Βρετανικό Μουσείο: Ένα βήμα πριν την κατάρρευση η αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Βρετανικό Μουσείο: Ένα βήμα πριν την κατάρρευση η αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί στα social media μετά από δημοσίευμα γνωστού ιστότοπου τέχνης, όπου μιλά για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αίθουσες των ελληνικών, ρωμαϊκών και ασσυριακών αρχαιοτήτων στο Βρετανικό Μουσείο.

Οι πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για ετοιμόρροπες υποδομές, οροφές που στάζουν νερό και ανεπαρκή έλεγχο του περιβάλλοντος όπου εκτίθενται μνημεία που ανήκουν στην παγκόσμια κληρονομιά. Τα στοιχεία αυτά προκαλούν πλήθος ανησυχιών σχετικά με το πόσο ασφαλή είναι τελικά τα εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο, κάποια από τα οποία αναφέρεται πως προστατεύονται με «σεντονόπανο» αντί για γυαλί.

Το δημοσίευμα του Artnet συγκεκριμένα αναφέρεται μεταξύ άλλων στην οροφή των αιθουσών 23 και 8, οι οποίες φιλοξενούν αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά αγάλματα αλλά και αριστουργήματα της ασσυριακής τέχνης. Για αυτές τις αίθουσες το Βρετανικό Μουσείο καταγγέλλεται πως προστατεύει τα εκθέματα μόνο με ένα «λεπτό σεντονόπανο» που καλύπτει τον φεγγίτη της οροφής έχοντας τοποθετηθεί εκεί όπου υποτίθεται θα έπρεπε να βρίσκεται ενισχυμένο γυαλί, προκειμένου να τα προστατεύει από στοιχεία της φύσης.

Στις 23 Ιανουαρίου συντάκτρια του δημοσιεύματος πραγματοποίησε επίσκεψη σε αυτές τις αίθουσες, μία ημέρα που όπως ανέφερε επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες στο Λονδίνο. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει εξαιτίας της καταιγίδας τα «προστατευτικά» αυτά πανιά, τινάζονταν με βία λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ενώ στην περίπτωση της αίθουσας με τα ασσυριακά εκθέματα το πανί ήταν σκισμένο, με τον ουρανό ξεκάθαρα ορατό.

Για να μπορέσει να ελεγχθεί η θερμοκρασία λόγω της κατάστασης, η συντάκτρια ανέφερε ότι σε αυτές τις αίθουσες είχαν τοποθετηθεί μεγάλες θερμάστρες εδάφους, ενώ οι ίδιες υπήρχαν και στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα. Το δημοσίευμα πληροφόρησε πως οι συγκεκριμένες αίθουσες βρίσκονται στη δυτική πτέρυγα του Βρετανικού Μουσείου, η οποία είναι η πιο παλιά κατασκευή που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα. Το Βρετανικό Μουσείο έχει αναφέρει στο Artnet, πως τα γυάλινα πάνελ της οροφής δεν θα αντικατασταθούν, παρά μόνο στο πλαίσιο των ευρύτερων εργασιών ανακαίνισης της πτέρυγας, κάτι που προβλέπεται στο σχέδιο ριζικής ανάπλασης του μουσείου.

Ωστόσο οι εργασίες αυτές έχουν καθυστερήσει και σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου τέχνης, η έναρξή τους θα γίνει στο τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025. Από τη μεριά του το Βρετανικό Μουσείο τόνισε πως έχει παραδεχθεί στο παρελθόν ότι η οροφή απαιτεί «πλήρη αντικατάσταση», κάτι που θα γίνει στο πλαίσιο της ριζικής ανακαίνισης. «Για την ώρα έχουν εφαρμοστεί προσωρινά μέτρα σε ορισμένες αίθουσες για να προστατεύονται από εισροή υδάτων η συλλογή, οι επισκέπτες μας και το προσωπικό, μέχρι να ξεκινήσουν αυτές οι εργασίες», συμπλήρωσε εκπρόσωπος του μουσείου.

Το βασικό όμως ερώτημα είναι αν οι αίθουσες αυτές θα αντέξουν για έναν ακόμη χρόνο, την ώρα που το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αρκετά περιστατικά εισροής υδάτων από τη βροχή στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, με το Artnet να επισημαίνει την αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία έχει μιλήσει για μόνιμη επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM