Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Willem de Kooning, Woman-Ochre (1954-55) © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
0

Το έργο «Woman-Ochre» (Γυναίκα σε ώχρα) του Βίλεμ ντε Κούνινγκ, που αγνοούνταν για 30 χρόνια μετά από ληστεία, επιστρέφει σε δημόσια θέα στο Getty Center στο Λος Άντζελες αυτό το καλοκαίρι σε μια έκθεση με τίτλο: Βίλεμ ντε Κούνινγκ: Κλοπή και ανάκτηση.

Το 1985, την Ημέρα των Ευχαριστιών, ο πίνακας αφαιρέθηκε από την κορνίζα του και κλάπηκε από το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα (UAMA), σε μια ληστεία που έγινε μέρα μεσημέρι. Όταν το μουσείο άνοιξε περίπου στις 9 το πρωί, ένας άνδρας και μια γυναίκα ακολούθησαν ένα μέλος του προσωπικού στο εσωτερικό του κτιρίου. Ενώ η γυναίκα αποσπούσε την προσοχή ενός φρουρού ασφαλείας, ο άντρας έκοψε τον πίνακα από το πλαίσιο και τον τύλιξε βιαστικά σε ρολό. Το ζευγάρι έφυγε από το μουσείο σε λιγότερο από 15 λεπτά αργότερα.

Ο πίνακας, που δημιουργήθηκε γύρω στα 1954-55, υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας και έπρεπε να υποβληθεί σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. "Ο πίνακας έφτασε σε εμάς σε πολύ κακή κατάσταση", δήλωσε ο Ulrich Birkmaier, ανώτερος συντηρητής έργων ζωγραφικής στο Μουσείο, σε δελτίο τύπου. "Ο βάναυσος τρόπος με τον οποίο ξηλώθηκε από την επένδυση του προκάλεσε σοβαρές αποκολλήσεις χρώματος, και σκισίματα, για να μην αναφέρουμε τη ζημιά που προκάλεσε η λεπίδα που χρησιμοποιήθηκε για να τον αποκόψει από το πλαίσιο του. Το να φέρεις έναν πίνακα από μια τόσο άσχημη κατάσταση σε έργο που μπορεί να εκτεθεί είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Το έργο υποβλήθηκε σε μια έντονη, σχολαστική διαδικασία συντήρησης μόλις έφτασε στο Γκετί. Artwork © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Photograph © J. Paul Getty Trust

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Γκετί τον Αύγουστο του 2017, οι David Van Auker, Buck Burns και Rick Johnson αγόρασαν τον πίνακα, μαζί με άλλα αντικείμενα, από την περιουσία ενός αποθανόντος ζευγαριού στο Cliff του Νέου Μεξικού. Πήγαν τα αντικείμενα στο κατάστημά τους-Manzanita Ridge Furniture & Antiques στο κοντινό Silver City και εξέθεσαν το έργο. Δύο χρόνια νωρίτερα το UAMA, σε συντονισμό με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών, άρχισε να δημοσιοποιεί την 30ή επέτειο της κλοπής. Όταν οι πελάτες άρχισαν να σχολιάζουν τη γνησιότητα του πίνακα, ο Van Auker άρχισε να ερευνά την αγορά του. Τελικά τη συνέδεσε με το έγκλημα δεκαετιών και επικοινώνησε με το UAMA, το οποία ανέκτησε τον πίνακα.

"Είμαστε ενθουσιασμένοι που το Γκετί συμφώνησε γενναιόδωρα να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και να αναλάβει το πολύπλοκο έργο συντήρησης που τόσο απεγνωσμένα χρειαζόταν ο ντε Κούνινγκ μας", λέει ο Andrew Schulz, αντιπρόεδρος για τις τέχνες στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια του έργου. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.

«Η γυναίκα σε ώχρα»  είναι ένα κόσμημα της συλλογής του Μουσείου Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα και ανυπομονούμε να το έχουμε ξανά στις γκαλερί μας αυτό το φθινόπωρο.

Ο πίνακας θα εκτεθεί στο Κέντρο Γκετί αυτό το καλοκαίρι, από τις 7 Ιουνίου έως τις 28 Αυγούστου, και στη συνέχεια θα επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα το φθινόπωρο του 2022. Ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για την κλοπή, The Thief Collector, σε σκηνοθεσία της Allison Otto, θα κυκλοφορήσει το 2022.

Ένα κλεμμένο για τριάντα χρόνια έργο του Βίλεμ ντε Κούνινγκ επιστρέφει στο το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Facebook Twitter
Ο πίνακας υπέστη μεγάλη ζημιά κατά τη διάρκεια της ληστείας. © 2022 The Willem de Kooning Foundation / Artists Rights Society (ARS), New York; Collection of The University of Arizona Museum of Art, Tucson; Gift of Edward J. Gallagher, Jr.
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Πολιτισμός / Παρουσιάστηκε η ψηφιακή πύλη «Συλλογές Τατοΐου» – Ένα έργο που «ξεκλειδώνει» την ιστορία ενός αιώνα

Η υπουργός, Λίνα Μενδώνη, υπενθύμισε ότι το κτήμα του Τατοΐου, αν και είχε «σημαντική ιστορική και περιβαλλοντική αξία», παρέμενε για δεκαετίες αναξιοποίητο
LIFO NEWSROOM
Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM