O Γκρέισον Πέρι φτιάχνει μια καμπάνα για να σημάνει το τέλος της πανδημίας

O Γκρέισον Πέρι φτιάχνει μια καμπάνα για να σημάνει το τέλος της πανδημίας Facebook Twitter
Ο Γκρέισον Πέρι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της Μεγάλης Βρετανίας.
0

Ο εκκεντρικός και βραβευμένος εικαστικός Γκρέισον Πέρι σχεδιάζει μια καμπάνα για να σημάνει το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού. Ο Γκρέισον Πέρι είναι σήμερα 61 ετών και ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της Μεγάλης Βρετανίας.

Όταν το 2003 κέρδισε το βραβείο Τέρνερ, οι εφημερίδες έγραψαν ότι το βραβείο πήγε στα χέρια του πιο αγαπημένου «τραβεστί της τέχνης». Ο άλλος του εαυτός είναι η Κλερ, που θυμίζει πότε Μίνι Μάους, πότε Βρετανίδα αστή και τα τελευταία χρόνια ως Κλερ σχεδιάζει προγράμματα εκπαίδευσης στην τέχνη για παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες.

Η καμπάνα που ετοιμάζει θα είναι έτοιμη στο τέλος του 2021, έχει διάμετρο 40 ίντσες και το ίδιο μέγεθος με μια από τις καμπάνες του Μπιγκ Μπεν. Η παραγωγή γίνεται στο χυτήριο Whitechapel Bell Foundry και o Πέρι λέει ότι τα έργα του αντλούν πάντα από τις παραδόσεις είτε πρόκειται για κεραμικά, είτε για ταπετσαρίες και εκτυπώσεις, είτε ακόμα και για καμπάνες για τις οποίες ερεύνησε σε πολλούς πολιτισμούς ώστε να αποφασίσει για τη βασική της φόρμα.

Το χυτήριο στο οποίο δουλεύει ο Πέρι την καμπάνα του, με παράδοση από το 1570, κινδυνεύει να κλείσει αφότου το αγόρασε με όλη τη γύρω έκταση ένας κατασκευαστής ακινήτων για να μετατρέψει το μέρος σε τουριστικό θέρετρο.

Πάνω από 8.000 άτομα αντιτάχθηκαν επίσημα στο σχέδιο, μια διαμαρτυρία υπογράφηκε από περισσότερα από 27.000 άτομα και υποστηρίζεται από τον γλύπτη Άντονι Γκόρμλεϊ, τον διευθυντή του μουσείου Victoria and Albert, Τρίστραμ Χαντ και τον τέως διευθυντή της Royal Academy of Arts στο Λονδίνο, Τσαρλς Σμιθ. Το σχέδιο όσων αντιτίθενται σε αυτό το σχέδιο ανάπτυξης είναι να ξαναγίνει ένα λειτουργικό χυτήριο.

Ο Γκρέισον Πέρι άφησε για λίγο την ενασχόλησή του με την κεραμική για να βοηθήσει να σωθεί το χυτήριο δουλεύοντας εκεί και κάνοντας την καμπάνα της λήξης της πανδημίας. Ο 61χρονος καλλιτέχνης δηλώνει ότι λατρεύει να χρησιμοποιεί τον πηλό, γιατί ως υλικό δεν χαίρει της υπόληψης των περισσότερων καλλιτεχνών. Τα βάζα που κατασκευάζει είναι περίτεχνα πλασμένα, από μακριά μοιάζουν με στολίδια, παρά τις σκοτεινές παραστάσεις τους. Ο Πέρι ασχολείται με τα θέματα της κακοποίησης και θεωρείται από τους πιο πολιτικοποιημένους καλλιτέχνες σε θέματα διακρίσεων και δικαιωμάτων και ένας από τους πιο έξυπνους σχολιαστές της σύγχρονης κοινωνίας και του πολιτισμού.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρωμαϊκή Εποχή: Η «καλύτερη ένδειξη» μέχρι σήμερα ότι οι μονομάχοι πάλευαν με λιοντάρια σε έναν σκελετό

Πολιτισμός / Ρωμαϊκή Εποχή: Η «καλύτερη ένδειξη» μέχρι σήμερα ότι οι μονομάχοι πάλευαν με λιοντάρια σε έναν σκελετό

«Είναι η πρώτη φορά που έχουμε φυσικές αποδείξεις για μονομάχους που πάλευαν, ή συμμετείχαν σε ένα θέαμα, με μεγάλες γάτες όπως τα λιοντάρια» σύμφωνα με τους ειδικούς
LIFO NEWSROOM
Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James» – Η ανατρεπτική ματιά στον Χάκλμπερι Φιν

Πολιτισμός / Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James»

Ο Percival Everett τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ για το «James», μια ανατρεπτική επαναφήγηση του «Χακλμπερι Φιν» από την οπτική του Τζιμ - Το μυθιστόρημα έχει ήδη σαρώσει τα λογοτεχνικά βραβεία των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
«Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Πολιτισμός / «Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Το ηχητικό ντοκιμαντέρ που διακρίθηκε στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καταγράφει το τραύμα, τον αγώνα και τη δικαίωση των θυμάτων κακοποίησης του προπονητή Τάε Κβο Ντο στην Ηλιούπολη
LIFO NEWSROOM