάου σε ηλικία 84 ετών. Η παρουσία της στον καλλιτεχνικό χώρο χαρακτηρίζεται από μια διάθεση αμφισβήτησης της τρέχουσας λειτουργίας των εικαστικών τεχνών, της εμπορευματοποίησης των έργων τέχνης και της προβολής των δημιουργών τους.

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1937. Ήρθε με την οικογένειά της στην Αθήνα και μετά από ένα σύντομο πέρασμα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, έφυγε για τη Γερμανία (1962).

Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου ξυλογλυπτική και εφαρμοσμένες τέχνες. Η πρώτη της ατομική έκθεση έγινε το 1964 στο Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών στην Αθήνα. 


Τα πρώτα της έργα, τα ‘αμμένια’ όπως τα αποκαλούσε η ίδια, τα κατασκεύασε στη Γερμανία. Πρόκειται για ανάγλυφες πλάκες από φυσικά υλικά και άμμο, με μοτίβα που παραπέμπουν σε αρχαίους πολιτισμούς. Η επεξεργασία αυτών των έργων περιλάμβανε διαδικασίες φθοράς και αλλοίωσης, με την τοποθέτηση ή κατάκρυψή τους σε διάφορους χώρους, στο ύπαιθρο ή σε δρόμους της πόλης.

Αργότερα στράφηκε προς τη ζωγραφική, δημιουργώντας αφαιρετικές συνθέσεις με καθαρές γραμμές και αρμονικά χρώματα, στις οποίες ενσωματώνει πολύτιμα μέταλλα (χρυσό ή/και ασήμι). Στο μεγαλύτερο μέρος του ζωγραφικού και γλυπτικού της έργου απέφευγε συνειδητά την παραστατικότητα. Ωστόσο είχε σχεδιάσει σειρές ανθρώπινων μορφών, πρόσωπα με τερατώδη χαρακτηριστικά, σαν εφιαλτικές μεταλλάξεις, που θυμίζουν την εξπρεσιονιστική αισθητική των σύγχρονων κόμικς. 


Η ζωγράφος διατηρούσε μια συνεπή αντισυμβατική στάση που συχνά εκφραζόταν με μια δόση ειρωνείας. Απείχε από δημόσιες εμφανίσεις και δεν επιδιώκε την προώθηση του έργου της. Το όνομά της έχει συνδεθεί με το κίνημα Fluxus, λόγω της γενικότερης αντίληψης που διέπει τη δουλειά της. 


Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών (ΚΕΤ, 1975). Επίσης είχε ασχοληθεί με την εικονογράφηση βιβλίων. 


Η εκθεσιακή της δραστηριότητα ήταν πολύ περιορισμένη. Έκανε μόνο τρεις ατομικές εκθέσεις, μια κοινή παρουσίαση με το Γρηγόρη Σεμιτέκολο (Νέες Μορφές, 1974) και συμμετείχε σε λίγες ομαδικές, κυρίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

 

 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM