«Κάρμεν»: Μια σύγχρονη κινηματογραφική διασκευή της όπερας του Μπιζέ με τον Πολ Μεσκάλ και τη Μελίσα Μπαρέρα

Ένας διάσημος χορογράφος σκηνοθετεί την «Κάρμεν» στον κινηματογράφο Facebook Twitter
Τελικά, η ταινία αφηγείται μεγάλο μέρος της ιστορίας μέσω της κίνησης.
0

Πρώην πρώτος χορευτής του Μπαλέτου της Νέας Υόρκης, ο γεννημένος στη Γαλλία Μπενζαμέν Μιλπιέ, καθιερωμένος και περιζήτητος χορογράφος εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, μπορεί να μην κατάφερε όσα ονειρεύτηκε να αλλάξει όταν ανέλαβε τη διεύθυνση του μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού, αλλά τώρα αποφάσισε να ζήσει στο Παρίσι όπου επέστρεψε οικογενειακώς με τη σύζυγό του Νάταλι Πόρτμαν και τα παιδιά τους.

Ο 45χρονος Μιλπιέ σκηνοθέτησε και την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, την «Κάρμεν», με πρωταγωνιστές τους Paul Mescal, Melissa Barrera και Rossy de Palma, ένα μείγμα δράματος, χορού και μουσικής, που βασίζεται χαλαρά στην αφήγηση της όπερας του Ζορζ Μπιζέ του 1875, τοποθετώντας μεγάλο μέρος της δράσης στα σύνορα Μεξικού - ΗΠΑ, με τον Mescal να υποδύεται έναν τραυματισμένο βετεράνο πολέμου που σώζει την Κάρμεν της Barrera, μια Μεξικανή μετανάστρια.

Ερασιτέχνης φωτογράφος και σινεφίλ, συνεργάστηκε στενά με τον Nicholas Britell που έχει γράψει τη μουσική στα «Moonlight» και «Succession» και «κόλλησαν» όπως λέει στους ΝΥΤ με την ιδέα της «Κάρμεν».

Ο υβριδικός, ιδιοσυγκρασιακός χαρακτήρας της ταινίας αποτέλεσε πόλο έλξης για τον πρωταγωνιστή και μια πρόκληση. Όπως λέει, τον γοήτευε πραγματικά η ιδέα που ήταν τόσο αντισυμβατική.

Ο Μιλπιέ δεν χορογράφησε ακριβώς, αλλά γνωρίζοντας πώς λειτουργούν τα σώματα των ανθρώπων επικοινώνησε τα πάντα με τη γλώσσα του σώματος και το βλέμμα.

Ένας διάσημος χορογράφος σκηνοθετεί την «Κάρμεν» στον κινηματογράφο Facebook Twitter
H Rossy de Palma.

Μετά την προβολή της ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο πέρυσι, οι κριτικοί διχάστηκαν. Άλλοι έγραψαν ότι είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικό το θέαμα και υπογράμμισαν την πολύ χαλαρή αφήγηση μιας ασταθούς σύνθεσης, ωστόσο κανείς δεν έκρινε ότι η ταινία είναι αδιάφορη.

«Είναι μια ιστορία του 19ου αιώνα, όπου η γυναίκα τιμωρείται για τις αμαρτίες της με το να δολοφονηθεί και δεν μπορεί να αγαπήσει ή να αγαπηθεί. Με ενδιέφερε η ουσία της – η ελευθερία της, η φλόγα της» λέει ο Μιλπιέ. «Ήθελα να αφηγηθώ την ιστορία αυτής της γυναίκας. Είχε σίγουρα κάτι να κάνει με τη σχέση μου με τη μητέρα μου, με μια σύνδεση με την οικογενειακή ιστορία και τα συναισθήματα».

Ο Μιλπιέ αποφάσισε να μην τη μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ως μιούζικαλ. «Με ενδιέφερε το πώς να αφηγηθώ μια σύγχρονη ιστορία και να χρησιμοποιήσω τη μουσική και τον χορό με τρόπο που να μη διακόπτει την αφήγηση, να μην είναι διακοσμητικός αλλά αναπόσπαστος. Τελικά, η ταινία αφηγείται μεγάλο μέρος της ιστορίας μέσω της κίνησης» λέει.

Ένας διάσημος χορογράφος σκηνοθετεί την Κάρμεν στον κινηματογράφο Facebook Twitter
Ο Paul Mescal.

«Παρακολούθησα και ανέλυσα εκατοντάδες ταινίες, διάβασα ιστορίες ταινιών και βρήκα καταπληκτικές πηγές στο διαδίκτυο. Ερωτεύτηκα τόσους πολλούς σκηνοθέτες που ένιωθα ότι ήταν χορογράφοι, οι οποίοι κινούσαν τους ανθρώπους και την κάμερα με τόση φαντασία και πολυπλοκότητα. Elia Kazan, Kurosawa, Bresson, Antonioni, Sally Potter, Kubrick: παρακολούθησα, παρακολούθησα, παρακολούθησα και έμαθα» λέει.

Όσο για την επίδραση της κριτικής, λέει: «Έχω πολύ μεγάλη εμπειρία από κριτικές για να το σκέφτομαι πολύ αυτό. Όταν ο George Balanchine παρουσίασε το "Liebeslieder Walzer", ένα αριστούργημα του μπαλέτου του 20ού αιώνα, κάποιος του είπε: "Κοίτα πόσοι άνθρωποι φεύγουν". Εκείνος είπε: "Κοίτα πόσοι άνθρωποι μένουν"».

«Αν δεν μπορώ να κάνω ταινίες ελεύθερα, θα κάνω έπιπλα. Πάντα υπάρχουν τρόποι να είσαι δημιουργικός» λέει.

Με πληροφορίες από ΝΥΤ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΜΠΕΡΤ ΝΤΕ ΝΙΡΟ ΛΥΚΑΙΝΑ ΚΑΠΙΤΩΛΙΟΥ ΜΑΜΝΤΑΝΙ

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Ντε Νίρο: Βραβεύθηκε με τη «Λύκαινα του Καπιτωλίου» - «Με τον Μαμντάνι, να ξαναπάρουμε πίσω τη χώρα μας»

Η τελετή πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερα λιτό τρόπο, σε ένδειξη σεβασμού προς τον θάνατο εργάτη εξαιτίας της κατάρρευσης μέρους του «Πύργου των Κόμηδων»
LIFO NEWSROOM
Η Ελβετία προτείνει επίσημα τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Πολιτισμός / Η Ελβετία προτείνει τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Η Ελβετία έχει τέσσερις επίσημες γλώσσες — γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά και ρομανσικά — αλλά, όπως λέει η καθηγήτρια Nadja Räss, θα έπρεπε να αναγνωριστεί και μια πέμπτη: ο λαρυγγισμός
LIFO NEWSROOM
«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Πολιτισμός / «Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Με την έμμετρη, αιχμηρή κωμωδία του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος» θ’ αναμετρηθεί τη χειμερινή σεζόν η ομάδα Aether, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Μπουραζάνα. Τη μετάφραση υπογράφει η Θεοδώρα Τσάμη, η οποία κρατά και τον ρόλο της Αρσινόης.
LIFO NEWSROOM
Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Πολιτισμός / Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Η «Bugonia», καθώς και η νοτιοκορεατική ταινία στην οποία βασίστηκε, το νέο πρωταγωνιστικό όχημα της Σίντνεϊ Σουίνι και το σοκαριστικό «Put your Soul on your Hand and walk», που οδήγησε στη δολοφονία της φωτορεπόρτερ Φάτμα Χασόνα από τον ισραηλινό στρατό, ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

Πολιτισμός / Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

«Πιστεύουμε ακράδαντα πως τα Γλυπτά πρέπει να επανενωθούν στη γενέτειρά τους», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στη Γενική Συνέλευση του οργανισμού
LIFO NEWSROOM