Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο»

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Ολλανδοί ειδικοί αποκάλυψαν ότι τελικά είναι αυθεντική δημιουργία του Ρέμπραντ ένα έργο που παρέμενε ξεχασμένο σε μια γωνιά μουσείου, επειδή θεωρούνταν αντίγραφο.  

Το εν λόγω σχέδιο σε λάδι, του 1640- με τίτλο «The Erection of the Cross»- θεωρούνταν έργο κάποιου που αντέγραψε τον μεγάλο ζωγράφο. Όμως, την Πέμπτη, το μουσείο Bredius στη Χάγη, όπου εκτίθεται το έργο από τότε που αγοράστηκε το 1921, αποκάλυψε ότι χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές διαπιστώθηκε ότι στην πραγματικότητα το ζωγράφισε ο Ρέμπραντ. 

«Η ποιότητα των λεπτομερειών είναι τόσο καλή που είμαι πεπεισμένη ότι πρόκειται για Ρέμπραντ», δήλωσε η Γιοχάνεκε Φερχάφε, συντηρήτρια έργων τέχνης, η οποία μελέτησε τον εν λόγω πίνακα μαζί με τον Γερούν Χιλτάι. Ο τελευταίος- πρώην έφορος στο μουσείο Boijmans Van Beuningen του Ρότερνταμ- ήταν ο άνθρωπος που «ανακάλυψε εκ νέου» το έργο ενώ έκανε έρευνα σχετικά με ένα βιβλίο για τον Ρέμπραντ, περίπου πριν από ένα χρόνο. 

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA

«Κοίταξα αυτό το έργο ξανά και ξανά. Τις πινελιές. Είναι εξαιρετικές», δήλωσε ο Χιλτάι στο Γαλλικό πρακτορείo, εξηγώντας πως αυτό τον έπεισε ότι το έργο ήταν όντως γνήσιο. 

Ο πρώτος έφορος του μουσείου, Άμπραχαμ Μπρέντιους, αγόρασε τον πίνακα το 1921. Και εκείνος ήταν πεπεισμένος πως επρόκειτο για αυθεντικό Ρέμπραντ. Όμως, με τα χρόνια ειδικοί της τέχνης το χαρακτήρισαν «πρόχειρο αντίγραφο». 

Ο Χιλτάι επανεξέτασε τον πίνακα για το βιβλίο του, το οποίο περιλαμβάνει και τα 684 έργα του σπουδαίου ζωγράφου. «Όταν το κοίταζα, σκεφτόμουν ότι ο Μπρέντιους είχε δίκιο. Πιστεύω ότι είναι πράγματι ένας Ρέμπραντ», δήλωσε. 

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα των ειδικών που υποστήριζαν ότι επρόκειτο για αντίγραφο, ήταν η φαινομενική έλλειψη λεπτομέρειας στις πινελιές. Ο Χιλτάι εξήγησε πως πρόκειται για έργο σε λάδι και ότι είναι προπαρασκευαστικό σχέδιο για άλλο πίνακα. «Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός πίνακας», συμπλήρωσε αναφερόμενος στον μεγάλο ζωγράφο. 

Με τη χρήση της τεχνολογίας διαπιστώθηκε ότι ο καλλιτέχνης έκανε αρκετές αλλαγές στο προσχέδιο, ενώ το ζωγράφιζε, σημείωσε η Φερχάφε. «Αυτό δείχνει ότι η σύνθεση ήταν μια δημιουργική διαδικασία. Κάτι που σημαίνει ότι ο ζωγράφος άλλαζε γνώμη ενώ δούλευε. Ξεκάθαρα δεν αντέγραφε άλλον πίνακα», συμπλήρωσε. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου

Πολιτισμός / Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου

Mετά από μια πολυετή συλλογική προσπάθεια και την υποστήριξη φορέων και Υπηρεσιών το ερχόμενο Σάββατο εγκαινιάζεται από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο.
LIFO NEWSROOM
Η Στέγη υποδέχεται τη νέα σεζόν με τρεις μοναδικές στιγμές το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου

Πολιτισμός / Η Στέγη υποδέχεται τη νέα σεζόν με Καραθάνο, Γουλιώτη και ένα μεγάλο πάρτι

Ο Τιάγκο Ροντρίγκες σκηνοθετεί τον Νίκο Καραθάνο και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, η Στεφανία Γουλιώτη θα βρεθεί 24 ώρες επί σκηνής και ένα μεγάλο πάρτι θα σηματοδοτήσει την έναρξη της νέας σεζόν της Στέγης τον Οκτώβριο.
LIFO NEWSROOM
Το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας ανοίγει για πρώτη φορά τη Συλλογή «ΑΘΗΝΑ 2004» για μια επετειακή έκθεση

Πολιτισμός / Το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας ανοίγει για πρώτη φορά τη Συλλογή «ΑΘΗΝΑ 2004» για μια επετειακή έκθεση

Από τις 22 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου, κοστούμια ερμηνευτών και σκηνικά αντικείμενα της Μόνιμης Συλλογής του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας, παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό
LIFO NEWSROOM