Απεργία την Πρωτομαγιά

Η Έλεν Μίρεν εξήρε το κίνημα #MeToo και δηλώνει πως δεν υπάρχει δυαδική σεξουαλικότητα

Η Έλεν Μίρεν εξήρε το κίνημα #MeToo και δηλώνει πως δεν υπάρχει δυαδική σεξουαλικότητα Facebook Twitter
8

Η βραβευμένη με Όσκαρ Βρετανίδα ηθοποιός Έλεν Μίρεν εξήρε τo κίνημα #MeToo και τις γυναίκες που πρωταγωνιστούν σε αυτό επειδή ανέκτησαν τον έλεγχο της τύχης τους και αρνούνται να δεχθούν την ανισότητα.

Το κίνημα #MeToo ξεκίνησε το 2017 στις ΗΠΑ ως απάντηση στις καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και επιθέσεις στο Χόλιγουντ και έχει ωθήσει γυναίκες σε όλο τον κόσμο να αποκαλύψουν ανοιχτά τις ιστορίες τους.

«Γιατί συνέβη το #MeToo; Κάτι έσπασε...», δήλωσε η Μίρεν σε συνέντευξή της στο βρετανικό περιοδικό Radio Times. «Κάτι έγινε και μου αρέσει πάρα πολύ το γεγονός ότι η νέα γενιά των γυναικών απλώς δεν θα το δεχθεί», πρόσθεσε η 74χρονη Μίρεν που βραβεύθηκε το 2007 με Όσκαρ.

«Βλέπω τις γυναίκες γύρω μου να ανακτούν τον έλεγχο της τύχης τους. Να γράφουν δικά τους έργα να δημιουργούν θεατρικές ομάδες ή να κάνουν δικές τους ταινίες», τόνισε.

Το θέμα αυτοπροσδιορισμού των φύλων έχει επίσης διχάσει την κοινή γνώμη σε ολόκληρο τον κόσμο και η Μίρεν σχολίασε το ζήτημα λέγοντας ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι όπως ο όρος «δυαδική σεξουαλικότητα». «Είμαστε όλοι κάπου στη μέση, σε ένα θαυμάσιο μείγμα αρσενικού και θηλυκού», πρόσθεσε.

Πολιτισμός
8

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού

Πολιτισμός / Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στο ΚΠΙΣΝ

Η Άννα Κοκκίνου συνεργάζεται με τον Νίκο Βελιώτη και διαβάζει το τελευταίο και, κατά γενική παραδοχή, σπουδαιότερο διήγημά του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ.
NEWSROOM
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
«Βλέπω τις γυναίκες γύρω μου να ανακτούν τον έλεγχο της τύχης τους. Να γράφουν δικά τους έργα να δημιουργούν θεατρικές ομάδες ή να κάνουν δικές τους ταινίες».Θαυμάσια γυναίκα η Έλεν Μίρεν. Αποτελεί την επιτομή της διαχρονικής, γυναικείας γοητείας και πνευματώδους ωριμότητας, αλλά δεν θα συμφωνήσω πλήρως μαζί της και εξηγούμαι:Οι γυναίκες, μιλώντας πάντα για τις δυτικές, σύγχρονες κοινωνίες, εδώ και πολλές δεκαετίες έχουν τον έλεγχο των ζωών τους σε πολλούς τομείς. Αυτό που οπωσδήποτε χρειάζεται επαναπροσδιορισμό και έλεγχο είναι η ανορίοτη συμπεριφορά (και αντίληψη) των ανδρών η οποία ενισχύεται αρνητικά από τα σύγχρονα, καταναλωτικής μορφής, πρότυπα (τα οποία αποτυπώνονται και στις εμπορικές, κινηματογραφικές παραγωγές - ακόμα και από γυναίκες δημιουργούς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες). ..ας σκεφτούμε τι γίνεται στις μη ανεπτυγμένες κοινωνίες...Όσο αφορά την σεξουαλικότητα, με την ευρύτερη έννοια, αυτή αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί ένα συνεχές, άλυτο, σύνθετο μυστήριο για την ανθρώπινη νοημοσύνη και συναισθηματισμό, συγκρουόμενα ανάμεσα στην λογική, το συναίσθημα, τις ατομικές και κοινωνικές προκαταλήψεις αλλά και αντιλήψεις ανά κοινωνία.Και ενώ, παρότι γίνεται με λανθάνων τρόπο, το αρσενικό κομμάτι των γυναικών, υπό την έννοια της δυναμικότητας, ενισχύεται και επικροτείται, από την άλλη θεωρείται πολύ μεγάλο ταμπού η αναγνώριση και η έκφραση της θηλυκής πλευράς των ανδρών υπό την έννοια της συναισθηματικής ευαισθησίας και του τρόπου έκφρασής της. Ακόμη και σήμερα η ψυχολογία υποστηρίζει το δίπολο (κυρίως μέσα στις οικογενειακές σχέσεις), πως το θηλυκό (μητέρα) αντιπροσωπεύει το συναίσθημα και το αρσενικό (πατέρας) την λογική. Κάτι που προσωπικά, ως ειδικός ψυχικής υγείας, δεν το υιοθετώ. Και εδώ ακριβώς είναι, όπως ανέφερε η αξιαγάπητη ηθοποιός, που βρισκόμαστε όλοι μας, γυναίκες και άντρες, κάπου στη μέση.Η σεξουαλικότητα είναι ένα πολύ διαφορετικό κομμάτι της ανθρώπινης υπόστασης, σύνθετο, που περιέχει και εκφράζεται (από την μήτρα ακόμη), μέσω αρχέγονων -πολύ ισχυρών-, φυσικών ενστίκτων.Τα οποιαδήποτε κινήματα τύπου, «μαύρο ή άσπρο», «εμείς ή εσείς» μόνο αρνητικά μπορούν να λειτουργήσουν και όχι απελευθερωτικά. Όλοι μας βρισκόμαστε κάπου ανάμεσα και αυτό είναι που δημιουργεί τις συνθήκες ειλικρινούς κατανόησης, άρα και επίλυσης των εκάστοτε ζητημάτων.
Νομίζω, στην προκειμένη περίπτωση, δικαιολογείται η άποψή της. Η Έλεν Μίρεν ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία γυναικών-επαγγελματιών που έχουν παρενοχληθεί σεξουαλικά κατ΄ επανάληψη στον χώρο εργασίας τους και ειδικότερα μετά τις αποκαλύψεις με την σύλληψη και καταδίκη του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν που, αν δεν κάνω λάθος, αποτέλεσε την αφορμή να δημιουργηθεί το κίνημα #MeToo στο οποίο η Μίρεν αναφέρθηκε.Όπως και να έχει όμως, μια γυναίκα του χαρακτήρα της, της ηλικίας και των εμπειριών της, ασχέτως αν είναι επώνυμη, η άποψη της μετράει και είναι απολύτως σεβαστή.Και επειδή η άποψη των επώνυμων, μετράει και επηρεάζει μεγάλη μερίδα του κοινού, προτιμώ να εκφέρεται από νοήμονα και σοφά άτομα παρά από ανόητους, ημιμαθείς και απαίδευτους που με τη σειρά τους ξεστομίζουν μεγάλες ανοησίες.
Επειδή έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση ή παρενόχληση κατέστη ειδικός σε θέματα ταυτότητας φύλου;Ουάου και ξαναμανά ουάου!Αν δεν κάνω λάθος φύλα υπάρχουν δύο. Προτιμήσεις άπειρες. Και αναφορικά με τις κοινωνικές θεωρίες περί ταυτότητας φύλου θα μου επιτρέψετε να έχω τουλάχιστον αμφιβολίες όχι μόνο για την εγκυρότητά τους αλλά για την στοιχειώδη λογική τους.
@Γράφων 1.10.2019 | 16:14Αναφέρθηκα στο κομμάτι που έθιξε αφορά το κίνημα #METOO. Έχει άποψη γι΄αυτό.Και γιατί όχι, μπορεί να έχει άποψη και για το τρίτο φύλο.Σημείωσε αυτό που γράφω, να το ξέρεις. Τα πράγματα αλλάζουν και οδεύουμε, τεκμηριωμένα επιστημονικώς και προς το τρίτο φύλο (καμία, απολύτως, σχέση με προτιμήσεις), το οποίο σε μερικά χρόνια θα θεωρείται επίσημο. Ήδη η επιστημονική κοινωνία, εδώ και χρόνια, το έχει αναγνωρίσει.Ενημερώσου.
Δεν άλλαξε η έννοια της δυσφορίας φύλου για επιστημονικούς λόγους αλλά για κοινωνικούς.Η δε όλη ιστορία έχει πολιτικά ελατήρια.Βαριέμαι και να στειλω links...