Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr

Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης, ANTI-GONE, 2020, περφόρμανς, παραχώρηση του καλλιτέχνη
0

Η Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου, το περίκλειστο μικροκράτος που περιβάλλεται από την Ιταλία, το πέμπτο μικρότερο κράτος του κόσμου και το παλαιότερο δημοκρατικό κράτος στον κόσμο, φιλοξενεί από τις 15 Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου την Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών.

Με τίτλο «School of Waters» φιλοξενεί  έργα 70 καλλιτεχνών από 21 χώρες της Μεσογείου (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, performance, site-specific εγκαταστάσεις, έργα βίντεο και ήχου), από την Ιταλία έως την Τυνησία, από την Ισπανία στο Μαυροβούνιο, από τη Γαλλία έως την Ιορδανία και από τη Μάλτα έως τον Λίβανο.

«Σκοπός μας είναι να χρησιμοποιήσουμε την κοινή κληρονομιά του νερού και τα ίδια τα κοινά νερά που μας συνδέουν σαν χώρες ως σημείο εκκίνησης για να υπερβούμε τους εθνικισμούς και να ανακαλύψουμε τη Μεσόγειο σαν μια σύνθετη πλατφόρμα μορφών ζωής και διαδικασιών γνώσης.

Ουσιαστικά ο άξονας της Μπιενάλε γυρίζει γύρω από τη συμβολική έννοια του νερού χρησιμοποιώντας το οξύμωρο του να βρισκόμαστε στο Σαν Μαρίνο, κοντά στη θάλασσα, αλλά να μην έχουμε πρόσβαση στο νερό αλλά και της αναγκαστικής σύνδεσης με άλλα κράτη για να μπορέσει να λειτουργήσει μια πόλη-κράτος που δεν έχει δικούς της πόρους» λέει ο επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος.

Η Mediterranea 19 οραματίζεται τη Μπιενάλε ως ένα προσωρινό σχολείο εμπνευσμένο από πειραματικές παιδαγωγικές που προκαλούν δημιουργικά τις υπάρχουσες καλλιτεχνικές, επιμελητικές και ερευνητικές μορφές.

Η Mediterranea 19 οραματίζεται τη Μπιενάλε ως ένα προσωρινό σχολείο εμπνευσμένο από πειραματικές παιδαγωγικές που προκαλούν δημιουργικά τις υπάρχουσες καλλιτεχνικές, επιμελητικές και ερευνητικές μορφές. Αποτελεί ένα συλλογικό εργαλείο για την αποδόμηση των στερεοτύπων που προέρχονται από την ευρωκεντρική ερμηνεία της περιοχής της Μεσογείου, εστιάζοντας στην υλική και συμβολική φύση του νερού, από γεωπολιτική αλλά και οικολογική οπτική. Πρόκειται για μια πρόσκληση για να ανακαλύψουμε εκ νέου τη ρευστότητα που κατέστησε τη Μεσόγειο έναν πολύμορφο τόπο συνύπαρξης μορφών ζωής και διαδικασιών παραγωγής γνώσης.

Πάνος Γιαννικόπουλος
Ο επιμελητής της Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών, Πάνος Γιαννικόπουλος

«Η «ακινησία» αυτής της περιόδου, στρέφει το ενδιαφέρον του «School of Waters» σε περιβάλλοντα με χαρακτηριστικό τη στασιμότητα. Εμπνέεται από οικοσυστήματα όπως τα έλη και οι βάλτοι για να ενεργοποιήσει το παράλληλο πρόγραμμα «Digital Swamp». Αν και αυτές οι ζώνες μετάβασης μεταξύ γης και νερού θεωρούνται δυσάρεστα περιβάλλοντα, ανεπιθύμητα και μολυσματικά, αποτελούν ταυτόχρονα και σημαντικούς υδροβιότοπους. Επιχειρώντας να εξερευνήσει τις μορφές ζωής που μπορεί να αναπτυχθούν σε συνθήκες φαινομενικής ακινησίας, παράλληλα με τα εγκαίνια της έκθεσης στο Σαν Μαρίνο, το διευρυμένο δημόσιο πρόγραμμα «Digital Swamp» παρέχει ζωντανή ροή από παραστάσεις, συνομιλίες και διαλέξεις με καλλιτέχνες, θεωρητικούς και επιμελητές, σε σημαντικά πολιτιστικά κέντρα της Μεσογείου» λέει ο Πάνος Γιαννικόπουλος.

«Βλέπουμε και την πίσω όψη πέρα από την εξωτικοποίηση του νερού, ως ένα τόπο εκμετάλλευσης, ένα τόπο περάσματος, ταξιδιού των μεταναστών αλλά και πνιγμού και κάνουμε μια κριτική ανάγνωσή του. Οι περισσότεροι από τους καλλιτέχνες μιλούν για την έννοια της ρευστότητας, της ταυτότητας ενώ κάποιοι άλλοι μπήκαν σε πιο ερευνητικό κομμάτι αυτού του πόρου της Μεσογείου και με ποιο τρόπο το νερό κινεί την εννοιολογική διαδικασία της δημιουργίας ενός έργου. Το School of Waters περιστρέφεται γύρω από μια κριτική επανεξέταση του υλικού και της συμβολικής ύπαρξης των υδάτων από τη γεωπολιτική μέχρι και την οικολογία. Η επιθυμία να μάθουμε από τα νερά αποκαλύπτει τρόπους για την έννοιά τους που λειτουργεί σε μεταφορικό και σε δομικό επίπεδο. Επίσης σημειώνουμε ότι το νερό είναι κάτι που δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ως εξευγενισμένο «προϊόν». Οι ωκεανοί, οι θάλασσες, οι πάγοι, οι παγετώνες, οι λίμνες, τα ποτάμια, οι υδροφορείς, οι λίμνες, το χιόνι, η βροχή είναι ρευστά, λιώνουν, συμπυκνώνονται, εξατμίζονται και μπορούν να εμφανιστούν σε διαφορετικές καταστάσεις. Αυτοί οι σχηματισμοί νερού υποδηλώνουν τη δυνατότητα αναμόρφωσης της κατανόησης των στατικών ταυτοτήτων και της αίσθησης του ανήκειν στη Μεσόγειο, ξεκινώντας όχι από τα εδάφη αλλά από τα νερά της».

Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Εύα Παπαμαργαρίτη, As they were drifting away, their bodies turned into waves, 2021, βίντεο υψηλής ευκρίνειας, παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.

H Μπιενάλε θα πραγματοποιηθεί σε διάφορους χώρους στο ιστορικό κέντρο του Σαν Μαρίνο: την Εθνική Πινακοθήκη, τον πρώτο πύργο της οχύρωσης του που βρίσκεται στην κορυφή του Monte Titano (Torre Guaita), τις μεσαιωνικές δεξαμενές Pianello, στον υπόγειο χώρο της Βουλής (Palazzo Pubblico), το παλιό μοναστήρι της Santa Chiara (όπου σήμερα στεγάζεται το Πανεπιστήμιο του Σαν Μαρίνο), το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας καθώς και σε διάφορα σημεία του Borgo Maggiore. Παράλληλα, θα διοργανωθούν δράσεις σε διάφορες τοποθεσίες της Μεσογείου, σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον, με την Μπιενάλε να διαχέεται και να ενεργοποιείται πέρα από τα όρια μιας χώρας.

Το Mediterranea 19 επιμελείται μια διεθνής επιστημονική επιτροπή που αποτελείται από τους ιδρυτές και τους συμμετέχοντες της τρίτης έκδοσης του A Natural Oasis?, ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και έρευνας που υποστηρίζεται από την BJCEM, σε επιμέλεια από το 2015 οι Alessandro Castiglioni και Simone Frangi και είναι ανοιχτή σε επιμελητές, καλλιτέχνες και πολιτιστική έρευνα για καλλιτέχνες με ηλικία κάτω των 34 ετών. Εκτός από τους Castiglioni και Frangi (Ανώτεροι Επιμελητές), τα μέλη της επιμελητικής επιτροπής της Μπιενάλε είναι οι Θεόδουλος Πολύβιου (Κύπρος / Ηνωμένο Βασίλειο), Denise Araouzou (Κύπρος / Ιταλία), Panos Giannikopoulos (Ελλάδα), Angeliki Tzortzakaki (Ελλάδα / Ολλανδία), Nicolas Βαμβακλής (Ελλάδα / Ιταλία), Giulia Gregnanin (San Marino / UK) και Giulia Colletti (Ιταλία / ΗΒ).

Η Mediterranea 19 διοργανώνεται με τη συνεργασία της διεθνούς ένωσης BJCEM - Biennale des jeunes créateurs de l’Europe et de la Méditerranée (Biennale Νέων Δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου) και της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο (Κρατική Γραμματεία για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο, Πολιτιστικές Υπηρεσίες και Πανεπιστήμιο της Δημοκρατίας του Σαν Μαρίνο).

Επιμελητές: Alessandro Castiglioni, Simone Frangi (Επικεφαλής του προγράμματος A Natural Oasis?)

Επιμελητική ομάδα: Ντενίζ Αραούζου, Giulia Colletti, Πάνος Γιαννικόπουλος, Giulia Gregnanin, Θεόδουλος Πολυβίου, Αγγελική Τζωρτζακάκη, Νικόλας Βαμβουκλής (3η έκδοση του προγράμματος A Natural Oasis?)

Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Χαρά Στεργίου, Music for Logistical Populations: A DJ Lecture, 2019, περφόρμανς, παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.

Συμμετέχοντες/ουσες καλλιτέχνες και ερευνητές:

Noor Abed (Παλαιστίνη), Adrian Abela (Μάλτα), Noor Abuarafeh (Αίγυπτος), ALTALENA (Ιταλία), Marco Antelmi (Ιταλία), Panos Aprahamian (Λίβανος), Bora Baboci (Αλβανία), Riccardo Badano & Hannah Rullman (Ιταλία), Hanan Benammar (Νορβηγία/Αλγερία), Yesmine Ben Khelil (Τυνησία), Maeve Brennan (Ηνωμένο Βασίλειο), Johanna Bruckner (Αυστρία), Dante Buu (Μαυροβούνιο), Madison Bycroft (Γαλλία), Annalisa Cannito (Ιταλία) με τους Wendimagegn Belete (Αιθιοπία/Νορβηγία), Valerio Conti (Σαν Μαρίνο), Selin Davasse (Τουρκία), Binta Diaw (Ιταλία), Adji Dieye (Ιταλία), Enar de Dios Rodríguez (Αυστρία), Caterina De Nicola (Ιταλία), Marianne Fahmy (Αίγυπτος), Alessandra Ferrini (Ιταλία), Enrico Floriddia (Ιταλία), Victor Fotso Nyie (Ιταλία), Χάρης Γιαννούρας (Ελλάδα), Marco Giordano (Ιταλία), Adrijana Gvozdenović (Μαυροβούνιο), Bianca Hisse (Νορβηγία), Areej Huniti & Eliza Goldox (Ιορδανία), KABUL (Ιταλία), Βαλεντίνα Κάργα (Ελλάδα), Dalia Khalife (Λίβανος), Ru Kim (Γαλλία), Gašper Kunšič (Σλοβενία), Latent Community - Σωτήρης Τσίγκανος & Ιώνιαν Μπισάι (Ελλάδα), Vesna Liponik (Σλοβενία), DDC - Design di Comunità (Σαν Μαρίνο), Filippo Marzocchi (Ιταλία), Corinne Mazzoli (Ιταλία), Dina Mimi (Παλαιστίνη), Tawfik Naas (Ηνωμένο Βασίλειο), Ελένη Οδυσσέως (Κύπρος), Francis Offman (Ιταλία), Mila Panić (Βοσνία και Ερζεγοβίνη), Εύα Παπαμαργαρίτη (Ελλάδα), GianMarco Porru (Ιταλία), Gabriele Rendina Cattani (Ιταλία), Jacopo Rinaldi (Ιταλία), Virginia Russolo (Ιταλία), Pablo Sandoval (Ισπανία), Michele Seffino (Ιταλία), Selma Selman (Βοσνία και Ερζεγοβίνη), Vanja Smiljanić (Σερβία), Αλκαίος Σπύρου (Αλβανία), Χαρά Στεργίου (Ελλάδα), Βαλίνια Σβορώνου (Ελλάδα), Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης (Ελλάδα), Endi Tupja (Αλβανία), Sophie Utikal (Αυστρία), Μαρίνα Ξενοφώντος (Κύπρος).

Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Latent Community - Σωτήρης Τσίγκανος & Ιώνιαν Μπισάι, NEROMANNA, 2017, βίντεο εγκατάσταση, παραχώρηση των καλλιτεχνών.
Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Βαλεντίνα Κάργα, CIRCLE 3 An Infrastructure for Digestion, 2021, εγκατάσταση, παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.
Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Βαλίνια Σβορώνου, Endymion Poster Hidden Artefacts from the App, 2020, εφαρμογή, παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.
Young Artists Biennale Σαν Μαρίνο: Ο Έλληνας επιμελητής Πάνος Γιαννικόπουλος μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Χάρης Γιαννούρας, Mermaid Washed up on Shore, 2021, Ερευνητικό πρότζεκτ, παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή: Με 58 νέα έργα στο μουσείο της Αθήνας και έκθεση Γιώργου Ρόρρη στην Άνδρο

Εικαστικά / Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή: 58 νέα έργα στο μουσείο της Αθήνας και έκθεση Γιώργου Ρόρρη στην Άνδρο

To Ίδρυμα Γουλανδρή υποδέχεται ξανά το κοινό με ανανέωση στα έργα του 19ου και 20ού αιώνα και στα έργα της ελληνικής ζωγραφικής στην Αθήνα και μια νέα έκθεση στην Άνδρο.
THE LIFO TEAM
Χριστόφορος Μαρίνος: «Θέλουμε το κοινό να αγαπήσει τη Δημοτική Πινακοθήκη»

Εικαστικά / Χριστόφορος Μαρίνος: «Θέλουμε το κοινό να αγαπήσει τη Δημοτική Πινακοθήκη»

Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων του ΟΠΑΝΔΑ παρουσιάζει το πρόγραμμα της Δημοτικής Πινακοθήκης της Αθήνας για το 2021, τις συνεργασίες και όσα πρόκειται να δούμε τους προσεχείς μήνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ