Στις 30 Νοεμβρίου 2021 τα Μπαρμπέιντος ανακηρύχθηκαν επισήμως Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Η βασίλισσα Ελισάβετ απομακρύνθηκε από αρχηγός κράτους, διακόπτοντας αυτοκρατορικούς δεσμούς περίπου 400 χρόνια μετά την ημέρα που κατέπλευσαν αγγλικά πλοία στα νησιά.

 

Ενώ η χώρα διακόπτει τους δεσμούς της με τη Βρετανία, ο βραβευμένος αρχιτέκτονας Ντέιβιντ Ατζάγιε σχεδιάζει το Μουσείο Δουλείας που θα περιλαμβάνει ένα ερευνητικό ινστιτούτο για τα αρχεία των Μπαρμπέιντος - μια τεκμηρίωση 400 ετών για το βρετανικό διατλαντικό δουλεμπόριο.

 

Το σημαντικό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς ανακοίνωσε η πρόεδρος του κράτους Σάρα Μέισον. Η τοποθεσία του μουσείου στο νησί της Καραϊβικής θα βρίσκεται δίπλα σε ένα ταφικό σημείο όπου ανακαλύφθηκαν τα πτώματα 570 Δυτικοαφρικανών θυμάτων της βρετανικής υπερατλαντικής σκλαβιάς, ως υπενθύμιση του διαρκούς τραύματος και των ιστοριών της υποδούλωσης και είναι ο μεγαλύτερος και παλαιότερος γνωστός τόπος ταφής σκλάβων στα Μπαρμπέιντος.

 

Οι εργασίες στην περιοχή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 30 Νοεμβρίου 2022, για να σηματοδοτήσουν την πρώτη επέτειο από τη μετάβαση των Μπαρμπέιντος σε κοινοβουλευτική δημοκρατία. Το σχέδιο βασίζεται σε σχέδια που δημιούργησε ο διάσημος Βρετανο-Γκανός αρχιτέκτονας και θα βρίσκεται δίπλα στο Newton Enslaved Burial Ground Memorial, μια πρώην φυτεία ζάχαρης κοντά στην πρωτεύουσα του νησιού Μπρίτζταουν, όπου κάποτε εργάζονταν οι Αφρικανοί σκλάβοι.

 

Είναι σημαντικό ότι θα είναι επίσης το νέο σπίτι των Αρχείων των Μπαρμπέιντος, ενός σημαντικού ιστορικού αρχείου που χρονολογείται πριν από 400 χρόνια και θα περιλαμβάνει δεκάδες εκατομμύρια σελίδες εγγράφων σχετικά με το διατλαντικό δουλεμπόριο—καθιστώντας το έναν από τους μεγαλύτερους καταλόγους της Βρετανικής Αυτοκρατορίας στον κόσμο. Τα υλικά περιλαμβάνουν νηολόγια πλοίων, λογιστικά βιβλία πώλησης σκλάβων, άδειες γάμου και έγγραφα χειροτεχνίας μεταξύ πολλών άλλων εγγράφων και αρχείων.

 

Το σχέδιο του Ατζάγιε είναι «εγγενώς αφρικανικό», είπε η Πρωθυπουργός της χώρας, δηλώνοντας: «Ο κύκλος από τη γέννηση μέχρι το θάνατο, η γέννηση και η επιστροφή στη γη θα είναι έκδηλη μέσω της αρχιτεκτονικής».

 

Κατά τον Ατζάγιε ο σχεδιασμός του μουσείου προκύπτει από την τεχνική και τη φιλοσοφία των παραδοσιακών αφρικανικών τάφων, των τόπων προσευχής και των πυραμίδων. Οι αρχιτέκτονας φαντάζεται ένα χώρο που ταυτόχρονα τιμά τους νεκρούς, επικουρεί τους ζωντανούς και εκδηλώνει ένα νέο μέλλον για τον μαύρο πολιτισμό της αφρικανικής ηπείρου.