Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Όλες οι παραστάσεις που θα δούμε προσεχώς

Δημοτικό Θέατρο Πειραια: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός, Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024 Facebook Twitter
Ο Μπομπ Ουίλσον με τον Λευτέρη Γιοβανίδη
0

Με δυο σούπερ σταρ της παγκόσμιας σκηνής, τον Πέτερ Στάιν και τον Μπομπ Ουίλσον, ξεκίνησε η συνέντευξη Τύπου του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και τον Δήμαρχο της πόλης κ. Μώραλη να αποκαλεί μεν καμάρι της πόλης το θέατρο, αλλά να κάνει και τα σχετικά του παράπονα και χρηματοδοτήσεις και θεσμικά θέματα, που η αλήθεια είναι ότι πρέπει να επιλυθούν.

Ας είναι καλά όμως οι ιδιωτικές χορηγίες και συμπαραγωγές αφού και ο «Μισάνθρωπος» και οι «Τρεις Ψηλές Γυναίκες» πραγματοποιούνται με την αρωγή ιδιωτών παραγωγών.

Με ένα τρίπτυχο ξένων παραγωγών, ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά και ξεκινά η επόμενη του ΔΗΘΕΠΙ, που στην κεντρική σκηνή του θα πρωταγωνιστήσουν οι ξένοι σκηνοθέτες, στο πλαίσιο μιας αναγέννησης του θεάτρου που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια, με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα,  κινηματογραφικές προβολές και δράσεις στην πόλη.

Ο Πέτερ Στάιν δεν παρέλειψε να μιλήσει για τη δυσκολία του να μην καταλαβαίνει την ελληνική γλώσσα και ετοιμάζεται να δείξει ένα Μολιέρο με τον οποίο έχει ασχοληθεί και σε προηγούμενη παράσταση που ανέβηκε στο Παρίσι.

Ο Μπομπ Ουίλσον μόλις ξεκίνησε τη δουλειά του για τις «Τρεις Ψηλες Γυναίκες» του Άλμπι, φωτίζοντας τα πρόσωπα των πρωταγωνιστριών του στην πρώτη συνάντησή τους, λέγοντας πως «πίσω από τη μάσκα προσθέτω το κείμενο, αυτό που βλέπουμε δεν αποτυπώνει αυτό που ακούμε» και κάνοντας μια εισαγωγή για το τι θα περιμένουμε να δούμε στη δική του προσέγγιση στο σύμπαν του Άλμπι.

Με ένα τρίπτυχο ξένων παραγωγών, ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά και ξεκινά η επόμενη του ΔΗΘΕΠΙ, που στην κεντρική σκηνή του θα πρωταγωνιστήσουν οι ξένοι σκηνοθέτες, στο πλαίσιο μιας αναγέννησης του θεάτρου που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια

Η τρίτη παραγωγή που σκηνοθετεί προσκεκλημένος σκηνοθέτης είναι ο «Πλατόνοφ» του Τσέχοφ από τον Ρώσο σκηνοθέτη Άντολφ Σαπίρο, που και αυτός συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

«Και οι τρεις παραγωγές στοχεύουμε να αποτελέσουν μια γόνιμη σύμπραξη και ώσμωση με Ελληνίδες και Έλληνες ηθοποιούς, και να αποφέρουν εξαιρετικά ενδιαφέροντες καρπούς. Το πνεύμα της εξωστρέφειας συμπληρώνει, τέλος, η σημαντική, αλλά και συμβολική συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης, στην παράσταση του σαιξπηρικού "Ρωμαίος και Ιουλιέτα", με έναν θίασο στελεχωμένο με ηθοποιούς και από τις δύο χώρες», είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΘΕΠΙ Λευτέρης Γιοβανίδης, που θα σκηνοθετήσει την τέταρτη παράσταση που ανακοινώθηκε, τρίτη για τη σεζόν 2023-4, στην κεντρική σκηνή.

Δημοτικό Θέατρο Πειραια: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός, Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024 Facebook Twitter
Η μακέτα του καλλιτεχνικού προγράμματος δια χειρός Robert Wilson

Παράλληλα, η  εναλλακτική Σκηνή Ωμέγα ετοιμάζεται να υποδεχθεί τρεις πολύ φιλόδοξες παραγωγές πάνω στην πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Οι δύο από αυτές θα σκηνοθετηθούν από δύο καταξιωμένες ελληνίδες σκηνοθέτιδες. Η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί προσεχώς τις «Σκηνές από έναν Γάμο» του Μπέργκμαν, ενώ η Μαριλίτα Λαμπροπούλου παίρνει τη σκυτάλη την επόμενη άνοιξη με τους «Τσέντσι» του Σέλεϊ. Ενδιάμεσα θα παρουσιαστεί το ελληνικό κείμενο «Ο Ελέφας» του Κώστα Μποσταντζόγλου.

Τέλος, το ραντεβού του Σεπτεμβρίου «Πειραιάς Artport ΙΙΙ», η γιορτή της πόλης του Πειραιά, γίνεται πλέον θεσμός, με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα,  κινηματογραφικές προβολές και δράσεις στην πόλη.

Το πρόγραμμα αναλυτικά:

Καλλιτεχνικός προγραμματισμός 2023-2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

19.04 – 04.06.23

Ο ΜΙΣAΝΘΡΩΠΟΣ Ή Ο ΠΙΚΡΟΧΟΛΟΣ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ
Μολιέρος

Ο Peter Stein, ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Η κωμωδία πρωτοανέβηκε το 1666 και με εκπληκτική διαχρονικότητα καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο μισάνθρωπος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Ακόμα περισσότερο, όμως, ο Μολιέρος διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει –καθώς υποχωρεί  εμπρός στον παράλογο έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν– και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.

Μετάφραση: Λουΐζα Μητσάκου
Σκηνοθεσία: Peter Stein
Σκηνικά: Ferdinand Wögerbauer
Κοστούμια: Anna-Maria Heinrich
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη:Δάφνη Λιανάκη

Ερμηνεία
Γιώργος Γλάστρας
Βαγγέλης Δαούσης
Παρασκευή Δουρουκλάκη
Όλια Λαζαρίδου
Νάνσυ Μπούκλη
Δημήτρης Ντάσκας
Αχιλλέας Σκεύης
Γιωργής Τσαμπουράκης
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Γιώργος Ψυχογιός

Δημοτικό Θέατρο Πειραια: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός, Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024 Facebook Twitter
Ο Πέτερ Στάιν με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο

24.11.23 –11.02.24

ΤΡΕΙΣ ΨΗΛEΣ ΓΥΝΑIΚΕΣ
Έντουαρντ Άλµπι

Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τις Τρεις Ψηλές Γυναίκες, με πρωταγωνίστριες τρεις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς. Το κείμενο του Άλμπι δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και τον θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο. Ο Robert Wilson, μέσα από την χαρακτηριστική του ιδιόμορφη χρήση χρόνου και χώρου, ενορχηστρώνει μια σύνθετη αφήγηση για τον χρόνο που περνά και για τον άνθρωπο που περιεργάζεται τα πολλαπλά του είδωλα μέσα στο κάτοπτρο της ζωής.

Σκηνοθεσία: Robert Wilson
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Charles Chemin
Σκηνικά: Flavio Pezzotti
Κοστούμια: Jacques Reynaud
Μουσική: Thorsten Hoppe
Φωτισμοί: Marcello Lumaca
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Θεοδώρου
Βοηθός παραγωγής: Ανδρέας Ανδρέου

Ερμηνεία
Ρένη Πιττακή
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Λουκία Μιχαλοπούλου
Αλέξης Φουσέκης

21.02–28.04.24

ΠΛΑΤOΝΟΦ
Άντον Τσέχοφ

Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθετώντας έναν από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς, τον Άντον Τσέχοφ.

Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του. Η άφιξη του Πλατόνοφ αναστατώνει την θερινή ραστώνη των καλεσμένων της Άννας Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής. Ένα έργο μυστηριώδες, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό διαρκώς συνυπάρχουν, αλλά και συμπλέκονται άρρηκτα.

Σκηνοθεσία: Adolf Shapiro
Οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα

Ερμηνεία
Θανάσης Ζερίτης
Γιώργος Ηλιόπουλος
Θέμης  Πάνου
Κατερίνα Παπουτσάκη
Αναστάσης Ροϊλός
Κώστας Φλωκατούλας
Αντιγόνη Φρυδά
Νίκος Χανακούλας
Καλλιόπη Χάσκα
Νίκος Ψαρράς

Δημοτικό Θέατρο Πειραια: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός, Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024 Facebook Twitter
Ο Άντολφ Σαπίρο

Σημείωμα Αντόλφ Σαπίρο
Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά  ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εντωμεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του  μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας. Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση.

Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι  θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη. Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στον μεγάλο πολιτισμό δεν μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα.

Και μετά είναι ο Τσέχοφ κι εκείνη η υπέροχη ατμόσφαιρα που γεύτηκα όταν επισκέφτηκα αυτό το καταπληκτικό θέατρο, το  νεοκλασικό θαυμάσιο κτήριο του δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Θαύμαζα το μάρμαρό του και ένιωθα τη θέρμη του όταν έμπαινα το κτίριο, ακόμα και μέσα από τα παπούτσια.

Συνάντησα πολύ ωραία διάθεση και ζεστή υποδοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη και των παραγωγών. Καταφέραμε να φτιάξουμε, κατά τη γνώμη μου, πολύ ωραίο καστ. Και τι χρειάζεται για να έχει επιτυχία μια παράσταση; Χρειάζεται χώρος, χρειάζονται ηθοποιοί υψηλού επιπέδου, χρειάζεται θέληση, θα έλεγα, και το γεγονός ότι ο Πλατόνοφ του Τσέχοφ μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε από το πλαίσιο ενός έργου, να εισάγουμε σε μια παράσταση όλα τα τσεχοφικά θέματα. Το έργο είναι γραμμένο από έναν έφηβο, αλλά ήδη περιέχει όλα τα θέματα των μετέπειτα έργων του.

Μ’ ενδιαφέρει πολύ να συναντήσω τους ηθοποιούς που δεν τους γνωρίζω ακόμα καλά και την Ελλάδα που αγαπώ.

Περιμένω με χαρά να ξεκινήσω τη δουλειά, παρά τα άγχη που αναγκαστικά βιώνει ένας καλλιτέχνης στη διάρκεια των προβών.

Εύχομαι τα καλύτερα σε όλους και καλή αντάμωση!

05–28.05.24

ΡΩΜΑIΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙEΤΑ
Ουίλιαµ Σαίξπηρ
Μια συμπαραγωγή του ΔΘΠ με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης

Μια σημαντική σύμπραξη του ΔΘΠ με το αντίστοιχό του Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης. Η αρχετυπική ερωτική τραγωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα αφηγείται τη γνωστότερη παγκοσμίως ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο νέους που ερωτεύονται, παρά το μίσος και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειές τους. Γραμμένο το 1595, το σαιξπηρικό αριστούργημα δεν  έπαψε  ποτέ να συγκινεί και να εμπνέει. Η παράσταση θα μεταφέρει τη δράση κάπου στα Βαλκάνια, με έναν Τούρκο Ρωμαίο και μια Ελληνίδα Ιουλιέτα να αγωνίζονται μάταια με τη δύναμη του έρωτά τους να αλλάξουν τη μοίρα τους, μέσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον μίσους, βίας, εγκληματικότητας, φόβου και παρακμής.

Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Η ολοκληρωμένη διανομή και οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα / Έχει προβλεφθεί η χρήση υπέρτιτλων.

ΣΚΗΝΗ ΩΜΕΓΑ

21.04 – 04.06.23

ΣΚΗΝEΣ ΑΠO EΝΑΝ ΓAΜΟ
Ίγκµαρ Μπέργκµαν

Δημοτικό Θέατρο Πειραια: Καλλιτεχνικός προγραμματισμός, Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024 Facebook Twitter
Ο Νίκος Ψαρράς και η Μαρίνα Ασλάνογλου.

Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίγκμαρ Μπέργκμαν Σκηνές από έναν Γάμο, γράφηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν. Πράγματι, η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.

Μετάφραση - Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Επιμέλεια Κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Μουσική σύνδεση-Video: Βάιολετ Λουίζ
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθή Φουντά
Βοηθός σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Παπαθανασίου

Ερμηνεία
Μαρίνα Ασλάνογλου
Νίκος Ψαρράς
Φιλική συμμετοχή στο video της παράστασης: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Συμπαραγωγή:  Lead-in-Arts ΑΜΚΕ

Νοέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024

Ο ΕΛΕΦΑΣ
Κώστας Μποσταντζόγλου

Δυο ζευγάρια στην ελληνική επαρχία: πληγές του παρελθόντος, βία, προδοσίες, μυστικά, και η εκδίκηση που έρχεται ακόμα και μετά από χρόνια, σε ένα ρεαλιστικό δράμα με πικρό χιούμορ.

Η διανομή και οι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα
Μια συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟDRAMA που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία

Φεβρουάριος - Απρίλιος 2024

ΟΙ ΤΣEΝΤΣΙ 1599-1820-2024
Πέρσι Σέλεϊ

Στα 1820 ο Πέρσι Σέλεϊ διαβάζει την αληθινή και αποτρόπαιη ιστορία του οίκου των Τσέντσι της Ρώμης (1599), μια ιστορία παιδοκτονίας, αιμομιξίας και πατροκτονίας κι αποφασίζει να την δραματοποιήσει με μορφή έμμετρου ελισαβετιανού δράματος. Στόχος του ήταν να αναδείξει την ποιητική διάσταση που ενυπάρχει ακόμα και στις πιο ακραίες και εγκληματικές πράξεις του ανθρώπου, καθώς, όπως υποστήριζε «Ο κύριος ηθικός σκοπός που επιδιώκεται στα υψηλά είδη του δράματος είναι να διδάξει απλώς στην ανθρώπινη ψυχή τον εαυτό της». Στο πνεύμα του συγγραφέα, η παράσταση του ελάχιστα παιγμένου στην Ελλάδα έργου που σκηνοθετεί η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα αγγίξει τολμηρά ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από τις έννοιες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αυτοδικίας, της γυναικείας υπόστασης, αναδεικνύοντας την τραγική διάσταση των ηρώων που εμπλέκονται σε έναν αέναο κύκλο αίματος και εκδίκησης.

Μετάφραση: Γιάννης Νταλιάνης
Δραματουργική επεξεργασία - Διασκευή: Γιάννης Νταλιάνης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Σκηνοθεσία: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Γιάννης Νταλιάνης
ΣύμβουλοςΔραματουργός: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Video Art: Παντελής Μάκας
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Ιωάννα Αποστόλου
Φωτογραφίες - Βίντεο: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτης: Δήμητρα Σταύρου
Συμπαραγωγή: Zero Gravity

Ερμηνεία:
Ελένη  Ζεραφίδου
Κωνσταντίνος Ζωγράφος
Τάσος Λέκκας
Γιάννης Νταλιάνης
Ελίζα Σκολίδη
Θάνος Τοκάκης

Χάρης Χαραλάμπους

ΠΕΙΡΑΙΑΣ  ARTPORT  ΙΙΙ

Για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει τον Σεπτέμβριο του 2023 το διακαλλιτεχνικό Φεστιβάλ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT IIΙ.

Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα

ΘΕΑΤΡΟ

Κεντρική Σκηνή

Ο ΚΟΥΡEΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒIΛΛΗΣ
Τζοακίνο Ροσίνι
Αθηναϊκές Μαριονέτες

Η πασίγνωστη όπερα του Τζοακίνο Ροσίνι σε λιμπρέτο του Τσέζαρε Στρεμπίνι, βασισμένη στο έργο του Μπομαρσέ, παρουσιάζεται διασκευασμένη σε μια ξεχωριστή παράσταση από τον θίασο Αθηναϊκές Μαριονέτες. Γνωστοί έλληνες ηθοποιοί δανείζουν τις φωνές τους στις μαριονέτες, σε ένα μοναδικό θέαμα για παιδιά κάθε ηλικίας.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Κεντρική  Σκηνή

ΒΡΑΔΙA ΡΑΧΜAΝΙΝΟΦ 150 ΧΡOΝΙΑ ΑΠO ΤΗ ΓEΝΝΗΣH ΤΟΥ (1873)
Εθνική Συµφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ - Νεφέλη Μασούρα

Tο 2023 συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), ενός από τους πιο επιδραστικούς συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών. Η πλούσια αρμονία, η έντονη εκφραστικότητα της μουσικής του και το λυρικό χρωματικό του ύφος καθιστά τη γραφή του Ραχμάνινοφ βαθειά προσωπική και την ίδια στιγμή οικουμενική. Διαχρονικά δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ξεχειλίζει από ηχοχρώματα και έντονο συναισθηματικό βάθος, αγγίζοντας τις πιο μύχιες πλευρές της ψυχής του ακροατή, και αποκαλύπτοντας έναν κόσμο ανθρώπινο και μαγικό μαζί. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τιμά τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη με μία λαμπερή συναυλία, όπου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα ερμηνεύσει συμφωνικά του έργα-ορόσημα, αλλά και το μελωδικό και άκρως δεξιοτεχνικό πρώτο του κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, με  την  Πειραιώτισσα σολίστ Νεφέλη Μασούρα στο πιάνο.

ΧΟΡΟΣ

BLOOMING TALES
Κεντρική Σκηνή

Παράσταση χορού με μουσικά έργα των P.I. Tchaikovsky και Arvo Part. Πρόκειται για τρεις πρωτότυπες χορογραφίες της διευθύντριας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, Λίλας Ζαφειροπούλου. Στο πρώτο μέρος, τη μουσική εκτέλεση των έργων του εμβληματικού συνθέτη του ιερού μινιμαλισμού Arvo Part έχουν αναλάβει στο πιάνο ο Νίκος Αθηναίος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και διεθνούς φήμης μαέστρος, και στο βιολί ο Σίμος Παπάνας, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διεθνούς φήμης βιολιστής. Στο δεύτερο μέρος, το οργιαστικό και μεθυστικό Souvenir de Florence του P.I. Tchaikovsky θα εκτελεστεί σε μεταγραφή για συμφωνική ορχήστρα, τη διεύθυνση της οποίας θα αναλάβει ο Νίκος Αθηναίος.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ 35MM

Ο αγαπημένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρένος Χαραλαμπίδης παρουσιάζει την  κινηματογραφική  λέσχη των 35mm – διότι το φιλμ, αυτό το χειροπιαστό υλικό των ονείρων, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Μια νοσταλγική κινηματογραφική εμπειρία, όπου σε έναν αυτοσχέδιο υπαίθριο κινηματογράφο και με αυθεντική φορητή μηχανή των 35mm θα προβληθούν, παρουσία των συντελεστών, τα Φθηνά Τσιγάρα, Η Καρδιά του Κτήνους και Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης.

28.09.23

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
Κεντρική Σκηνή

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώνει τις δυνάμεις του με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας μια ξεχωριστή ταινία του φετινού προγράμματος, σε πρώτη πανελλήνια προβολή.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ

ΗΧΟΤΟΠIΟ ΑΣΚΟΠΗΣ ΜΕΤΑΚIΝΗΣΗΣ
VOL. 3 / REINVENTING EXOTICISM

Ηχητική Περιπατητική Performance

Έπειτα από έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο κύκλο διαδρομών στο αστικό τοπίο του εμπορικού Πειραιά και σε συνέχεια μιας εξαιρετικά αρμονικής συνεργασίας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης επιστρέφει στο Artport III, εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στην κατανόηση της έννοιας του Χώρου. Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών λογοτεχνών του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα Χορείες Χώρων του Ζορζ Περέκ, Το Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Παζ, και του E.E. Κάμινγκς. Κοινός τόπος και των τεσσάρων: ο Χώρος.

ΙΔΕΑ-ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΑΦΗΓΗΣΗ: Μελίσσα Κωτσάκη

ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΜΟΣ: Ένας σπουδαίος άγνωστος αρχιτέκτονας - Αφιέρωµα
Φουαγιέ

Τιμητική έκθεση για τον Πειραιώτη αρχιτέκτονα που έχτισε το Δημοτικό Θέατρο και άλλα σημαντικά κτίρια της πόλης του Πειραιά.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ: Λίτσα Μπαφούνη, Νικόλας Ντόριζας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: Ιστορικό αρχείο Δήμου Πειραιά

ΔΕΙΠΝΟ
Φουαγιέ

Μία θεατρική συμμετοχική δράση με πρωταγωνιστές τους πωλητές του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου, της «Σχεδίας». Συνάνθρωποί μας οι οποίοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και/ή σε συνθήκες αστεγίας μοιράζονται ένα γεύμα, μα κυρίως ιστορίες, βιώματα και σκέψεις. Το «Δείπνο» είναι ένα κάλεσμα για να στρέψουμε το βλέμμα στους άλλους και στις άλλες που ζουν δίπλα μας.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέτερ Στάιν: Με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Όλια Λαζαρίδου ο Μισάνθρωπος

Πολιτισμός / Πέτερ Στάιν: Με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Όλια Λαζαρίδου ο «Μισάνθρωπος»

Ένα από τα σημαντικά θεατρικά γεγονότα της χρονιάς, η παράσταση του διάσημου έργου του Μολιέρου που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν, θα κάνει πρεμιέρα στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στις 19 Απριλίου.
NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επαναλειτουργεί μετα από 5 χρόνια το σπήλαιο των Πετραλώνων Χαλκιδικής

Πολιτισμός / Επαναλειτουργεί μετα από 5 χρόνια το σπήλαιο των Πετραλώνων Χαλκιδικής

Με έκταση περίπου 10.000 τ.μ. αλλά προσβάσιμο στο 10% με 20%, το σπήλαιο Πετραλώνων εκτιμάται ότι σχηματίστηκε πριν από ένα και πλέον εκατομμύρια χρόνια και αποτέλεσε έναν χώρο όπου κατέφευγαν τροφοκυνηγοί
NEWSROOM