Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πολύ αισιόδοξος» δηλώνει ο Νίκος Σταμπολίδης

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πολύ αισιόδοξος» δηλώνει ο Νίκος Σταμπολίδης Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Για αέρα αισιοδοξίας στο μουσείο της Ακρόπολης, αναφορικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, κάνει λόγο ο Observer, μετά το διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα στο Λονδίνο και την Αθήνα. 

Εξάλλου, αυτό δηλώνει και ο γενικός διευθυντής του μουσείου της Ακρόπολης, Νίκος Σταμπολίδης, έπειτα από την εβδομάδα διαμάχης για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.  «Ήταν μία εξαιρετική εβδομάδα. Πιστεύω ότι μπορούμε να πούμε πως τα γεγονότα μας πάνε μπροστά και είναι υπέρ μας. Είμαι πολύ αισιόδοξος», λέει ο κ. Σταμπολίδης στον Observer. 

Το βρετανικό Μέσο, κάνοντας αναφορά στις εξελίξεις των τελευταίων δύο ετών σε αυτό το ζήτημα, υπενθυμίζει την επιστροφή του «θραύσματος Fagan» του Παρθενώνα από την Ιταλία στην Ελλάδα. Ακόμη, σημειώνει ότι ο πάπας Φραγκίσκος επέστρεψε στην Ελλάδα τρία θραύσματα του Παρθενώνα. 

«Αλλά είναι και κάτι άλλο. Αυτή η ριζική αλλαγή της βρετανικής κοινής γνώμης που δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη», σημειώνει ο Νίκος Σταμπολίδης. Για τους Έλληνες αξιωματούχους, γράφει ο Obersver, η κατακραυγή για την απόφαση του Ρίσι Σούνακ να ακυρώσει τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπήρξε «θείο δώρο», καθώς η εκστρατεία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα κέρδισε ξαφνικά περισσότερη παγκόσμια προσοχή από οποιαδήποτε άλλη φορά.

Το δημοσίευμα σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η επιλογή του βασιλιά Καρόλου να φορέσει γραβάτα με ελληνικές σημαίες στην COP28 διέγραψε όποια αμφιβολία πως αυτή η διαμάχη ωφέλησε την Αθήνα

«Όσα χρήματα κι αν διέθετε η ελληνική κυβέρνηση σε αυτή την καμπάνια, δεν θα είχαν βοηθήσει τόσο πολύ», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ειρήνη Σταματούδη, καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του πανεπιστημίου Λευκωσίας. 

«Αρχικά, ήταν δύσκολο να γίνει κατανοητό γιατί ο ηγέτης μιας χώρας με τέτοια παράδοση στον διάλογο θα απέφευγε τη συζήτηση. Αλλά μετά έγινε πολύ σαφές πως αυτό που συνέβη έκανε γνωστή τη διαμάχη (για τα Γλυπτά)», σημειώνει η κ. Σταματούδη και συμπληρώνει πως σε μια εποχή που τόσοι πολλοί στη Βρετανία υποστηρίζουν το αίτημα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, «οι άνθρωποι έχουν αρχίσει τώρα να αναρωτιούνται “γιατί;”». 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Πολιτισμός / Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Η υπουργός, Λίνα Μενδώνη, υπενθύμισε ότι το κτήμα του Τατοΐου, αν και είχε «σημαντική ιστορική και περιβαλλοντική αξία», παρέμενε για δεκαετίες αναξιοποίητο
LIFO NEWSROOM
Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM