Κανένας δε μπορεί να κατηγορήσει το μουσείο του Λούβρου ότι δεν έχει αναπτύξει το μάρκετινγκ, μάλιστα έχει πρωτοπορήσει εδώ και χρόνια στη δημιουργία εκδόσεων των αριστουργημάτων που υπάρχουν στις αίθοθυσές τους, άλλες σε περιορισμένες σειρές και άλλες σε αριθμημένες εκδόσεις.

 

Μέχρι σήμερα όπως και το ΜΕΤ έχει εκμεταλλευθεί κάθε σχέδιο κάθε συλλογή για την παραγωγή εμπορικών προϊόντων και αναμνηστικών και οι μεγάλες προ κορωνοϊού συρροές κόσμου οδήγησαν στην κατασκευή ειδικής τέντας πωλητηρίου.

 

Από τα μουσεία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, το Λούβρο είδε 9,6 εκατομμύρια επισκέπτες να περνούν τις πόρτες του το 2019 και η τελευταία του μεγάλη έκθεση για τα 500 χρόνια Ντα Βίντσι ήταν sold-out μήνες νωρίτερα, φέρνοντας στο παρίσι εκατομμύρια επισκεπτών.

 

To Λούβρο κάνει τα πάντα για να κρατήσει τα έσοδα του στα ύψη
Πηγή: Μουσείο Λούβρου

 

 

Το Λούβρο θεωρείται από τα πιο ευκίνητα μουσεία αν και είναι κρατικό. Έχασε μέσα στην πανδημία 90 εκατομμύρια από τα έσοδά του και προσπαθεί με διάφορους τρόπους να κάνει τη ζημιά μικρότερη. Πρόσφατα έδωσε άδεια εν μέσω πανδημίας για να γυριστεί η σειρά του Netflix «Λουπέν», που μιλά για έναν σύγχρονο Αρσέν Λουπέν που κάνει μια κλοπή άνευ προηγουμένου στο μουσείο, ενώ το Λούβρο έγινε γνωστό σε όσους δεν ήταν ακούσει – με το ιστορικό πλέον βίντεο-κλιπ της Μπιγιονσέ και του Jay-Z.

 

Η περίοδος που το μουσείο είναι κλειστό, από τον Μάρτιο του 2020 επιμηκύνεται επικίνδυνα και το Λούβρο ψάχνοντας ένα τρόπο να κάνει τον κόσμο να αγοράσει κάτι που σχετίζεται με το μουσείο αλλά και φέρνει έσοδα από εκατομμύρια πωλήσεις προϊόντων συνέπραξε με τον ιαπωνικό κολοσσό ένδυσης UNIQLO, κάτι που έχει κάνει χρόνια νωρίτερα το ΜoMA με το κατάστημα να βρίσκεται σχεδόν απέναντι από το μουσείο και έκλεισε μια τετραετή συμφωνία για να τυπωθούν σε μια σειρά φούτρερ και μπλούζες τα αριστουργήματα του μουσείου, όπως η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροφίτη της Μήλου και η Μόνα Λίζα. H καμπάνια μάλιστα δείχνει τα μοντάλ μπροστά στα πρωτότυπα έργα και η τιμή τους που ξεκινά περίπου από 15 ευρώ αναμένεται να φέρουν έσοδα στα ταμεία του μουσείου και στους αγοραστές ένα αριστούργημα στην ντουλάπα τους και τα έργα σε ποπ εκδοχή. Ως σχεδιαστής προσελήφθη ο πολύς Φίλιπ Σάβιλ, ένας από τους πιο γνωστούς ντιζάινερς και γραφίστες της Μ. Βρετανίας και η σειρά κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με μεγάλη επιτυχία.

 

To Λούβρο κάνει τα πάντα για να κρατήσει τα έσοδα του στα ύψη
Πηγή: Μουσείο Λούβρου

 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος δώρων του μουσείου έχουν κυριολεκτικά εκραγεί. Το brand name Λούβρο υπάρχει σε ομπρέλες και ρολόγια εσάρπες μαξιλάρια και άρωμα ο οίκος Λουί Βουιτόν έκανε εκεί την διαδικτυακή του επίδειξη και μια δημοπρασία αντικειμένων που προσφέρθηκαν από φίλους του μουσείου έφερε άλλα τρία εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία.

 

Ο κόσμος αγαπά το Λούβρο και επιθυμεί και αυτός να μείνει το μουσείο όρθιο παρά τις δυσκολίες. Όλοι ελπίζουν ότι η πανδημία θα οδεύσει προς το τέλος της για να μπορέσουν να ξαναφτάσουν εκεί και να δημιουργήσουν νέες αναμνήσεις στους εξωτερικούς και εσωτερικούς του χώρους.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr