93 ταινίες διαγωνίζονται για μια θέση στην πεντάδα του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας

93 ταινίες διαγωνίζονται για μια θέση στην πεντάδα του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Facebook Twitter
Η Ελλάδα συμμετέχει με το Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη, sleeper hit στα θερινά το καλοκαίρι, με τους Βαγγέλη Μουρίκη και Αργύρη Πανταζάρα να υποδύονται πατέρα και γιο αντίστοιχα.
0

H Οσκαρική Ακαδημία ανακοίνωσε ότι έχει λάβει συμμετοχές από 93 χώρες για την πεντάδα του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, όπως μετονομάστηκε πέρυσι το βραβείο, που μέχρι πρότινος λεγόταν Ξενόγλωσσης.

Η διαδικασία ολοκληρώνεται σε δύο φάσεις. Στις 21 Δεκεμβρίου θα ανακοινωθεί η προεπιλογή, που φέτος θα περιλαμβάνει δεκαπέντε υποψηφιότητες -μέχρι πέρυσι ήταν εννιά- κι από αυτές τις δεκαπέντε θα προκύψει η τελική πεντάδα, που θα διαγωνιστεί για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας την 27η Μαρτίου 2022.

Η Ελλάδα συμμετέχει με το Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη, sleeper hit στα θερινά το καλοκαίρι, με τους Βαγγέλη Μουρίκη και Αργύρη Πανταζάρα να υποδύονται πατέρα και γιο αντίστοιχα. Η Γαλλία επέλεξε τον Χρυσό Φοίνικα, το Titane, η Ιταλία πήγε με Σορεντίνο και το Χέρι του Θεού, με τον Ιταλό να διεκδικεί ένα δεύτερο Όσκαρ μετά την Τέλεια Ομορφιά, ενώ η Ρουμανία έστειλε το Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό του Ράντου Ζούντε, που απολαύσαμε στις ελληνικές αίθουσες πριν δυο μήνες.

Έκπληξη προκάλεσε η Ισπανία, που δεν υπέβαλε τον συνήθη ύποπτο Πέδρο Αλμοδόβαρ και τις Παράλληλες Μητέρες του, αλλά την ταινία The Good Boss, τη νέα συνεργασία του Χαβιέ Μπαρδέμ με τον Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα του Δευτέρες με Λιακάδα. Ο Αλμοδόβαρ, πάντως, δύσκολα θα λείψει από την τελετή, με την Πενέλοπε Κρουζ και το σενάριο του να συγκεντρώνουν αρκετές πιθανότητες για μια θέση στις οσκαρικές υποψηφιότητες.

Ο Ιρανός Ασγκάρ Φαρχαντί επιστρέφει στην κατηγορία με το A Hero του. Αν κατακτήσει το Όσκαρ, θα ισοφαρίσει τους Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και Βιτόριο Ντε Σίκα, που έχουν από τρεις νίκες στην κατηγορία έκαστος, και θα κυνηγά τον Φεντερίκο Φελίνι που έχει τέσσερις. Το δανέζικο animation Flee, το οποίο ακούγεται ως ένα από τα φαβορί, μπορεί να γράψει ιστορία φέτος, ευρισκόμενο υποψήφιο τόσο σε αυτή την κατηγορία, όσο και σε εκείνες του καλύτερου animation και του καλύτερου ντοκιμαντέρ. Τέλος, ανάμεσα στις υποβληθείσες ταινίες βρίσκεται και μία από την πρωτοεμφανιζόμενη Σομαλία, ενώ θα εντοπίσεις και απίθανες συμμετοχές από χώρες όπως το βασίλειο του Μπουτάν ή τη Δημοκρατία του Τσαντ.

Δείτε την πλήρη λίστα (οι ταινίες παρατίθενται με τη σειρά με την οποία δημοσιεύτηκαν στο site της Ακαδημίας):

“Two Lions to Venice”(Αλβανία)

“Heliopolis”(Αλγερία)

“The Intruder”(Αργεντινή)

“Should the Wind Drop”(Aρμενία)

“When Pomegranates Howl”(Aυστραλία)

“Great Freedom”(Aυστρία)

“The Island Within”(Aζερμπαϊτζάν)

“Rehana”(Μπαγκλαντές)

“Playground”(Βέλγιο)

“Lunana: A Yak in the Classroom”(Μπουτάν)

“The Great Movement”(Βολιβία)

“The White Fortress”(Βοσνία/Ερζεγοβινη)

“Private Desert”(Βραζιλία)

“Fear”(Βουλγαρία)

“White Building”(Καμπότζη)

“Hidden Dreams”(Καμερούν)

“Drunken Birds”(Καναδας)

“Lingui, The Sacred Bonds”(Tσαντ)

“White on White”(Χιλή)

“Cliff Walkers”(Κίνα)

“Memoria”(Κολομβία)

“Clara Sola”(Κόστα Ρίκα)

“Tereza37”(Κροατία)

“Zátopek”(Τσεχια)

“Flee”(Δανία)

“Holy Beasts”(Δομινικανή Δημοκρατία)

“Submersible”(Ισημερινός)

“Souad”(Αίγυπτος)

“On the Water”(Εσθονία)

“Compartment No. 6”(Φινλανδία)

“Titane”(Γαλλία)

“Brighton 4th”(Γεωργία)

“I’m Your Man”(Γερμανία)

“Digger”(Ελλάδα)

“Freda”(Αϊτή)

“Zero to Hero”(Χόνγκ Κονγκ)

“Post Mortem”(Ουγγαρία)

“Lamb”(Ισλανδία)

“Pebbles”(Iνδία)

“Yuni”(Iνδονησία)

“A Hero”(Iράν)

“Europa”(Iράκ)

“Shelter”(Iρλανδία)

“Let It Be Morning”(Iσραήλ)

“The Hand of God”(Iταλία)

“Drive My Car”(Ιαπωνία)

“Amira”(Ιορδανία)

“Yellow Cat”(Καζακστάν)

“Mission to Rescue”(Κένια)

“Hive”(Κόσοβο)

“Shambala”(Kιργιστάν)

“The Pit”(Λετονία)

“Costa Brava, Lebanon”(Λίβανος)

“Isaac”(Λιθουανία)

“Io Sto Bene”(Λουξεμβούργο)

“Fatsani: A Tale of Survival”(Μαλάουι)

“Hail, Driver!” (Mαλαισία)

“Luzzu”(Mάλτα)

“Prayers for the Stolen”(Mεξικό)

“After the Winter”(Mαυροβούνιο)

“Casablanca Beats”(Mαρόκο)

“Do Not Hesitate”(Ολλανδία)

“Sisterhood”(Βόρεια Μακεδονία)

“The Worst Person in the World”(Νορβηγία)

“The Stranger”(Παλαιστίνη)

“Plaza Catedral”(Παναμάς)

“Nothing but the Sun”(Παραγουάη)

“Powerful Chief”(Περού)

“Leave No Traces”(Πολωνία)

“The Metamorphosis of Birds”(Πορτογαλία)

“Bad Luck Banging or Loony Porn”(Ρουμανία)

“Unclenching the Fists”(Ρωσία)

“The Tambour of Retribution”(Σαουδική Αραβία) “

“Oasis”(Σερβία)

“Precious Is the Night”(Σιγκαπούρη)

“107 Mothers”(Σλοβακία)

“Sanremo”(Σλοβενία)

“The Gravedigger’s Wife”(Σομαλία)

“Barakat”(Νότια Αφρική)

“Escape from Mogadishu”(Νότια Κορέα)

“The Good Boss”(Ισπανία)

“Tigers”(Σουηδία)

“Olga”(Ελβετία)

“The Falls”(Ταϊβάν)

“The Medium”(Tαϊλάνδη)

“Golden Butterfly”(Τυνησία)

“Commitment Hasan”(Tουρκία)

“Bad Roads”(Ουκρανία)

“Dying to Divorce”(Ηνωμένο Βασίλειο)

“The Broken Glass Theory”(Ουρουγουάη)

“2000 Songs of Farida”(Ουζμπεκιστάν)

“The Inner Glow”(Βενεζουέλα)

“Dad, I’m Sorry” (Βιετνάμ)

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τζώρτζης Γρηγοράκης, το «Digger» και τα 94α Όσκαρ

Pulp Fiction / Ο Τζώρτζης Γρηγοράκης, το «Digger» και τα 94α Όσκαρ

Με αφορμή την επίσημη ελληνική πρόταση για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, ο σκηνοθέτης της ταινίας «Digger» Τζώρτζης Γρηγοράκης μιλά για την εμπειρία του γυρίσματος, την προσωπική του διαδρομή και τις ελπίδες του για το χρυσό αγαλματίδιο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σάρωσε το Digger με 10 βραβεία Ίρις στη χθεσινή απονομή

Πολιτισμός / Σάρωσε το «Digger» με 10 βραβεία Ίρις στη χθεσινή απονομή

Ο Τζώρτζης Γρηγοράκης, ο άνθρωπος πίσω από το «Digger», την ταινία που κέρδισε το μεγάλο βραβείο της βραδιάς, πήρε το βραβείο σεναρίου, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη αλλά και καλύτερης σκηνοθεσίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM