Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο»

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Ολλανδοί ειδικοί αποκάλυψαν ότι τελικά είναι αυθεντική δημιουργία του Ρέμπραντ ένα έργο που παρέμενε ξεχασμένο σε μια γωνιά μουσείου, επειδή θεωρούνταν αντίγραφο.  

Το εν λόγω σχέδιο σε λάδι, του 1640- με τίτλο «The Erection of the Cross»- θεωρούνταν έργο κάποιου που αντέγραψε τον μεγάλο ζωγράφο. Όμως, την Πέμπτη, το μουσείο Bredius στη Χάγη, όπου εκτίθεται το έργο από τότε που αγοράστηκε το 1921, αποκάλυψε ότι χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές διαπιστώθηκε ότι στην πραγματικότητα το ζωγράφισε ο Ρέμπραντ. 

«Η ποιότητα των λεπτομερειών είναι τόσο καλή που είμαι πεπεισμένη ότι πρόκειται για Ρέμπραντ», δήλωσε η Γιοχάνεκε Φερχάφε, συντηρήτρια έργων τέχνης, η οποία μελέτησε τον εν λόγω πίνακα μαζί με τον Γερούν Χιλτάι. Ο τελευταίος- πρώην έφορος στο μουσείο Boijmans Van Beuningen του Ρότερνταμ- ήταν ο άνθρωπος που «ανακάλυψε εκ νέου» το έργο ενώ έκανε έρευνα σχετικά με ένα βιβλίο για τον Ρέμπραντ, περίπου πριν από ένα χρόνο. 

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA

«Κοίταξα αυτό το έργο ξανά και ξανά. Τις πινελιές. Είναι εξαιρετικές», δήλωσε ο Χιλτάι στο Γαλλικό πρακτορείo, εξηγώντας πως αυτό τον έπεισε ότι το έργο ήταν όντως γνήσιο. 

Ο πρώτος έφορος του μουσείου, Άμπραχαμ Μπρέντιους, αγόρασε τον πίνακα το 1921. Και εκείνος ήταν πεπεισμένος πως επρόκειτο για αυθεντικό Ρέμπραντ. Όμως, με τα χρόνια ειδικοί της τέχνης το χαρακτήρισαν «πρόχειρο αντίγραφο». 

Ο Χιλτάι επανεξέτασε τον πίνακα για το βιβλίο του, το οποίο περιλαμβάνει και τα 684 έργα του σπουδαίου ζωγράφου. «Όταν το κοίταζα, σκεφτόμουν ότι ο Μπρέντιους είχε δίκιο. Πιστεύω ότι είναι πράγματι ένας Ρέμπραντ», δήλωσε. 

Αυθεντικός Ρέμπραντ τελικά ένας πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα των ειδικών που υποστήριζαν ότι επρόκειτο για αντίγραφο, ήταν η φαινομενική έλλειψη λεπτομέρειας στις πινελιές. Ο Χιλτάι εξήγησε πως πρόκειται για έργο σε λάδι και ότι είναι προπαρασκευαστικό σχέδιο για άλλο πίνακα. «Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός πίνακας», συμπλήρωσε αναφερόμενος στον μεγάλο ζωγράφο. 

Με τη χρήση της τεχνολογίας διαπιστώθηκε ότι ο καλλιτέχνης έκανε αρκετές αλλαγές στο προσχέδιο, ενώ το ζωγράφιζε, σημείωσε η Φερχάφε. «Αυτό δείχνει ότι η σύνθεση ήταν μια δημιουργική διαδικασία. Κάτι που σημαίνει ότι ο ζωγράφος άλλαζε γνώμη ενώ δούλευε. Ξεκάθαρα δεν αντέγραφε άλλον πίνακα», συμπλήρωσε. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ