Επισκέπτες στριμώχνονται ανάμεσα σε γυμνά μοντέλα για να μπουν σε έκθεση με έργα της Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Visitors must squeeze between nude models to enter this art exhibition Facebook Twitter
Φωτ.: ROYAL ACADEMY OF ARTS
0

Οι επισκέπτες νέας έκθεσης της Βασιλικής Ακαδημίας στη Βρετανία πρέπει να στριμωχτούν ανάμεσα σε δύο γυμνά μοντέλα για να μπορέσουν να εισέλθουν στον χώρο όπου παρουσιάζονται έργα της Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Η παράδοξη δίοδος αποτελεί μέρος της αναδρομικής έκθεσης της Μαρίνα Αμπράμοβιτς και οι κριτικές είναι ποικίλες.  Η είσοδος στον χώρο, ανάμεσα στα γυμνά σώματα, οδηγεί τους επισκέπτες σε μία «αντιπαράθεση μεταξύ της γύμνιας, του φύλου, της σεξουαλικότητας και της επιθυμίας» σύμφωνα με την επικεφαλής εκθέσεων της Βασιλικής Ακαδημίας, Άντρεα Ταρσία. 

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είχε πρωτοπαρουσιάσει το ασυνήθιστο έργο το 1977, με την ίδια και τον Γερμανό σύντροφό της, Ουλάι, να στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλο σε μία πόρτα, αναγκάζοντας τους επισκέπτες να περάσουν ανάμεσά τους.

Visitors must squeeze between nude models to enter this art exhibition Facebook Twitter
Φωτ.: ROYAL ACADEMY OF ARTS

Κριτικός της Telegraph δήλωσε πως ήταν τόσο συγκεντρωμένος στο να μην πατήσει τα μοντέλα, που δεν μπόρεσε να αισθανθεί την ανατριχίλα καθώς περνούσε ανάμεσά τους. 

Παρότι σημείωσε πως τη δεκαετία του 70’ και 80’ τα έργα μπορεί να έμοιαζαν «ριζοσπαστικά και θαρραλέα», πλέον το αποτέλεσμα μοιάζει με «ναρκισσιστική τέχνη, χωρίς ρίσκο» που δεν θυμίζει σε τίποτα με τα σκληρά μοτίβα του παρελθόντος.

«Δεν χρειάζεται να περάσετε από τις γυμνές πύλες. Υπάρχει μια παράκαμψη, αλλά είναι απάτη» σημείωσε κριτικός των Times. «Στριμώχτηκα, ρουφώντας την κοιλιά μου, προσπαθώντας να μην πατήσω τα δάχτυλα κανενός ή να μην ακουμπήσω τίποτα» συμπλήρωσε. 

Visitors must squeeze between nude models to enter this art exhibition Facebook Twitter
Φωτ.: ROYAL ACADEMY OF ARTS

Έκανε, δε, λόγο για μία «καλαίσθητα παρουσιαζόμενη, αλλά μη ικανοποιητική αναδρομή».

Από πλευράς Guardian ο απολογισμός ήταν πιο θετικός, και έγινε λόγος για μία «τρομακτική αλλά ζωτική» έκθεση.

«Τη βλέπουμε να πλέκει, να καπνίζει, να κρατάει ένα κερί και να περπατάει με άπειρη βραδύτητα, κρατώντας ένα μπολ με γάλα. (…)Υπάρχουν τόσες πολλές Μαρίνες εδώ, αλλά μόνο μία Αμπράμοβιτς, σε όλες τις πολλαπλές της μορφές. (…) Είναι ατρόμητη, ακούραστη, γενναία και ακραία» αναφέρθηκε στην κριτική της έκθεσης.

Ο κριτικός της Evening Standard  σημείωσε πως «δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερη παρουσίαση» των έργων. Παρότι φοβόταν πως ο χώρος θα τα «καταπιεί», όπως έγινε και με άλλους καλλιτέχνες, «ο ρυθμός είναι εξαιρετικός: είναι λιτός εκεί που πρέπει και γεμάτος εκεί που πρέπει».

Η αναδρομική έκθεση καλύπτει την καριέρα της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που μετρά πλέον μισό αιώνα. Στα 255 χρόνια ζωής της Βασιλικής Ακαδημίας, είναι η μόνη γυναίκα που έχει πάρει τις κύριες αίθουσες για να παρουσιάσει τα έργα της - ατομικά. 

Visitors must squeeze between nude models to enter this art exhibition Facebook Twitter
Φωτ.: ROYAL ACADEMY OF ARTS

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξαρχάκος για Σαββόπουλο: «Χαίρε Διόνυσε - Καλό σου κατευόδιο»

Πολιτισμός / Ξαρχάκος για Σαββόπουλο: «Χαίρε Διόνυσε - Καλό σου κατευόδιο»

«Ας θυμόμαστε πόσο σκληρά κρίθηκε, ας αναρωτηθούμε πόσο δημοκράτες είμαστε όταν αποδομούμε τόσο εύκολα τους καλλιτέχνες και όταν τους θέλουμε 'στα μέτρα μας'», έγραψε ο Σταύρος Ξαρχάκος σε ανάρτησή του
LIFO NEWSROOM
Μπρους Σπρίνγκστιν, Τζένιφερ Λόπεζ και Φρέντι Κρούγκερ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φρέντι Κρούγκερ, Μπρους Σπρίνγκστιν και Τζένιφερ Λόπεζ από αύριο στους κινηματογράφους

Το δράμα γύρω από την ηχογράφηση του εμβληματικού άλμπουμ «Nebraska», η μιούζικαλ εκδοχή του «Φιλιού της Γυναίκας Αράχνης», το ντεμπούτο του youtuber Κρις Στάκμαν «Shelby Oaks» και η επανέκδοση του «Εφιάλτη στον Δρόμο με τις Λεύκες» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Πολιτισμός / Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Με μια εμφάνιση γεμάτη τόλμη και υπονοούμενα, ο Σουηδός ηθοποιός απέδωσε για ακόμη μία φορά τη φετιχιστική αισθητική της νέας του ταινίας «Pillion»
LIFO NEWSROOM
Οι Times UK για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτισμός / Βρετανικό Μουσείο: Τι έγραψαν οι Times για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου

Οι Times δίνουν περισσότερο βάρος στις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Μουσείου, ότι η προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσεται έναντι κάθε άλλης εκδήλωσης
LIFO NEWSROOM