Οργή στην Αίγυπτο για τη γυμνή φωτογράφιση μοντέλου στα αρχαία μνημεία

Οργή στην Αίγυπτο για τη γυμνή φωτογράφιση μοντέλου στα αρχαία μνημεία Facebook Twitter
7

Ένα μοντέλο από το Βέλγιο εξόργισε τους Αιγυπτίους μετά την δημοσιοποίηση της γυμνής φωτογράφισης που έκανε με φόντο τα αρχαία αιγυπτιακά μνημεία.

Η Marisa Papen δημοσίευσε τις φωτογραφίες στην ιστοσελίδα της, ισχυριζόμενη ότι έχουν ληφθεί δίπλα στις παγκοσμίου φήμης πυραμίδες της Γκίζας κοντά στο Κάιρο και στον ναό του Καρνάκ στο Λούξορ.

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο Αρχαιοτήτων αμφισβήτησε την εγκυρότητα των εικόνων και προσπάθησε αρχικά να υποβιβάσει το θέμα. «Είναι πιθανό ότι οι φωτογραφίες να είναι ψεύτικες ή να έχουν ληφθεί πολύ καιρό πριν και να δημοσιεύθηκαν πρόσφατα», ανέφερε το υπουργείο σε δήλωση η οποία προσθέτει πως «Δεν έχει πραγματοποιηθεί τέτοια φωτογράφιση σε κανένα αρχαιολογικό χώρο». Ο βουλευτής Ahmad Idriss δήλωσε ότι θα θέσει το ζήτημα στο κοινοβούλιο αυτή την εβδομάδα. «Το περιστατικό αυτό αποτελεί απαράδεκτη υποβάθμιση της ιστορίας της Αιγύπτου και των διαχρονικών αρχαιοτήτων που αποτελούν κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας», ανέφερε ο βουλευτής σε δήλωση. Αρκετοί Αιγύπτιοι επιτέθηκαν στην Papen με οργισμένα μηνύματα στο διαδίκτυο.

Η δημόσια σεξουαλικότητα και το γυμνό είναι κοινωνικά απορριπτέες συμπεριφορές και τιμωρούνται σύμφωνα με το νόμο στην Αίγυπτο. Η Papen είναι γνωστή για τις γυμνές φωτογραφίσεις που έχει κάνει σε εξωτικές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Η ίδια λέει ότι οι φωτογραφίες ελήφθησαν από έναν φίλο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Αίγυπτο τον Απρίλιο. Το κόνσεπτ των φωτογραφιών ήταν εμπνευσμένο από τον φίλο της και ήθελε να αναδείξει την αρχαία Αίγυπτο όπως λέει το μοντέλο.

Η Papen πρόσθεσε ότι οι φρουροί ασφαλείας τη συνέλαβαν στο Καρνάκ και ότι ο φωτογράφος διέγραψε τις εικόνες για να αποφύγει περαιτέρω προβλήματα με την αστυνομία. Αλλά παραπέμφθηκαν στο δικαστήριο. «Συνεχίσαμε να παίζουμε το ρόλο των ηλίθιων τουριστών που δεν είχαν ιδέα πως το να χορεύουν γυμνοί σε αιγυπτιακό έδαφος δεν ήταν επιτρεπτό», αναφέρει το 25χρονο μοντέλο.

Ο δικαστής διέταξε την απελευθέρωσή τους, προειδοποιώντας τους να μην κάνουν ποτέ ξανά κάτι τόσο επαίσχυντο ενώ αργότερα ο φωτογράφος κατάφερε να ανακτήσει τις εικόνες που είχε προσωρινά διαγράψει. Ωστόσο αναφέρει πως πέρασαν μια ολόκληρη μέρα σε κελί και πως ήρθαν αντιμέτωποι με πολύ άσχημη συμπεριφορά.

Τα αιγυπτιακά μίντια έχουν πάντως αναδείξει το θέμα και την ένταση που προκάλεσε και αναμένουν αυτή την εβδομάδα να δουν αν και πώς θα αναπτυχθεί η συζήτηση στο κοινοβούλιο.



Πολιτισμός
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Το «Μaterialists» της Σελίν Σονγκ, με τον ευφάνταστο ελληνικό τίτλο «Ταιριάζουμε;», το sequel «Freakier Friday», η αναβίωση των περιπετειών της «Red Sonja» και ο χιτσκοκικός κοσμοπολιτισμός του «To Catch a Thief» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Πολιτισμός / Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Το Ειδικό Βραβείο «Honorary Heart of Sarajevo» θα απονεμηθεί στον σπουδαίο ηθοποιό στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο, όπου θα δώσει και masterclass για την τέχνη της υποκριτικής
LIFO NEWSROOM
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Πολιτισμός / Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Κατά την τελετή των εγκαινίων, η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Η απόδοση ενός μουσείου σε μια τοπική κοινωνία δεν είναι απλώς ένα χαρμόσυνο γεγονός. Είναι μια πράξη με την οποία τιμάται η μακρά ιστορική διαχρονία του τόπου»
LIFO NEWSROOM
Λίαμ Νίσον, Νταρντέν και Όντρεϊ Χέπμπορν από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Λίαμ Νίσον, Νταρντέν και Όντρεϊ Χέπμπορν από αύριο στους κινηματογράφους

Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών», η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν, η horror-έκπληξη που λέγεται «Together» και το απολαυστικό «Ηow to Steal a Million» του Γουίλιαμ Γουάιλερ είναι μερικές από τις ταινίες που θα προβληθούν στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τερζόπουλος

Πολιτισμός / Η επιστροφή του Θεόδωρου Τερζόπουλου στους Δελφούς

Το κοινό παρακολούθησε με ευλαβική προσοχή την πρώτη συνεργασία του Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, που χαρακτηρίστηκε ως μία από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Onassis Ready: «You are invited» - Η έκθεση που εγκαινιάζει τον νέο χώρο του Ιδρύματος στου Ρέντη

Πολιτισμός / «You are invited»: Με έκθεση του διάσημου φωτογράφου Γιούργκεν Τέλερ ξεκινάει το Onassis Ready

Στην καρδιά του Αγίου Ιωάννη Ρέντη το Ίδρυμα Ωνάση μεταμορφώνει ένα παλιό εργοστάσιο πλαστικών σε χώρο πολιτισμού και ξεκινά τη λειτουργία του με μια σπουδαία έκθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Το 1928 η Νέλλυ φωτογράφισε γυμνή στην Ακρόπολη τη χορεύτρια, Μόνα Πάιβα.Έγινε σκάνδαλο και ο τύπος κατηγόρησε την καλλιτέχνη για βεβήλωση του αρχαιολογικού χώρου όμως παρά τις αντιδράσεις η φωτογράφος δεν πτοήθηκε.Επανέλαβε τη φωτογράφιση, με μοντέλο την Ουγγαρέζα χορεύτρια Νικόλσκα και σύμμαχος της Νέλλυ ήταν για ακόμα μια φορά ο διευθυντής της Ακρόπολης, που παρά την κατακραυγή, της έδωσε ξανά την πολυπόθητη άδεια.Η Αίγυπτος μάλλον είναι ακόμα στο 1928.
Βασικα ναι γυρισανε στο 1928, και αυτος είναι και ο λογος που δεν μπορεις να την αντιμετωπίζεις αφελως σαν να είναι στο Δυτικο 2017 επειδη τα προβληματα των προοδευτικων είναι τα προβληματα του 1928 και όχι του 2017 της Δυσης μηπως οι δρασεις δεν πρεπει να είναι ίδιες; μια μικρη διαφορα, γραφεις "ξανα εδωσε αδεια", η εν λογο μοντελα πήρε αδεια; οχι μονο δεν πήρε αλλα εν γνωση της ομολογει πως κοροιδεψε τους εκει θεσμους. Τους ειπε ότι δεν ήξερε ότι να χορευεις δημοσια γυμνη είναι απαράνομο....λες και στο Βελγιο είναι νομιμο.Η Αιγυπτος δεν γελα πια με αυτα: https://www.youtube.com/watch?v=_ZIqdrFeFBkΕχουν εξωφρενικη εξουσία οι αναχρονιστες για να πηγαίνει η καθε Βελγίδα και να τροφοδοτει εντάσεις που δεν θα τις λουστει, στο κοινοβουλιό τους εφτασε το θεμα.Οι Πυραμιδες της Αιγύπτου ΔΕΝ χρειαζόντουσαν την συμβολη ενος αλαζονικα εγωκεντρικα κακομαθημενου τεκνου της Δύσης που νομίζει ότι επειδη γεννήθηκε και μονο εχει το δικαιωμα να κανει ότι του κ...σει σε οποιοδήποτε μερος του πλανητη αγνοώντας τις συνεπειες και μαλιστα με τον μανδυα της "πολιτισμικης ευαισθησιας".Η συσχετιση της Papen με τις Παιβα/Νικολσκα δεν στεκει σε οποιοδήποτε επιπεδο...η Αιγυπτος δεν έχει προβλημα συντηριτικου πουριτανισμου αλλα πολιτιστικου ολοκληρωτισμου απο αναχρονιστες με τον πουριτανισμο να είναι απλος ενα σκελος αυτου.
Συμφωνώ στα περισσότερα αλλά μια και δεν ζω στην Αίγυπτο δεν ξέρω αν αυτό που λέτε "η Αίγυπτος δεν έχει πρόβλημα συντηρητικού πουριτανισμού άλλα πολιτιστικού ολοκληρωτισμού από αναχρονιστές με τον πουριτανισμο να είναι απλος ενα σκελος αυτού" είναι το μόνο πρόβλημα σε αυτή την χώρα που κυβερνά ένας δικτάτορας που ανέτρεψε έναν εκλεγμένο ισλαμιστή. Επίσης αν στην Γαλλία έζησα μόνο δύο χρόνια μπορώ να πω με βεβαιότητα πω η Ελλάδα ούτε του 1928 ούτε του σήμερα είναι δυτική χώρα ασχέτως τι πιστεύουμε εμείς.
"Τους ειπε ότι δεν ήξερε ότι να χορευεις δημοσια γυμνη είναι απαράνομο....λες και στο Βελγιο είναι νομιμο."Τώρα μου το χαλάς. Κι ότι έκλεισα εισιτήρια για Βέλγιο να δω γυμνούς χορευτές στους δρόμους των Βρυξελλών.
Ελα ρε κοπελια που ήθελες να αναδείξεις τον Αιγυπτιακο πολιτισμο....αναφέρεται ως ενας απο τους μεγαλυτερους της κλασσικης περιόδο και περίμενε εσενα για να αναδειχθει.Οι φωτο που είναι εκτος αρχαιολογικων χωρων είναι οκ, αλλα εκεινες που είναι μεσα στα αρχαία...χωρις αδειοδοτηση απο τον αρχαιολογικό του θεσμο είναι φαουλ. Ξαφνικα όλοι έχουν μια τρεμουλα να αναδείξουν παγκοσμίως γνωστα και σημαντικα πολιτισμικα θαυματα και παραδόξως μη ευρωπαικων (μου κανει και λιγο αποικιοκρατικη λογικη, θα ερθω εγω ο δυτικος και θα κανω ότι θελω και μαλιστα θα το παιξω και τρελιτσα..."δεν ήξερα ότι απαγορευεται να χορευεις γυμνος") μεταξυ κατεργαρεων ειλικρίνια, εσεις θελατε να αναδειχτήτε απο αυτα όχι το αντιθετο.Το ότι τα μονα που ενδυνάμωσε είναι την καριερα της και τους αναχρονιστες της Αιγυπτου εις βαρος των προοδευτικων, δεν το λογιάζει, δεν πειράζει αξιζε η απολογία των προοδευτικων στους αναχρονιστες...πολιτισμικη επανασταση είναι αυτη και η κυρα μοντέλα στις επαλξεις. Ανόητοι ανθρωποι.