Ο σημαντικός πίνακας του Θεόφιλου "Ο Καραϊσκάκης καταδιώκων τον Κιουταχή" σε δημοπρασία

Ο σημαντικός πίνακας του Θεόφιλου "Ο Καραϊσκάκης καταδιώκων τον Κιουταχή" σε δημοπρασία Facebook Twitter
Θεόφιλος Χατζημιχαήλ: ‘Ο Καραϊσκάκης καταδιώκων τον Κιουταχή’ , χρονολογημένο το 1911.
0

Ο περίφημος πίνακας Ο Καραϊσκάκης καταδιώκων τον Κιουταχή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, ένα από τα διαμάντια της συλλογής του ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκου με σειρά δημοσιεύσεων και εκθέσεων, θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάϊο στο Greek Sale του οίκου Bonhams στο Παρίσι.

Ο πίνακας παρέμενε αφανής για περισσότερο από 50 χρόνια σε ιδιωτική συλλογή. Ο πίνακας είναι χρονολογημένος από το 1911 με εκτίμηση 80.000 – 120.000 ευρώ.

Η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου διευθύντρια της Art Expertise και υπεύθυνη της δημοπρασίας αναφέρει σχετικά:

Γεμάτος δύναμη και σιγουριά για τη νίκη σαν έφιππος στρατιωτικός άγιος, ο ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης καταδιώκει τον Κιουταχή Πασά κατά την πολιορκία της Ακρόπολης το 1826. Η αντίθεση ανάμεσα στην αγέρωχη μορφή του Καραϊσκάκη και τον ηττημένο Τούρκο στα πόδια του αλόγου του τονίζει την αποφασιστικότητα του Αγώνα και προαναγγέλλει την απελευθέρωση.

Η σκηνή της μάχης φιλτράρεται μέσα από τη φαντασία του ζωγράφου και μεταβάλλεται σε έκφραση λεβεντιάς και πατριωτικού μεγαλείου –μια ζωγραφική αντίληψη που έχει τις ρίζες της στη βυζαντινή τέχνη και τη δημοτική ποίηση.

Γνήσιος εκφραστής του νεοελληνικού πολιτισμού, ο Θεόφιλος αποτελεί σημείο αναφοράς για τους Έλληνες ζωγράφους του 20ού αιώνα. Για τον Γιάννη Τσαρούχη –ο οποίος σχεδίασε και έφτιαξε την κορνίζα του έργου στο σπίτι του Εμπειρίκου– ο Θεόφιλος ανήκει στη παρέα των σοφών, όπως ο Σολωμός, ο Καβάφης και ο Χαλεπάς, που απελευθέρωσαν την ελληνική τέχνη από τα δεσμά του ακαδημαϊσμού.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM