Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη: Το β' μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Το εργαστήριο του Πιέτ Μοντριάν στη Νέα Υόρκη, 2005-2006, κουτί από ξύλο, ακρυλικό τζάμι, ηλεκτρικό κύκλωμα, 97 x 47 x 62, ιδιωτική συλλογή.
0

Το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει στις 23 Νοεμβρίου το δεύτερο μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη Γιώργου Χατζημιχάλη στους χώρους του κτιρίου της Πειραιώς 138.

Το έργο του είναι πολύπλευρο και συχνά αποτελείται από μεγάλες ενότητες. Ερευνά τη μνήμη, τη σημασία του αρχείου και τη σχέση μεταξύ του παρελθόντος και της σύγχρονης εικαστικής πραγματικότητας. Για να φτιάξει ένα έργο συχνά χρησιμοποιεί πολλά και διαφορετικά μέσα παράλληλα με τη ζωγραφική, όπως video, φωτογραφίες, κείμενα, εκτυπώσεις κ.ά. Ο δισδιάστατος χώρος της ζωγραφικής εξαπλώνεται στην τρίτη διάσταση και οι χώροι που προκύπτουν επιτρέπουν στον θεατή να βιώσει την εικόνα όπως αυτή διαμορφώνεται από την εμπειρία της ζωής στη μεταμοντέρνα συνθήκη.

Η συνέχεια της έκθεσης, το πρώτο μέρος της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, θα καταλάβει ξανά όλους τους χώρους του κτιρίου, συμπληρώνοντας την καταγραφή της πενηνταεξάχρονης διαδρομής του καλλιτέχνη στην περιπέτεια της ζωγραφικής από το 1966 έως το 2022.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Ο ζωγράφος Α.Κ. Ένα μυθιστόρημα, [Αυτοπροσωπογραφία 1942], 2007-2011, λάδι σε μουσαμά 100 x 70 εκ., συλλογή του καλλιτέχνη | Eleftheria Tseliou Gallery.

Η αναδρομή στην πορεία του, που είχε ως σημείο εκκίνησης στο πρώτο μέρος το έτος 1966 και τα πρώτα έργα που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης σε ηλικία 12 ετών, ολοκληρώνεται χρονολογικά στο δεύτερο μέρος με το πρόσφατο έργο του «Μια έκθεση πορτραίτων αφιερωμένη στο έργο “Ο Άγιος Ιερώνυμος στο αναγνωστήριό του” (π. 1475) του Antonello da Messina», που παρουσίασε το 2022 στην Eleftheria Tseliou Gallery.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα που έχουν εκτεθεί τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και μεμονωμένα έργα και ενότητες που παρουσιάζονται στο κοινό για πρώτη φορά. Δεν ακολουθεί μια αυστηρή γραμμική χρονολογική σειρά, η οποία θα παρουσίαζε την εικόνα μιας συντελεσμένης πορείας, όπως ταιριάζει σε καλλιτέχνες από το έργο των οποίων μας χωρίζει μια στοιχειώδης χρονολογική απόσταση. Αντίθετα, στόχος της είναι να καλύψει μια συγκροτημένη διαδρομή που συνεχίζει να αναπτύσσει την ενεργό δυναμική της στο παρόν.

Σε όλη τη διάρκεια του δεύτερου μέρους της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν παράλληλες εκδηλώσεις, καθώς και εργαστήρια από το τμήμα εκπαίδευσης του Μουσείου Μπενάκη, στα οποία σύγχρονοι εικαστικοί θα προσκαλέσουν παιδιά σε μια συνομιλία με το έργο του καλλιτέχνη. Επίσης, προγραμματίζονται και συναντήσεις για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια, καθώς και για επισκέπτες με μερική ή ολική απώλεια όρασης.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Aρχείο σφραγίδων [ Οι Άνθρωποι], 1995 /1998-99, 1.132 ξύλινες σφραγίδες σε δύο μεταλλικές αρχειοθήκες, 147 x 71 x 71 η καθεμία, ιδιωτική συλλογή. Φωτογραφία: Μπόρις Κιρπότιν.

Το ειδικό εισιτήριο πολλαπλών επισκέψεων (€16) που δημιούργησε το Μουσείο Μπενάκη από την αρχή της έκθεσης επιτρέπει στους κατόχους του τη δυνατότητα να επισκεφθούν την έκθεση όσες φορές το επιθυμούν.

Μάλιστα, αυτό το Σαββατοκύριακο, 18 & 19 Νοεμβρίου, ο χώρος της έκθεσης θα παραμείνει ανοιχτός ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη μετάβαση και να ζήσει από κοντά τα παρασκήνια του στησίματος μιας έκθεσης πριν από τα εγκαίνια. Οι συμμετέχοντες θα περιηγηθούν στους χώρους της προετοιμασίας του Β’ Μέρους από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Μαζί του θα μάθουν για την προεργασία του αφηγήματος που απαιτεί μια τόσο μεγάλη έκθεση.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Νοσοκομείο, 2004-2005, εγκατάσταση μεταβλητών διαστάσεων, λεπτομέρεια από το εσωτερικό του κτιρίου, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Μικρό αρχείο εικόνων (001-100), 1986 /1996-97, ξύλινη αρχειοθήκη, εκατό συρτάρια με εικόνες μεικτής τεχνικής, ιδιωτική συλλογή. Φωτ.: Δημήτρης Ταμβίσκος.

Γιώργος Χατζημιχάλης. Έργα από το 1966 έως το 2022, Μέρος Β’
23/11/2023-14/1/2024
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Πολιτισμός / Μια τελετή αλλιώτικη: Η Ολυμπιακή Φλόγα άναψε μέσα στο μουσείο της Ολυμπίας

Παρά την αναγκαστική μεταφορά στο μουσείο, η τελετή διατήρησε τα καθιερωμένα τελετουργικά, δηλαδή τις χορογραφημένες κινήσεις των «ιερειών» και των κουρών, καθώς και απαγγελίες στην ελληνική γλώσσα
LIFO NEWSROOM
Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Πολιτισμός / Το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο κοινό το Balloon Venus Lespugue του Jeff Koons

Εξερευνώντας τη σημασία της μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα, το έργο θα φιλοξενηθεί από τις 19 Μαρτίου ως τις 31 Αυγούστου 2026 στο Μέγαρο Σταθάτου μαζί με δέκα αντίγραφα ειδωλίων «Αφροδίτης» της Ανώτερης παλαιολιθικής περιόδου
LIFO NEWSROOM
Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τζένιφερ Λόρενς, Οικονομίδης και μεταφυσικό ρομάντζο από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Τζένιφερ Λόρενς στη νέα ταινία της Λιν Ράμσεϊ, η «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη, και μια ιδιαίτερη ρομαντική κομεντί ξεχωρίζουν από την κινηματογραφική σοδειά αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: Ο γιος του προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για την παγκόσμια περιοδεία – Τι απαντά η εταιρεία παραγωγής

Ο Γιώργος Χατζιδάκις αναφέρει ότι το αίτημα για την περιοδεία είχε απορριφθεί «ρητά», καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και στο καλλιτεχνικό ήθος» του Μάνου Χατζιδάκι
LIFO NEWSROOM
Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Πολιτισμός / Θεολογική Σχολή Χάλκης: Η παπική επίσκεψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της επαναλειτουργίας

Στο πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό, ο Πάπας Λέων επισκέπτεται την Τουρκία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 1.700 χρόνια από τη Σύνοδο της Νίκαιας, σε μια επίσκεψη που αναζωπυρώνει τις ελπίδες για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
LIFO NEWSROOM