Online και δωρεάν το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Online και δωρεάν το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
The rumble of the world
0

Το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει και φέτος, αυτήν τη φορά σε αποκλειστικά online μορφή, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας.

Το διαγωνιστικό του τμήμα περιλαμβάνει δεκατρείς ταινίες, ανάμεσά τους και τρεις ελληνικές, τη Βοή του Κόσμου του Πέτρου Σεβαστίκογλου, το REM: Tαχείες Κινήσεις Οφθαλμού του Κάρολου Ζωναρά και το Musa του Νίκου Νικολόπουλου.

Το φετινό αφιέρωμα του φεστιβάλ στον κλασικό κινηματογράφο επιφυλάσσει δυσεύρετα νουάρ διαμαντάκια. «Οι Μοιραίες γυναίκες του φιλμ νουάρ» είναι ο τίτλος, οι femme fatales που λαμβάνουν την πρωτοκαθεδρία είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις ταινίες που το απαρτίζουν και, ίσως με την εξαίρεση των Strange Love of Martha Ivers (1946) και Sudden Fear (1952), περιλαμβάνει επιλογές που θα δουν για πρώτη φορά ακόμα και σκληροπυρηνικοί λάτρεις του είδους.

Το επόμενο αφιέρωμα γίνεται σε έναν από τους (δικαιολογημένα) πιο αγαπημένους Έλληνες δημιουργούς, τον Σταύρο Τσιώλη. Μέσα από ανεκδοτολογικού χαρακτήρα επεισόδια, χωρίς, όμως, ποτέ να εκλαμβάνει τους ήρωές τους ως ανέκδοτο, ο Τσιώλης ανέδειξε την «εθνική μας κωμωδία», καυστικά μεν, πάντα με αγαπητική διάθεση δε. Πέρα από τον Τσιώλη που ξέρουμε, υπάρχει και ο Τσιώλης του Φίνου και υπάρχει και ο ανόθευτα δραματικός Τσιώλης της Τόσο Μακρινής Απουσίας (1985) και του Σχετικά με τον Βασίλη (1986). Οι δύο τελευταίες ταινίες θα προβληθούν μαζί με άλλες τέσσερις, ανάμεσά τους και το all-time favorite Ας Περιμένουν οι Γυναίκες (1998).

Στις ειδικές προβολές συναντούμε δύο περιπτώσεις ξένων δημιουργών που επισκέφτηκαν τη χώρα μας για γυρίσματα. Ο Μπίλι Γουάιλντερ ήρθε στην Κέρκυρα μαζί με τον Γουίλιαμ Χόλντεν για τη Fedora (1978) του, ενώ μια δεκαετία νωρίτερα ο Βέρνερ Χέρτζογκ επισκεπτόταν την Κρήτη για τα Σημάδια Ζωής (1968).

Τέλος θα προβληθεί και το Dune (1984), η προβληματική, μα, περιέργως, γοητευτική απόπειρα του Ντέιβιντ Λιντς να μεταφέρει το βιβλίο του Φρανκ Χέρμπερτ στον κινηματογράφο για λογαριασμό του περιβόητου παραγωγού Ντίνο Ντε Λαουρέντις.

Οι προβολές του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν μέσω του CINESQUARE από 27/1 έως 2/2. Αναλυτικά το πρόγραμμα και πληροφορίες για τις ταινίες στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ panoramafest.org.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM