Εθνική Πινακοθήκη: Η Συραγώ Τσιάρα νέα διευθύντρια

Εθνική Πινακοθήκη: Η Συραγώ Τσιάρα νέα διευθύντρια Facebook Twitter
Φωτ.: Facebook/ Αμάντα Πρωτίδου, ΚΟΘ
0

Η Συραγώ Τσιάρα ορίστηκε νέα διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη. 

Η κ. Τσιάρα είναι ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και διευθύντρια του ΜΟΜus - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Έχει δεκαπενταετή εμπειρία στη διεύθυνση δημόσιων μουσειακών οργανισμών και εικοσαετή στη διαχείριση συλλογών έργων ελληνικής και διεθνούς τέχνης. 

Η νέα διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης έχει επιμεληθεί περισσότερες από 50 εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει οργανώσει συνέδρια, συγγράφει επιστημονικές μελέτες και δίνει διαλέξεις, κυρίως για ζητήματα σχέσεων τέχνης και πολιτικής, μνήμης, ταυτότητας, επιμελητικών πρακτικών και διασύνδεσης της σύγχρονης τέχνης με τους αρχαιολογικούς χώρους και τη δημόσια σφαίρα.

Διηύθυνε το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης από το 2007 έως το 2020 και από το 2017 έως σήμερα διευθύνει τη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Διετέλεσε επιμελήτρια του ελληνικού περιπτέρου στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας το 2013 και σε εκείνη του 2019 ανέλαβε τα καθήκοντα της εθνικής επιτρόπου. 

Το 2017 συνεπιμελήθηκε με τη Μαρία Τσαντσάνογλου έκθεση 28 Ελλήνων καλλιτεχνών στο Εθνικό Μουσείο Τεχνών του Πεκίνου στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης του Πεκίνου, στην οποία η Ελλάδα ήταν τιμώμενη χώρα. 

Η Συραγώ Τσιάρα γεννήθηκε στη Λάρισα το 1968.  Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds (MA). Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο ΑΠΘ με θέμα το ρόλο της δημόσιας γλυπτικής στη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης. Δίδαξε Δημόσια Τέχνη, Ιστορία και Θεωρία της Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2003 – 2006). Διηύθυνε επί 13 έτη το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και την 6η και την 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Διετέλεσε επιμελήτρια του Ελληνικού Περιπτέρου στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας (2013) και εθνική επίτροπος στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας το 2019. Την ίδια χρονιά συνδιηύθυνε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Επιμελείται εκθέσεις, συγγράφει και δίνει διαλέξεις κυρίως για ζητήματα ταυτότητας, δημόσιας σφαίρας, φύλου, μνήμης και πολιτικής στη σύγχρονη τέχνη.

Από την ίδρυση του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης, το 2018, ανέλαβε τη διεύθυνση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης –Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το 2019 εργάστηκε μαζί με τον Δημήτρη Αντωνακάκη στη διεύθυνση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ώστε να αποδοθεί το μουσείο στο κοινό. Την ίδια χρονιά ολοκλήρωσε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της παρουσίασης της μόνιμης συλλογής νεοελληνικής τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.

Συγγραφέας του βιβλίου "Η επιμέλεια του Βλέμματος"  μιλάει για τη σχέση της σύγχρονης τέχνης με το φύλο, τη μνήμη, την ταυτότητα και τη δημόσια σφαίρα, με ζητήματα όπως η αιρετική αναβίωση του παρελθόντος, η αρχειακή τέχνη, η σωματική μνήμη, η συνάντηση της σύγχρονης τέχνης με την αρχαιότητα, η διεκδίκηση της σεξουαλικότητας, ο έμφυλος προσδιορισμός του βλέμματος, οι υβριδικές ταυτότητες, το τραύμα και η επανάκαμψη της υλικότητας.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα φυλαχτό για όλους και μια Αθηνά για την Αθήνα

Urban Culture / Δύο νέες τοιχογραφίες σε πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Στην Αλεξάνδρας μια τοιχογραφία-φυλαχτό για όλους μας από τον Άγγελο Πλέσσα, με τίτλο «Φυλαχτό όλων των Όντων», και στην Πανεπιστημίου η τοιχογραφία του Αριστείδη Λάππα «She Who Protects» με μια νέα, πολύχρωμη Αθηνά για μια νέα, πολυπολιτισμική Αθήνα.
THE LIFO TEAM
Για πρώτη φορά αναδημιουργήθηκε το DNA του ανθρώπου από την έκρηξη της Πομπηίας

Πολιτισμός / Για πρώτη φορά αναδημιουργήθηκε το DNA του ανθρώπου από την έκρηξη της Πομπηίας

Τα σώματα ανήκαν σε έναν άνδρα στα τέλη της δεκαετίας των 30 ή στις αρχές των 40 ετών και σε μια γυναίκα 50 ετών. Το γεγονός ότι πιθανότατα απολάμβαναν ένα χαλαρό γεύμα όταν τους χτύπησε η καταστροφή δεν είναι ασυνήθιστο.
THE LIFO TEAM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ