51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
Αν και φαινομενικά εξωστρεφής και παρορμητική, η Νάνσυ είναι ένας μάλλον ντροπαλός άνθρωπος. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Νάνσυ Μπούκλη: «Εκτιμώ τους γονείς μου γιατί ποτέ δεν κοίταζαν τι κάνει ο διπλανός τους»

0

Περιμένω τη Νάνσυ Μπούκλη σε ένα φασαριόζικο καφέ στην πλατεία Βικτωρίας. Έρχεται κατευθείαν από την πρόβα της στον Μισάνθρωπο του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν που θα ανέβει στις 19 Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πριν ικανοποιήσω την περιέργειά μου για το τι συμβαίνει στις πρόβες τη ρωτάω αν θέλει να πάμε σε ένα μέρος πιο ήσυχο.

Όμως στη Νάνσυ αρέσει η φασαρία, είναι ο λόγος που αγαπά την Αθήνα και συμπληρώνει πλέον 18 χρόνια ζωής σε αυτήν, όσα έχει ζήσει και στην ιδιαίτερη πατρίδα της, τον Πύργο. «Η Αθήνα είναι η πόλη μου πια», μου λέει, «έχω ζήσει τα περισσότερα χρόνια της ενήλικης ζωής μου εδώ και τα πάω καλά με τη φασαρία της, συγκεντρώνομαι περισσότερο, μπορώ να κάνω δυο-τρία πράγματα μαζί και αυτό ταιριάζει με την πόλη. Όταν περπατάω προσέχω τα αυτοκίνητα, μιλάω και στο τηλέφωνο και σκέφτομαι και τον ρόλο μου, τα λόγια μου. Μου αρέσει αυτή η ζωή και το κέντρο της πόλης και ότι μπορεί να μου έρθει ξαφνικά να πάω να δω μια παράσταση, μια έκθεση, χωρίς να το έχω προγραμματίσει, το ότι μπορώ να το κάνω».

Μεγάλωσε κυριολεκτικά μέσα στο εστιατόριο των γονιών της στον Πύργο, δυο ανθρώπων που πριμοδοτούσαν τη δίψα των παιδιών τους για γνώση και αγκάλιαζαν τις ανησυχίες τους. «Θα πω κάτι για τους γονείς μου, δεν ξέρω αν το έχω πει, οπότε θα το διαβάσουν εδώ. Τους εκτιμώ γιατί ποτέ δεν κοίταζαν τι κάνει ο διπλανός τους και πήραμε από αυτήν τη στάση μια σπουδαία προίκα. Το μόνο μου παράπονο ήταν ότι μας έλειπαν πολύ γιατί δούλευαν όλη μέρα, για να μπορέσουν να μας τα προσφέρουν όλα», λέει.

Ό,τι μας έχουν δώσει οι προηγούμενοι είναι χρέος μας να το τιμήσουμε, αλλά να δούμε κι εμείς τι θα φέρουμε. Χωρίς να μηδενίζω όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα, φαίνεται ότι κάτι αλλάζει. 

Η Νάνσυ μπήκε το 2010 στο επάγγελμα και όταν ξεκίνησε ήξερε περίπου ότι η δουλειά της θα είναι μια κούρσα και ότι μέσα σε έναν χρόνο θα χρειαζόταν να κάνει και δυο και τρεις δουλειές. Η καριέρα της συμβαδίζει με τα πιο κρίσιμα χρόνια της κοινωνίας μας και όταν τη ρωτώ τι έχει αλλάξει από τότε που ξεκίνησε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου δεν διστάζει να μου απαντήσει «όλα».

«Θυμάμαι, ήμασταν σε πρόβες τρεις μήνες και μας είπαν “δυστυχώς, είστε η γενιά που δεν την καλύπτει η συλλογική σύμβαση, οπότε θα πληρώνεστε ανάλογα με τις παραστάσεις”. Μέχρι τότε ‒και αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί σνόμπαραν την τηλεόραση‒ οι συμβάσεις ήταν πολύμηνες, οι ηθοποιοί ζούσαν από το θέατρο. Οπότε με το “καλημέρα” εμείς έπρεπε να καταλάβουμε ότι ήμασταν σε έναν άλλο κόσμο, όπου θα μειώνονταν οι μισθοί και οι πρόβες δεν θα πληρώνονταν συνήθως,

Πράγματι, σταδιακά αρχίσαμε να παίρνουμε λιγότερα χρήματα. Αν πούμε ότι το οικονομικό είναι το τεχνικό μέρος αυτής της κρίσης, καταργήθηκαν κι άλλα ουσιώδη. Δεν υπάρχουν ανσάμπλ, οπότε κάθε τρεις μήνες είμαστε άλλοι άνθρωποι, αλλού».

51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
Πήρε την απόφαση να σκηνοθετήσει λόγω της αισιοδοξίας με την οποία βλέπει τη ζωή και της επιθυμίας της να υπάρχει μια ροή, κάτι που δεν περιμένει να της συμβεί, την επιδιώκει και την προκαλεί. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετώπισε ο κόσμος του θεάτρου τα τελευταία χρόνια, η Νάνσυ πέρασε πέρσι ένα έντονο καλοκαίρι με την περιοδεία του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Άρη Μπινιάρη σε σαράντα πόλεις και ακολούθησε η μουσικοθεατρική παράσταση του Γιώργου Κουτλή με τον Γιάννη Κότσιρα και τον Γιώργο Γάλλο, «Κατάστρωμα Α’», ενώ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου συν-σκηνοθετεί και παίζει με την Τζωρτζίνα Λιώση στο έργο του Ευθύμη Φιλίππου «Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα».

«Ειδικά μετά την καραντίνα, θελήσαμε όλοι να συσπειρωθούμε σε πιο μικρά σχήματα, να μην έχουμε το άγχος ότι θα κλείνουμε κάθε τόσο από κρούσματα, και οι παραγωγοί σφίχτηκαν. Ωστόσο η χρονιά φέτος είναι πολύ δυναμική, έχουμε ξαναπάρει όλοι φόρα και βλέπουμε πολύ ωραία πράγματα», λέει.

Ανάμεσα σε όλα αυτά ήρθε και η οντισιόν για τον Πέτερ Στάιν και το ελληνικό ανέβασμα του «Μισάνθρωπου». Τι σημαίνει, τη ρωτώ, για έναν νέο ηθοποιό να δουλεύει με έναν γίγαντα του θεάτρου, τι προσδοκίες έχει, τι περιμένει; Και πώς της φάνηκε ο Στάιν όταν έκανε την οντισιόν;

«Νομίζω ότι επειδή ο ίδιος έχει επίγνωση του έργου του, δεν φέρνει κανένα βάρος, στις πρόβες, αργότερα, δεν τον ακούσαμε ούτε μια φορά να μιλά για το παρελθόν του, για το προηγούμενο έργο, κάτι που ίσως έχουμε συνηθίσει να ακούμε εδώ δουλεύοντας με κάποιους ανθρώπους. Ο Στάιν το υπενθυμίζει αυτό με την παρουσία του και μόνο, φέρεται ισότιμα σε όλους μας. Δεν μας γνωρίζει, μας βλέπει από την αρχή, χωρίς πρόσημο και το μόνο που θέλει είναι το καλύτερο για την παράσταση. Όταν πήγα να κάνω οντισιόν, περιέργως δεν είχα αγωνία, ήταν χαρά και τιμή μου και μόνο που θα με έβλεπε».

Η Νάνσυ έκανε δυο μονολόγους, την Ιώ και το κομμάτι του Άμλετ όταν μιλά στη Γερτρούδη. Τον Στάιν δεν τον ενδιέφερε καθόλου αν το κομμάτι ήταν «αντρικό» ή «γυναικείο» και φρόντισε να την κρατήσει συγκεντρωμένη στον λόγο, κοιτάζοντάς τη στα μάτια όσο έπαιζε. «Δεν βιαζόταν καθόλου, με άκουσε προσεκτικά και μετά από λίγες ημέρες με πήραν για να μου πουν ότι θα κάνω την Ελιάντ».

51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
«Ήθελα να προκαλέσω και η ίδια μια δράση, να μη ζω μόνο μέσα στην ανασφάλεια, να δώσω στον κόσμο να καταλάβει ότι με ενδιαφέρει αυτό που κάνω, ότι δεν κάθομαι σπίτι μου και περιμένω να χτυπήσει το τηλέφωνο. Γι’ αυτό άρχισα να σκηνοθετώ» λέει. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Την ίδια εντύπωση του δημιουργού που είναι συγκεκριμένος και προσηλωμένος στο έργο συνεχίζει να έχει γι’ αυτόν και στη διάρκεια των προβών.

«Τον Στάιν τον ενδιαφέρει να κατανοήσουμε ακριβώς ποιο λόγο ύπαρξης έχει σε κάθε σκηνή κάθε ρόλος και γιατί λέμε τα λόγια που λέμε. Μας διαβάζει το κείμενο και στα γαλλικά για να κατανοήσουμε τη μουσικότητα της γλώσσας και να τη διατηρήσουμε και στη δική μας, κι αυτή είναι μια διαδικασία που με ενθουσιάζει, πρώτη φορά δοκιμάζω κάτι τέτοιο. Μας λέει συνεχώς “συγγνώμη, είναι βαρετή αυτή η διαδικασία”, αλλά για εμάς είναι σχολείο, το να δουλεύεις με μια προσωπικότητα που έχει πολύ χιούμορ, με έναν καλλιτέχνη που ακόμα και σήμερα είναι ανοιχτός σε όλες τις ερωτήσεις μας και θέλει να κουβεντιάζουμε τα πάντα.

Δεν υπάρχει κανένας που να έρχεται στην πρόβα του σαν να είναι κάτι, η εμπειρία καθενός από εμάς φαίνεται, δεν κρύβεται στην πρόβα. Οι πιο έμπειροι, η Όλια, ο Βασίλης, είναι ένα παράδειγμα. Εκτός των άλλων, εμένα με συνεπαίρνει αυτή η διαδικασία γιατί σε κάνει να ακονίζεις την ευελιξία σου, να καταλαβαίνεις τι συμβαίνει γύρω σου».

51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
Η Νάνσυ με την Τζωρτζίνα Λιώση στο έργο του Ευθύμη Φιλίππου Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα.

Αν και φαινομενικά εξωστρεφής και παρορμητική, η Νάνσυ είναι ένας μάλλον ντροπαλός άνθρωπος, δεν θα τη λέγαμε «ψυχή της παρέας», ωστόσο πήρε την απόφαση να σκηνοθετήσει λόγω της αισιοδοξίας με την οποία βλέπει τη ζωή και της επιθυμίας της να υπάρχει μια ροή, κάτι που δεν περιμένει να της συμβεί, την επιδιώκει και την προκαλεί.

«Ήθελα να προκαλέσω και η ίδια μια δράση, να μη ζω μόνο μέσα στην ανασφάλεια, να δώσω στον κόσμο να καταλάβει ότι με ενδιαφέρει αυτό που κάνω, ότι δεν κάθομαι σπίτι μου και περιμένω να χτυπήσει το τηλέφωνο. Γι’ αυτό άρχισα να σκηνοθετώ» λέει.

762
To νέο τεύχος της  LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οι πρώτες της δουλειές ήταν πειραματικές, «δεν ήξερα κι εγώ τι ήθελα και, αμφισβητώντας τον εαυτό μου, προχωρούσα. Δεν ήμουν έτοιμη, ήθελα να παραμείνω μαθήτρια και παράλληλα συμπλήρωνα και όσα μου έλειπαν από τη σχολή. Πήγα σε σεμινάρια και στην πορεία κατανόησα και τον ρόλο του δασκάλου, ότι σου δίνει έμπνευση και έναν χώρο ελευθερίας και εμπιστοσύνης. Δεν είναι εκεί για να τον μιμηθούμε ή να μας συμβουλεύσει, μας δίνει το εφόδιο για να προχωρήσουμε».

Η σκηνοθεσία είναι μια διαρκής πρόκληση, πλουτίζει το αφήγημα μιας διαδρομής στο θέατρο και η συν-σκηνοθεσία έρχεται, όπως μου λέει, να προσθέσει σε αυτήν και να την εμπλουτίσει. «Θέλω τη συνεργασία, και όταν θέλεις να δουλέψεις με τον άλλο δεν είναι δύσκολο το παιχνίδι της συν-σκηνοθεσίας. Αυτό είναι ένα μοντέλο που δεν συναντάμε συχνά, αλλά από την αρχή, και με την Τζωρτζίνα Λιώση και με τον Πάνο Παπαδόπουλο, που κάναμε το "Γελώντας άγρια", η πρόθεσή μας ήταν να δουλέψουμε μαζί. Πρώτα υπήρχε αυτό και μετά ήρθαν τα κείμενα».

ΕΠΕΞ 51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
Θέλω τη συνεργασία, και όταν θέλεις να δουλέψεις με τον άλλο δεν είναι δύσκολο το παιχνίδι της συν-σκηνοθεσίας. Αυτό είναι ένα μοντέλο που δεν συναντάμε συχνά, αλλά από την αρχή, και με την Τζωρτζίνα Λιώση και με τον Πάνο Παπαδόπουλο, που κάναμε το «Γελώντας άγρια», η πρόθεσή μας ήταν να δουλέψουμε μαζί. Πρώτα υπήρχε αυτό και μετά ήρθαν τα κείμενα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η περιπέτεια της σκηνοθεσίας, όπως μου αποκαλύπτει, ξεκίνησε πολλά χρόνια νωρίτερα, από την εφηβεία της, όταν, ως δραστήριο νεαρό μέλος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους της Ολυμπίας περίμενε όλο τον χρόνο να δει τις ταινίες, να γράψει κριτικές στην διάσημη τοπική εφημερίδα, το «Ζιζάνιο», και να κάνει εργαστήρια σκηνοθεσίας για το σινεμά.

Όταν τελείωσε το λύκειο έκανε ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο, παίρνοντας μέρος σε εργαστήρια για τον κινηματογράφο στην Κορέα, στην Ουγγαρία, στη Σερβία, στην Κύπρο και στο Βερολίνο. Όταν επέστρεψε, σκέφτηκε ότι «ωραία είναι να βρίσκεσαι πίσω από την κάμερα, αλλά ποιον κοροϊδεύεις; Κι έτσι πήγα στη δραματική σχολή και πήραν όλα τον δρόμο τους.

Αυτή είναι μάλλον μια φλόγα που δεν σβήνει, ακόμα και σήμερα, όταν πηγαίνω να δω θέατρο, λέω “τι ωραία περνάω εδώ πέρα”, φαίνεται ότι έχουν πάθος οι άνθρωποι και όρεξη, δεν έχουν ένα θεατράκι και λένε “να το λειτουργήσουμε”».

Η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το επάγγελμα και μου λέει ότι αυτήν τη στιγμή μοιάζει σαν να αποχαιρετάμε έναν παλιό κόσμο. «Mέχρι τώρα περιμέναμε να συμβεί κάτι, τώρα πιστεύω στη ρήξη», λέει.

«Νομίζω ότι έχουμε αρχίζει να παίρνουμε πολύ σοβαρά τον εαυτό μας. Έπρεπε να έρθει ο Covid για να καταλάβουμε με πολύ σκληρό τρόπο ότι δεν τοποθετούμαστε κάπου ούτε οικονομικά ούτε και πρακτικά ως επάγγελμα. Μετά ήρθε το ΜeΤoo, η σχετική συζήτηση και μια εξέγερση: ποιοι είναι αυτοί που παίρνουν τις κραταιές θέσεις σε αυτήν τη χώρα; Θα πει κάποιος ότι έχει κάνει λάθος για να συνεχίσουμε ή έτσι θα την περάσουμε πάλι;

Εκεί θορυβηθήκαμε, εκεί φάνηκε ότι μας πειράζει και αρχίσαμε να φωνάζουμε, όπως και με τα Τέμπη ‒ και τότε οι άνθρωποι έκαναν απεργίες και κανείς δεν τους έβλεπε. Αυτή την ορατότητα διεκδικούμε. Ό,τι μας έχουν δώσει οι προηγούμενοι είναι χρέος μας να το τιμήσουμε, αλλά να δούμε κι εμείς τι θα φέρουμε.

Χωρίς να μηδενίζω όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα, φαίνεται ότι κάτι αλλάζει. Είναι σαν την οικογένεια: μας έδωσαν κάτι, κάπου έγινε λάθος, τώρα οι πολίτες, τα παιδιά του κράτους, μιλάνε, εκφράζονται και πρέπει να εισακουστούν, όχι να τιμωρούνται».

51’ με τη Νάνσυ Μπούκλη Facebook Twitter
Η Νάνσυ μπήκε το 2010 στο επάγγελμα και όταν ξεκίνησε ήξερε περίπου ότι η δουλειά της θα είναι μια κούρσα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα» του Ευθύμη Φιλίππου σε σκηνοθεσία της Νάνσυς Μπούκλη και της Τζωρτζίνας Λιώση εδώ.
Ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν θα κάνει πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 19/4.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της  LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέτερ Στάιν: Με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Όλια Λαζαρίδου ο Μισάνθρωπος

Πολιτισμός / Πέτερ Στάιν: Με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Όλια Λαζαρίδου ο «Μισάνθρωπος»

Ένα από τα σημαντικά θεατρικά γεγονότα της χρονιάς, η παράσταση του διάσημου έργου του Μολιέρου που σκηνοθετεί ο Πέτερ Στάιν, θα κάνει πρεμιέρα στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στις 19 Απριλίου.
LIFO NEWSROOM
Ευθύμης Φιλίππου

Θέατρο / Ευθύμης Φιλίππου: «Γράφεις αλλιώς αν σε σφίγγουν τα παπούτσια σου»

Το νέο του έργο «George» περιγράφει τις τελευταίες μέρες ζωής ενός άνδρα πριν από ένα φριχτό τέλος, όμως ο Ευθύμης Φιλίππου πιστεύει πως έχει μαλακώσει πια με τους ήρωές του.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ