Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια

Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
0

Η 5η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης μόλις ξεκίνησε και ένας πλωτός κήπος ταξιδεύει μέσα στη θάλασσα του Μαρμαρά.

Πρόκειται για την καλλιτεχνική εγκατάσταση της Alessandra Covini και του Giovanni Bellotti που διατηρούν το στούντιο αρχιτεκτονικής και ντιζάιν Ossidiana και κατασκεύασαν ένα γλυπτό κομμάτι, μια εγκατάσταση που αναπλάθει ένα κήπο και θα κάνει κρουαζιέρες στις ακτές της Θάλασσας του Μαρμαρά και του Βοσπόρου συνδέοντας τα Πριγκηπονήσια της Κωνσταντινούπολης με τις ασιατικές και ευρωπαϊκές ακτές της πόλης.

Το έργο εμπνέεται από τα ημερολόγια του ταξιδιωτικού συγγραφέα Bruce Chatwin, και σύμφωνα με τις διερευνήσεις του Studio Ossidiana σε ζητήματα μορφής και υλικών, ο κήπος είναι εμπνευσμένος από το «μοναδικό μεσογειακό μικροκλίμα, τα εξελισσόμενα μεταναστευτικά μοτίβα των πουλιών, την εξάντληση των ψαριών, τις παρεμβολές μεταξύ αυθόρμητα καλλιεργημένων, εγγενών και μη ιθαγενών ειδών, τη μεταφύτευση των κοραλλιών, τις συζητήσεις για την απαγόρευση των αμαξών και τη διατήρηση των πεύκων και των θάμνων μάκι των Πριγκιπονήσων μέσα σε ένα εξελισσόμενο φυσικό και κοινωνικό κλίμα».

Με βάση τις παραδόσεις και τις αρχιτεκτονικές και σχεδιαστικές αφηγήσεις που συνδέονται με το νερό, από τον Όμηρο έως τον Άλντο Ρόσι, αυτό το μεσογειακό τεχνητό τοπίο στεγάζει τρεις εγκαταστάσεις. Μια χωμάτινη πλατφόρμα, αντιπροσωπευτική των εδαφών των νησιών, μια ταράτσα φτιαγμένη από κοχύλια και βράχους που συγκεντρώθηκαν στη Büyükada, το μεγαλύτερο από τα Πριγκιπονήσια και ένα πλέγμα από τροφοδότες πουλιών, για να ξεκουράζονται τα αποδημητικά πτηνά και οι γλάροι.

Με τίτλο Empathy Revisited, η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης θα διαρκέσει μέχρι τον Νοέμβριο του 2021. Μόλις τελειώσει, τα στοιχεία φύτευσης και αρχιτεκτονικής του έργου θα δωρισθούν και θα εγκατασταθούν μόνιμα στο Büyükada, στα Πριγκιπονήσια.

Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Η Σουηδέζα ηθοποιός, θα αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 36 χρόνων από το σινεμά, όταν βρισκόταν στην κορυφή, ζώντας τα υπόλοιπα 49 χρόνια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τροφοδοτώντας μία ασυγκράτητη μυθολογία γύρω από την προσωπικότητά της, με φήμες, ιστορίες, πληροφορίες, για τη ζωή της, τους πολυάριθμους έρωτές της, την αθεράπευτη προσμονή μίας επιστροφής της στα πλατό
LIFO NEWSROOM
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ