Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ. Facebook Twitter
Το αυθεντικό κολιέ, που περιείχε 650 διαμάντια και ζύγιζε περίπου 2.800 καράτια, διαλύθηκε και τα διαμάντια του πουλήθηκαν στη μαύρη αγορά/ Φωτ.: Getty Images
0

Ένα εντυπωσιακό κολιέ, το οποίο πιστεύεται ότι συνδέεται με το σκάνδαλο που συνέβαλε στην πτώση της Γαλλίδας βασίλισσας Μαρίας Αντουανέτας, πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ. (περίπου £3,8 εκατ.).

Το κόσμημα της γεωργιανής περιόδου, που περιλαμβάνει περίπου 500 διαμάντια, πωλήθηκε σχεδόν στη διπλάσια τιμή από την εκτιμώμενη αξία του, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's.

Η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στη Γενεύη, με τη βραδιά να χαρακτηρίζεται ως μια «ηλεκτρισμένη» από τον Αντρές Γουάιτ Κορεάλ, ειδικό κοσμημάτων του Sotheby's. Ο ανώνυμος αγοραστής, μια γυναίκα, εξέφρασε τη χαρά της λέγοντας ότι βλέπει τον εαυτό της «ως προσωρινό φύλακα του κοσμήματος, μέχρι να περάσει στον επόμενο κάτοχο».

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780. Το σκάνδαλο αυτό φέρεται να συνέβαλε στη φθορά της φήμης της Μαρίας Αντουανέτας, εν μέσω της αυξανόμενης λαϊκής δυσαρέσκειας κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.

Η ιστορία πίσω από το σκάνδαλο

Το "σκάνδαλο του κολιέ των διαμαντιών" ξεκίνησε όταν η Ζαν ντε λα Μοτ, μια ευγενής που είχε πέσει σε δυσμένεια, υποκρίθηκε τη βασίλισσα και εξαπάτησε έναν καρδινάλιο, πείθοντάς τον να της παραδώσει το κολιέ χωρίς να πληρωθεί. Όταν η Μαρία Αντουανέτα, που δεν είχε καμία γνώση της συναλλαγής, κλήθηκε να πληρώσει, το θέμα έλαβε μεγάλη δημοσιότητα, πλήττοντας τη φήμη της βασίλισσας.

Παρά την αθωότητά της, η Μαρία Αντουανέτα παρέμεινε εξαιρετικά αντιδημοφιλής, με την κοινή γνώμη να την κατηγορεί για σπατάλη και κακή επιρροή στον βασιλιά. Το 1793, η βασίλισσα εκτελέστηκε στη λαιμητόμο σε ηλικία 37 ετών.

Το αυθεντικό κολιέ, που περιείχε 650 διαμάντια και ζύγιζε περίπου 2.800 καράτια, διαλύθηκε και τα διαμάντια του πουλήθηκαν στη μαύρη αγορά. Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η ηλικία και η ποιότητα των διαμαντιών του κολιέ που πωλήθηκε την Τετάρτη ταιριάζουν με τα πρωτότυπα.

Το κολιέ είχε φορεθεί από τον Μαρκήσιο του Άνγκλεσι στη στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ Β' το 1953 και στη στέψη του βασιλιά Γεωργίου ΣΤ' 16 χρόνια νωρίτερα. Ανήκε στη συλλογή της οικογένειας Άνγκλεσι για περίπου 100 χρόνια πριν πωληθεί σε Ασιάτη συλλέκτη τη δεκαετία του 1960.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η υψηλή τιμή του κοσμήματος δεν αντικατοπτρίζει μόνο την υλική του αξία, αλλά και την πλούσια ιστορία του. Όπως δήλωσε ο Κορεάλ: «Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν μόνο το αντικείμενο, αλλά και την ιστορία που το συνοδεύει».

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM