Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης»

«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Τάσος Μαντζαβίνος (1958). Η δύναμις μου εν ασθενεία τελειούται, 2013 Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης / Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου. Φωτο: Θάνος Καρτσόγλου
0

«Η Σαγήνη του αλλόκοτου» είναι η έκθεση την οποία ήθελε να καταστρέψει ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος.

Ο Νίκος Παπαδόπουλος, βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης με το ακροδεξιό κόμμα «Νίκη», εισέβαλλε το πρωί της Δευτέρας στην Εθνική Πινακοθήκη με σκοπό να καταστρέψει την έκθεση «Σαγήνη του αλλόκοτου». Σύμφωνα με πληροφορίες, προτού τεθεί υπό κράτηση, πρόλαβε να καταστρέψει τζαμαρίες και βιτρίνες κάποιων εκ των έργων, σε μια πρωτοφανή επίθεση για τα ελληνικά δεδομένα. 

«Η Σαγήνη του αλλόκοτου» είναι ο τίτλος θεματικής έκθεσης που φιλοξενείται στον Ενδιάμεσο Χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης. 

Με αφετηρία την έκθεση των 80 χαρακτικών του Φρανσίσκο Γκόγια που παρουσιάζεται παράλληλα, αυτό το εκθεσιακό εγχείρημα φιλοξενεί έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, οι οποίοι προσεγγίζουν ο καθένας με διαφορετικό τρόπο και πρακτική το παράλογο, το αποτρόπαιο και το τερατώδες.

Όπως αναφέρει η Εθνική Πινακοθήκη, πρόκειται για ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική Τέχνη, «η επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική στο χρόνο. Κάνει εμφανή την παρουσία της στην απελευθερωτική έκρηξη των σουρεαλιστικών οραμάτων και της ποιητικής γλώσσας του μοντερνισμού, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να μας προσφέρει μια πολύτιμη δεξαμενή πρωτότυπων εικαστικών ερμηνειών για τη σχέση μας με τον κόσμο και τα όντα που τον συναποτελούν. Τα χαρακτικά του διακρίνονται για την αληθοφάνεια του τερατώδους, την πειστικότητα του παράλογου και την έλξη του αποτρόπαιου. Αξιοποιώντας τη θεατρικότητα της καρναβαλικής παράδοσης  και της Commedia dell’ Arte, ο Goya συνθέτει ένα καινοφανές σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί η αμφισημία και η υβριδικότητα, η διαρκής αιώρηση ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, αίσθηση που οφείλεται στην αριστοτεχνική συναρμογή δημοφιλών, καθημερινών θεμάτων με παράταιρες, απειλητικές, αποκρουστικές ή και δυσερμήνευτες μορφές οι οποίες παραδόξως μας έλκουν αντί να μας απωθούν, ίσως διότι σ’ αυτές αναγνωρίζουμε διαισθητικά κάτι βαθιά δικό μας».

«Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου. Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα δέκα καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο», συνεχίζει η περιγραφή για την έκθεση. 

Η έκθεση «Σαγήνη του αλλόκοτου» εγκαινιάστηκε στις 22 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο του 2025.

«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Διονύσης Καβαλλιεράτος (1979). Αλήτες του Δυτικού Κόσμου (μπλε), 2020 Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Bernier/Eliades
«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Άγγελος Αντωνόπουλος (1957). Μάθημα Ανατομίας, 2009-2010 Δωρεά του καλλιτέχνη. Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Φωτο: Βαγγέλης Μηναδάκης
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM