Δραματική μείωση των επισκεπτών σε μουσεία - 82% έχασε το Μουσείο της Ακρόπολης

Η δραματική μείωση των επισκεπτών σε μουσεία, 82% έχασε το Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter
Το Μουσείο της Ακρόπολης έμεινε κλειστό 150 ημέρες και έχασε το 82% των επισκεπτών του
0

Οι επισκέψεις σε 100 κορυφαία μουσεία και γκαλερί σε όλο τον κόσμο μειώθηκαν κατά 77% λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Το ανησυχητικό αυτό ποσοστό οδηγεί σε πολύ δυσάρεστα συμπεράσματα σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε και προβλέπει ότι θα χρειαστούν χρόνια προκειμένου να ανακάμψουν από το καταστροφικό 2020.

Ο αριθμός των επισκεπτών στα 100 κορυφαία μουσεία και γκαλερί τέχνης στον κόσμο υποχώρησε κατά 77% το 2020, από 230 εκατομμύρια το 2019 σε μόλις 54 εκατομμύρια, καθώς η πανδημία αναγκάστηκε να κλείσει σε πρωτοφανή κλίμακα τα πιο επισκέψιμα μέρη των πόλεων.

Η έρευνα που διενεργείται κάθε χρόνο από την Art Newspaper και συνήθως είναι αισιόδοξη επισημαίνοντας ποια μουσεία είχαν καλή χρονιά και ποιες ήταν οι πιο δημοφιλείς εκθέσεις, είτε στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη είτε στο Σάο Πάολο, αυτή τη χρονιά ήταν σχεδόν απογοητευτική δείχνοντας ότι ολόκληρα μουσεία και γκαλερί καταστράφηκαν από την πανδημία με τεράστια πτώση στα έσοδά τους.

Το Μουσείο της Ακρόπολης που βρίσκεται στη θέση 66 της παγκόσμιας κατάταξης έμεινε κλειστό 150 ημέρες και έχασε το 82% των επισκεπτών του, εμφανίζοντας 324.633 επισκέπτες.

Το Λούβρο στο Παρίσι διατήρησε τη θέση του ως το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, κάτι που χρωστάει κυρίως στην αναδρομική έκθεση για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι που άνοιξε το φθινόπωρο του 2019 και ήταν το μεγαλύτερο blockbuster στο χώρο της τέχνης με προκρατήσεις για όλο το διάστημα της έκθεσης και με 10.000 επισκέπτες την ημέρα πριν κλείσει τον Φεβρουάριο του 2020.

Κατά τη διάρκεια του 2020, το μουσείο είχε 2,7 εκατομμύρια επισκέψεις, με 72% απώλεια επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019 και εκτιμώμενη απώλεια εισοδήματος της τάξης των 90 εκατομμυρίων ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο Λούβρο έμπαιναν για να θαυμάσουν τα έργα τέχνης σχεδόν δέκα εκατομμύρια επισκέπτες πριν την πανδημία.

Η δραματική μείωση των επισκεπτών σε μουσεία, 82% έχασε το Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια του 2020, το μουσείο του Λούβρου είχε 2,7 εκατομμύρια επισκέψεις, με 72% απώλεια επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019 και εκτιμώμενη απώλεια εισοδήματος της τάξης των 90 εκατομμυρίων ευρώ. Φωτό EPA

Η Tate Modern στο Λονδίνο, η οποία διοργάνωσε εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων εκθέσεων για τον Άντι Γουόρχολ και τον Μπρους Νάουμαν ήταν η δεύτερη σε δημοτικότητα με 1,4 εκατομμύρια επισκέψεις, και μειωμένη κίνηση κατά 77%. Έκλεισε για 173 ημέρες και έχασε 56 εκατομμύρια στερλίνες από έσοδα.

Το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των μουσείων του Ηνωμένου Βασιλείου τα εννέα από τα δέκα τελευταία χρόνια ήταν τέταρτο στην παγκόσμια κατάταξη. Έκλεισε για 208 ημέρες - περίπου επτά μήνες - με τον αριθμό των επισκεπτών να μειώνεται κατά 80% σε 1,3 εκατομμύρια επισκέπτες.

Τρίτα στον πίνακα δημοτικότητας ήταν τα Μουσεία του Βατικανού, με τον αριθμό των επισκεπτών να έχει μειωθεί κατά 81%. Το μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη, έκλεισε μόνο για 80 ημέρες και είναι πέμπτο στην παγκόσμια κατάταξη. Στην έβδομη θέση είναι η Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο που έμεινε κλειστή 177 ημέρες και στην όγδοη θέση το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη που έμεινε κλειστό για 202 ημέρες.

Το πιο δημοφιλές μουσείο στην Ασία ήταν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του 21ου αιώνα στην Ιαπωνία στην Καναζάβα. Έκλεισε μόνο για 66 ημέρες, αλλά σημείωσε μείωση επισκεψιμότητας κατά 63%.

Η δραματική μείωση των επισκεπτών σε μουσεία, 82% έχασε το Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter
Τρίτα στον πίνακα δημοτικότητας ήταν τα Μουσεία του Βατικανού. Φωτό EPA

Ο αντίκτυπος τη πανδημίας ήταν ζοφερός και παρά το άνοιγμα πολλών μουσείων μέσα στην άνοιξη του 2021, η μειωμένη πλέον χωρητικότητα λόγω των μέτρων κοινωνικής απόστασης, η περιορισμένη τουριστική κίνηση λόγω των κλειστών ακόμα συνόρων πολλών χωρών και η οικονομική δυσπραγία πολλών που δε θα ταξιδέψουν τα επόμενα χρόνια εύκολα, σημαίνει ότι θα περάσουν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια έως ότου τα μουσεία επιστρέψουν στην προ-πανδημική κατάσταση.

Η Art Newspaper έγραψε ότι οι συνολικά 41.000 ημέρες που ήταν κλειστά για τα κορυφαία μουσεία του κόσμου ισοδυναμεί με «112 χρόνια χαμένων επισκέψεων και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε χαμένα έσοδα».

Στις ΗΠΑ η εικόνα των γκαλερί και των μουσείων είναι διαφορετική από πολιτεία σε πολιτεία. Τα μουσεία έμειναν κλειστά από 75 ημέρες (Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Crystal Bridges, Άρκανσο) έως 225 ημέρες (Smithsonian American Art Museum, Ουάσιγκτον).

Στη λίστα δεν περιλαμβάνονται μουσεία που επέλεξαν να κλείσουν στη διάρκεια της πανδημίας για να κάνουν ανακαίνιση ή για προγραμματισμένα έργα.

Μπορείτε να δείτε τη λίστα εδώ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM